Strona 1 z 1
					
				nierówna praca i mocne kopcenie przy rozruchu
				: sob kwie 03, 2010 14:40
				autor: artur87
				witam. mam taki problem z moim golfem tdi 110. gdy samochód postoji całą noc to z rana przy odpaleniu silnik wibruje i kopci intensywnym szarym dymem. po 30 sekundach wszystko sie normuje i jest ok. myslałem ze to od mrozów ale dzieje sie to nawet przy 16 stopniach na plusie. i jeszcze gdy na nie rozgrzanym silniku dodam mocniej gazu na 1 biegu to gaśnie i nie chce odpalic. poczekam minute i odpala i znowu intensywnie kopcie przez 30 sekund i jest ok.
			 
			
					
				
				: sob kwie 03, 2010 14:53
				autor: italiano_83
				Mniemam, że podstawowe parametry jak kat wtrysku zostały sprawdzone 
  
Podepnij auto pod vag-a i sprawdź kąt wtrysku - ewentualne błędy. 
Poczytaj ten temat 
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111448 
			 
			
					
				
				: sob kwie 03, 2010 14:58
				autor: artur87
				no właśnie sprawdzone na kompie wymienione świece, oleje, filtry, 
[ Dodano: 07 Kwi 2010 20:28 ]
czy to wina wtryskiwaczy?
			 
			
					
				nierówna praca i mocne kopcenie przy rozruchu
				: pn lip 30, 2012 21:30
				autor: GRUBY8333
				wiesz co kolego wedle książki za kopcenie podczas rozruchu odpowiedzialny jest czujnik tem. cieczy i wtryskiwacze (nie posiadają odpowiedniego ciśnienia) a w praktyce to jeszcze jest wiele innych rzeczy masie rozumieć ze kat wyprzedzenia wtrysku jest ustawiony poprawnie świece żarowe są wszystkie sprawne( dla pewności można wykręcić je po kolei i sprawdzić na akumulatorze gdzieś około 7-10  sekund może i mniej powinna cała być czerwona jak grzeje częściowo to świeca szmelc ), duża tez role spełnia czujnik temp. cieczy bo własnie od niego idzie informacja do ecu o stanie nagrzania silnika ( proponuje mały test przed rozruchem zimnego silnia ściągnij wtyczkę z czujnika temp. cieczy wtedy ecu nie będzie miał sygnału i ustawi wszystko na max. czyli świece będą się grzać max czasu i dawka rozruchowa będzie zwiększona i zobacz wtedy jak się silni zachowa), sprawdź tez szczelność układu zasilania paliwem, rozrusznik musi kręcić a nie udawać ze kreci ( warto zmienić tulejki na wirniku groszowe sprawy i  przewody plus i minus jak są przegrzane i nadpalone), jeszcze mogą być popękane sprężyny w pompie wtryskowej ( bynajmniej ja tak miałem po wymianie sprężyn odpala równo pali na wszystkie cylindry ale nadal baczka puści szaro błękitnego nawet przy +14 stopni) jeszcze możesz sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach 20-35 atm fajnie jakby osiągał około 30 i odchyłki na poszczególnych cylindrach około 1-2 atm ) 
a wiec podsumowując:
-PODPIĄĆ AUTO POD KOMPA ZCZYTAC BŁEDY, SPRAWDZIĆ DAWEK PALIWA I KAT WYPRZEDZENIA WTRYSKU,
- SPRAWDZIC UKŁĄD ZASILANIA PALIWEM CZY SIE NIE ZAPOWIETRZA( JAKI I WĘŻYKI PRZELEWOWE NA   
  WTRYSKIWACZACH), 
- SPRAWDZIC AKUMULATOR I ROZRUSZNIK JAKI I PRZEWODY ZASILAJACE, 
- SPRAWDZIĆ ŚWIECE ŻAROWE JAKI I PRZEWODY ZASILAJĄCE,
-SPRAWDZIĆ CZUJNIK TEMP. CIECZY, 
-SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE SPRĘŻANIA, 
JAK TO WSZYSTKO WYŻEJ OKAŻE SIĘ SPRAWNE I SZCZELNE TO WTEDY MOŻESZ MIEĆ OBAWY ZE NIE DOMAGA UKŁAD WTRYSKOWY  POMPA I WTRYSKIWACZE 
BYNAJMNIEJ JA TAKA WALKE PRZEPROWADZIŁEM Z MOIM SEATEM TOLEDO 96 ROK 1.9 TDI  POZDRAWIAM 
-
			 
			
					
				nierówna praca i mocne kopcenie przy rozruchu
				: pn lip 30, 2012 21:50
				autor: italiano_83
				GRUBY8333
Zwróciłeś uwagę na datę ostatniego posta  
   
Poi drugie Regulamin forum punkt 9 więc edytuj swój post do zgodnego z regulaminem