Strona 1 z 2

pobieranie oleju w sb'ku po remoncie głowicy i wymianie turb

: pt kwie 02, 2010 08:05
autor: VwMaly
Witam jak w temacie problem z pobieraniem oleju 15 tyś temu remont głowicy spawanie głowicy wymiana prowadnic + uszczelniaczy pobierał dalej.. ostatnio wymieniłem turbine wsadzona po regeneracji k14 myślałem że to ona była przyczyną była cała spocona olejem ale turbina jest nowa i dalej jest niebieski dym i oleju ciągle ubywa czy pozostały już tylko pierścienie? czy coś jeszcze może być?

: pt kwie 02, 2010 08:09
autor: Ł-u-k-a-s-z
VwMaly, ja stawiam na pierscienie, a kompresje sprawdzałes

: pt kwie 02, 2010 08:15
autor: Michał_1977
VwMaly pisze:czy pozostały już tylko pierścienie?
Tak,a spocona turbina wiele tłumaczy-ciśnienie znad tłoków wali w kadłub i i wywala olej odmą do dolotu,dlatego bierze olej i turbo wygląda tak jak wygląda :bajer: ...

[ Dodano: 02 Kwi 2010 08:17 ]
PROXII pisze:a kompresje sprawdzałes
Sprawdzenie kompresji czasami niewiele nam powie,bo sprężanie może być dobre,a jak pierścienie olejowe będą zapieczone w tłokach (widziałem już takie rzeczy),to olej będzie brał na potęgę...

: pt kwie 02, 2010 08:21
autor: Ł-u-k-a-s-z
Michaś_1977, ale niezaszkodzi :grin:

: pt kwie 02, 2010 08:36
autor: Michał_1977
PROXII pisze:ale niezaszkodzi
Jak najbardziej warto sprawdzić...daję tylko do zrozumienia,że różnie to nieraz bywa...
Czasem jest tak,że wszystkie pierścienie padną-nie ma odpowiedniego sprężania i bierze olej,a czasem jest tak,że sprężanie w normie,a olej i tak bierze,bo olejowe siedzą jak zaspawane w tłokach.Przy tej drugiej opcji bez rozebrania silnika raczej nic się nie dowiemy :bajer: ...

: pt kwie 02, 2010 08:37
autor: VwMaly
kompresji nie sprawdzałem.. a orientuje się ktoś jakie to są koszta sprawdzenie kompresji a jakie koszta wymiana pierścieni? tzn bez usług mechanika..

: pt kwie 02, 2010 12:34
autor: Michał_1977
VwMaly pisze:orientuje się ktoś jakie to są koszta sprawdzenie kompresji
50-80zeta...zależy gdzie :bajer: ...
VwMaly pisze:jakie koszta wymiana pierścieni? tzn bez usług mechanika..
Tzw."szwedzki remont" wymiana pierścieni,rozrządu,uszczelnienie silnika,świeży olej + filtry itd,to koszt ok.500-600zeta za części :bajer:

: pt kwie 02, 2010 13:12
autor: VwMaly
szczerze mówiąc jedyny remont jaki robiłem to w komarku i może to głupie pytanie ale czy w dieslu przy wymianie pierścieni trzeba robić szlif ? czy jak to ma wyglądać żeby było porządnie zrobione? a jak rozrząd miałem robiony 25 tyś temu to przy kapie wymieniać go tez?

: pt kwie 02, 2010 16:16
autor: Michał_1977
VwMaly pisze:czy w dieslu przy wymianie pierścieni trzeba robić szlif
Wszystkiego dowiesz się jak zdejmiesz głowicę.Wtedy dopiero widać co jest w cylindrach.
Szczerze powiedziawszy,to robienie szlifu jest nieopłacalne...lepiej wyrwać gdzieś zdrowy silnik za parę stówek... :bajer:
VwMaly pisze:rozrząd miałem robiony 25 tyś temu to przy kapie wymieniać go tez?
Zrobisz jak uważasz...

: pt kwie 02, 2010 17:45
autor: VwMaly
dzieki za pomoc..

: sob kwie 03, 2010 09:23
autor: arwam
VwMaly,

zrób szlif ale już nie będziesz się cieszył z silnka.
jak nie będziesz miał progów to tylko pierścienie zmień i ciesz się ze sprawnego auta.

a jak będą już duże progi to raczej szukaj innego silnika.

: wt kwie 06, 2010 08:59
autor: VwMaly
władowałem juz w to auto tyle kasy i dalej to samo powoli myśle nad sprzedażą bo juz mnie to powoli wkurza..

: wt kwie 06, 2010 12:20
autor: arwam
VwMaly,

zawsze można się przesiąść na TDI :bajer:
lub oddać komuś kto się w temacie orientuje.

: wt kwie 06, 2010 13:00
autor: VwMaly
właśnie o tym myślę ibize GT TDI 110 za 8tys idzie wyrwać a jak sprzedam moją II za dobra kase to bez dokładania :D