Problem z klapą gaszącą.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kapsel2105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 12:47
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z klapą gaszącą.

Post autor: kapsel2105 » sob kwie 03, 2010 21:04

Witam.

Moje autko to Golf III 1.9SDI 1995r. AEY

Proszę o pomoc co zrobić w tym modelu z klapą gaszącą po zaślepieniu EGR`u ?
Po uruchomieniu auto bierze powietrze z EGR a po przekroczeniu 2500rpm otwiera się dopiero klapa gasząca.
Jak można by programowo lub mechanicznie zmienić ten stan klapy od razu po odpaleniu, by była otwarta, a zamykała się dopiero w momencie gaszenia silnika?
Rozumiem że jest możliwość całkowitego odpięcia klapy gaszącej i będzie ona wtedy cały czas w stanie otwartym, lecz chciał bym wiedzieć czy jest możliwość by została ona podpięta i była użyteczna silnikowi przy jego gaszeniu?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob kwie 03, 2010 23:04

a co ma egr do klapy gaszącej?
klapa gasząca jak i egr zasilane są podcisnieniem z vacu pompy i dopiero po podaniu napięcia na zawór klapa sie zamyka a w zasadzie otwiera sie zawór który daje powietrze na siłownik


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

kapsel2105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 12:47
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kapsel2105 » ndz kwie 04, 2010 21:36

Fahoo - w tym moim modelu dolot zasilony jest powietrzem z EGR, dopiero po wzroście RPM >2200 otwiera się klapa gasząca a EGR się zamyka. Po uruchomieniu silnika klapa gasząca jest zamknięta, a gdy EGR jest zaślepiony to chyba nie jest za dobrze bo nie ma skąd ciągnąć powietrza.

Więc mam mały problem, co teraz zrobić by klapa gasząca nie zamykała się od razu przy uruchomieniu silnika, a zamykała, tak jak jest to w TDI, przy gaszeniu silnika ?

Dowiedziałem się że jest możliwość przez zmianę parametrów w sofcie ECU, by klapa gasząca działała tak jak w TDI ( zamykała sie tylko przy gaszeniu silnika ).

Czy jest jakiś "szpec" który by przybliżył mi jak dokonać zmiany parametrów w sofcie?
Ewentualnie ile kosztowała by taka przyjemność w profesjonalnym warsztacie?
Bądź czy jest jakaś inna metoda rozwiązania tego problemu?

PS:
Czy klapa gasząca w TDI zamyka się po wyłączeniu silnika (stacyjki) czy jest zamykana przy spadku obrotów silnika, czyli np. przy obrotach jałowych?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn kwie 05, 2010 15:40

No to masz cos zwalone u mnie w poprzednim seacie sdi AEY klapa zamykała sie po wyłączeniu auta potem wracała do pozycji otwarta...
sprawdz sam siłownik ma byc cięgno przy zgaszonym wypchnięte na maxa


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

kapsel2105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 12:47
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kapsel2105 » pn kwie 05, 2010 18:20

Fahoo - przy zgaszonym jest klapa otwarta, czyli cięgno wypchnięte, przy zgaszonym nie ma podciśnienia więc nie ma co jej wciągnąć.
Chodzi o to że po odpaleniu u mnie klapa gasząca jest zamknięta, a chcę by była otwarta, z uwagi na zaślepiony EGR.
Cały układ działa ok. Wszystko działa czyli powyżej ok.2500rpm klapa się otwiera.

No tak z tego co się dowiedziałem to to są te same silniki. Ciekawe jak to jest że u Ciebie działo to tak jak opisujesz. Dowiedziałem się że ta sytuacja u mnie jest taka jak powinna, tylko z chęci zmiany, czyli zaślepienia EGR`a by nie szedł syf z wylotu do dolotu, mam taką sytuację, że potrzebuje tej zmiany.



szczwany_bolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob gru 22, 2012 14:42

Problem z klapą gaszącą.

Post autor: szczwany_bolo » sob gru 22, 2012 18:59

Witam.Odświeże trochę temat bo mam identyczną sytuację jak kolegakapsel2105 tylko że ja mam golfa 4 sdi(97r).Poradzi może jeszcze kotś co zrobić z tą klapą po zaślepieniu egr(oprócz jej całkowietego odłączenia)?



mundek1245
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob maja 30, 2009 14:40
Lokalizacja: Ścinawka Dolna
Kontakt:

Problem z klapą gaszącą.

Post autor: mundek1245 » ndz gru 23, 2012 15:42

Jakis czas temu miałem Golfa IV i też zaślepiłem EGR i nic nie musiałem z ta klapka robić wszystko chodziło normalnie i z tego co sie orjętuje to klapka powinna cały czas być otwarta, a dopiero jak sie gasi auto powinna sie zamykac. Szczerze mówiac ja swoja miałem dość długi czas odłaczona i cały czas otwarta, nawet przy gaszeniu nie działała, a auto normalnie gasiło sie..


Mundek

szczwany_bolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob gru 22, 2012 14:42

Problem z klapą gaszącą.

Post autor: szczwany_bolo » pn gru 24, 2012 22:39

mundek1245 jeśli miałeś golfa TDI to tam tak jest że klapa jest otwarta i zamyka się tylko przy gaszeniu.W moim sdi natomiast klapa otwiera się dopiero powyżej 2200 rpm a do tego momentu powietrze (a raczej spaliny) zasysane jest przez otwierający się EGR. Rzecz w tym, że po zaślepieniu EGR silnik do tych 2200 rpm dostaje za mało powietrza gdyż klapa jest przymknieta. Więc trzeba zrobić tak aby klapa była cały czas otwarta i zamykała się przy gaszeniu.Pytanie tylko jak?Wiadomo że jazda z odłączoną klapa raczej w niczym nie przeszkadza,chodzi tylko o to aby działała przy gaszeniu silnika(silnik wtedy "miękko" gaśnie).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości