Czy padla turbina?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

klark
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 17:18
Lokalizacja: Rzeszów

Czy padla turbina?

Post autor: klark » sob kwie 03, 2010 00:44

Witam
Od jakiegos czasu przy przyspieszaniu dochodzil dosc glosny gwizd z okolic turbosprezarki. Auto jezdzilo ok, moc byla w porzadku. Od paru dni przy wchodzeniu na obrotu nie slychac juz teraz tego odglosu, zastapic go narastajacy szum - cos jak odglos wiejecego powietrza przez jakas szpare. Auto stalo sie wyraznie slabsze. Czy to sa objawy padnietego lozyska w turbinie? Jesli tak to co robic? Regenerowac czy szukac uzywki?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14203
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 03, 2010 07:49

klark, napisz coś więcej...masz intercooler?
Może nieszczelność w dolocie powstała...dlatego szumi i auto słabe i zapewne kopci mocniej :bajer:
Jak nie masz IC,to zerknij na to grube gumowe kolanko między turbo a kolektorem ssącym czy nie jest pęknięte...

[ Dodano: 03 Kwi 2010 07:51 ]
klark pisze:Od paru dni przy wchodzeniu na obrotu nie slychac juz teraz tego odglosu, zastapic go narastajacy szum
Czyli turbo ciśnie :bigok:
Szukaj dziury w układzie :wink: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » sob kwie 03, 2010 09:05

Michaś_1977,


może już być tak że wirnik zaczął się ocirać o obudowę



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14203
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 03, 2010 10:13

arwam pisze:może już być tak że wirnik zaczął się ocirać o obudowę
To by raczej gwizdało,piszczało przeraźliwie...natomiast kolega pisze
klark pisze:cos jak odglos wiejecego powietrza przez jakas szpare
...czyli dokładnie tak,jak przy nieszczelności w układzie.
Jednak nic nie stoi na przeszkodzie,by zdjąć rurę dolotową i sprawdzić luz na wirniku :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

klark
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 17:18
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: klark » sob kwie 03, 2010 10:54

Wiec tak:
- mam intercooler dokladany przez poprzedniego wlasciciela.
- auto nei dymi mocniej
- szum pochodzi ewidentnie z okolic turbo.
- dlaczego wczesniej bylo slychac gwizd a teraz szum?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14203
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 03, 2010 15:12

klark pisze:szum pochodzi ewidentnie z okolic turbo.
Na jakiej podstawie jesteś w stanie to stwierdzić jednoznacznie? :bajer:
Turbina nabiera wysokich obrotów i daje ciśnienie tylko podczas jazdy,czyli gdy silnik ma opór...na postoju nie uświadczysz tego.
Zdejmij rurę dolotową od filtra,złap za wirnik i sprawdź luzy.Lekki poprzeczny-dopuszczalny,osiowy nawet niewielki-niedopuszczalny.
Przeglądnij układ między turbem,a kolektorem.Jeśli masz dostęp do kompresora,to nabij ciśnienie w układ z IC i słuchaj czy puszcza gdzieś bokiem...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

klark
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 17:18
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: klark » sob kwie 03, 2010 15:19

Dzwiek jest na tyle glosny, ze z kabiny da sie go w maire dokladnie umiejscowic. Pochodzi ewidentnie z okolic w ktorym jest turbo. Dzis patrzylem na wszytskie weze - wygladaja ok. Po swietach zdejme ten waz o ktorym mowisz i popatrze jak to wyglada.

Pozdrawiam



markus615510
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 18:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: markus615510 » sob kwie 03, 2010 18:12

Tylko nie daj sie skusić na regeneracje turbosprężarki w firmie TechMot , mimo że daja gwarancję to jej pózniej nie uwzgladniaja .



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob kwie 03, 2010 20:06

klark pisze:Dzis patrzylem na wszytskie weze - wygladaja ok.
Widziałem takie węże które tak jak piszesz "wyglądały "na całe .No własnie tylko wyglądały .A z regeneracją turbiny sobie odpuść bo rzadko kiedy jest lepiej niż przed ,w większości przypadków jest gorzej bo ci pseudo spece owszem umieją kasować pieniążki ale nie idzie to niestety w parze z jakością ich pracy .Szukaj dobrej używki jak już stwierdzisz że twojej coś dolega .Jak nie puszcza oleju to jest raczej dobra .


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości