Strona 1 z 1

Problem ze wskaźnikiem temperatury????

: sob kwie 03, 2010 20:10
autor: walter_x
Witam.

Dzisiaj chcialem sprawdzic mojego golfika ile pociagnie no i poszedl do 185km/h, silnik 1,9TDI 101KM .
No i jadę sobie dalej juz normalnie w granicach 100-120 km/h no i zacząl mi wariowac wskaźnik od temperatury tzn. calkowicie schodzil do zera i po krotkim czsie znowu wrócil na 90 st no i tak kilka razy jak dojechalem do domu.
Sprawdzilem pod maską no i nic dziwnego nie zauwazyłem tylko ze wentylator nie chcodzil (no ale nie wiem cz przy rozgrzanym silniku do 90st powinien caly czas chodzic?? )
Pomóżcie co to moze być za przyczyna???? bo wczesniej tego nie robił?

: sob kwie 03, 2010 20:13
autor: italiano_83
Kostkę czujnika sprawdź - wypnij i wyczyść na wd-40. Jeśli to nie pomorze to zdało by się podpiąć auto pod vag-a i zobaczyć czy czujnik jest ok i sprawdzić błędy.

: sob kwie 03, 2010 20:21
autor: walter_x
A mozesz dokladniej napisac o jaka kostke chcodzi i gdzie sie ona znajduje? bo ja tak obeznanynie jestem moze przez to ze wczesniej jeździlem japoncem i nie wiedzilem o naprawach to byla corolla?.

: sob kwie 03, 2010 20:24
autor: italiano_83
Tak to wygląda w ALH - zapewne podobnie w ATD..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3573849

: sob kwie 03, 2010 20:45
autor: walter_x
Dzieki kolego za odpowied ciekawy temat widze ze wiecej ludzi mialo z tym problem.

Jeszcze chcialbym sie spytac o ten wentlator czy on powinien caly czas chcodzic przy rozgrz slniku 90st bo nigdy na to uwagi nie zwracalem i czy powodem tego ze ten wskaxnik zaca l wariowac moglo byc to ze go dzis tak przygazowalem bo na to wyglada?

: sob kwie 03, 2010 20:53
autor: italiano_83
walter_x pisze:czy powodem tego ze ten wskaxnik zaca l wariowac moglo byc to ze go dzis tak przygazowalem bo na to wyglada?
Być może tak, choć z równym prawdopodobieństwem może byc to zbieg okoliczności.
walter_x pisze:Dzieki kolego za odpowied ciekawy temat widze ze wiecej ludzi mialo z tym problem
Sam tak miałem :bigok:
walter_x pisze:Jeszcze chcialbym sie spytac o ten wentlator czy on powinien caly czas chcodzic przy rozgrz slniku 90st bo nigdy na to uwagi nie zwracalem
Szczerze mówiąc ja też :helm: Więc nie wime #-o

Padl chyba czujnik temperatury bo nie dziala wskaznik tem

: ndz maja 30, 2010 19:45
autor: walter_x
Wskaźnik temperatury calkiem przestał działac. jakies 2 miesiace temu zaczal wariowac czasami zjechal do zera ale zaraz potem znowu wrocil na swoje miejsce . Tak zrobil kilka razy potem byl spokoj a dzis jak jechalem byl na 90st i spadl do zera i juz tak zostal.
Czyżby padł czyjnik temperatury?
Orientuje sie ktos moze ile kosztuje taki czujnik?

: ndz maja 30, 2010 20:35
autor: reloop
ok. 70 zeta w ASO

: pn maja 31, 2010 07:53
autor: Sztomel
walter_x pisze:Dzisiaj chcialem sprawdzic mojego golfika ile pociagnie no i poszedl do 185km/h, silnik 1,9TDI 101KM
trochę cienko, mój ALH 90 KM z pełnym bakiem, trzema osobami na pokładzie i załadowanym do pełna bagażniku poszedł 195 km/h na A4 przy skrzyni biegów o oznaczeniu DQY (auto bez żadnego boxa czy też czipa), wentylator się nie włączył bo nie miał powodu, jak wskaźnik na zegarach spadł do zera to albo czujnik G2 poszedł albo brak kontaktu na wtyczce przy zegarach lub wiązce, wypnij wtyczkę od czujnika G62/G2 i wepnij w jej styki odpowiadające pinom 2 i 4 czujnika rezystor o stałej oporności np. 270 ohm i wtedy popatrz na wskaźnik w zegarach - jeśli nie ruszy to masz przerwę na wiązce od wtyczki czujnika do zegarów a jeśli ruszy to czujnik do wymiany albo styki czujnika do przeczyszczenia.

: pn maja 31, 2010 19:58
autor: walter_x
Sztomel pisze:
walter_x pisze:Dzisiaj chcialem sprawdzic mojego golfika ile pociagnie no i poszedl do 185km/h, silnik 1,9TDI 101KM
trochę cienko, mój ALH 90 KM z pełnym bakiem, trzema osobami na pokładzie i załadowanym do pełna bagażniku poszedł 195 km/h na A4 przy skrzyni biegów o oznaczeniu DQY (auto bez żadnego boxa czy też czipa), wentylator się nie włączył bo nie miał powodu, jak wskaźnik na zegarach spadł do zera to albo czujnik G2 poszedł albo brak kontaktu na wtyczce przy zegarach lub wiązce, wypnij wtyczkę od czujnika G62/G2 i wepnij w jej styki odpowiadające pinom 2 i 4 czujnika rezystor o stałej oporności np. 270 ohm i wtedy popatrz na wskaźnik w zegarach - jeśli nie ruszy to masz przerwę na wiązce od wtyczki czujnika do zegarów a jeśli ruszy to czujnik do wymiany albo styki czujnika do przeczyszczenia.

A kolego mozesz napisac gdzie tak mniej wiecej ten czujnik sie znajduje?

: pn maja 31, 2010 22:51
autor: Sztomel
w tym temacie masz moje fotki z umiejscowieniem tego podwójnego czujnika :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190523