Układ chłodzenia - wylewa wode. POMOCY!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Układ chłodzenia - wylewa wode. POMOCY!!!
Witam. Przeszukałem forum ale nie dostałem jednomyślnej odpowiedzi na mój problem. mianowicie. ok 3 miesiące temu znikło mi ogrzewanie w Ibizie 1.9D 1Y `94. przyczyną był niski stan płynu. Ubytek uzupełniony i wszystko OK ale to było tylko doraźne. kilka dni później znów to samo. Wymieniłem pompę wody, termostat, korek zbiorniczka wyrównawczego ( przy okazji rozrząd) pomogło na około 1000 - 1500 km i powrót ze zdwojoną siłą. efekt taki że dolewam dziennie około 2l wody minimum. Temperatura trzyma w pionie ale węże twarde i wylewa wodę ze zbiorniczka. podejrzewałem uszczelkę pod głowicą ale jeden mechanik uświadomił mi że w moim przypadku gdy nie ma spadku mocy, nie miesza płynu z olejem i nie kopci specjalnie więcej (niż zwykle kopci dieselek) to na razie można wykluczyć głowice. podejrzewa uszkodzenie zbiorniczka wyrównawczego lub zator w chłodnicy. po odkręceniu korka zbiorniczka leci para i nie chuć spalinami w ogóle. Nie wiem czy działa wentylator bo nigdy go nie słyszałem. zabieram się do czyszczenia zbiornika i ogólnych oględzin, testu autka na innym korku ze zbiorniczka (może jakaś wada fabryczna), po świętach płukanie chłodnicy. od 2lat jak go mam nie miałem żadnych problemów aż do tej zagadki. Czy jest coś co mogło spowodować takie objawy lub coś co pomoże. Wymiana uszczelki wynosi 25% wartości auta i nie kalkuluje mi się zbytnio a bez auta jak bez ręki dlatego szukam może tańszego rozwiązania.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
sprawdz droznosc wezyka od zbiorniczka wyrownawczego (cienki wezyk), zazwyczaj idzie on do chlodnicy - czasami sie zapycha i przez to wywala plyn
sciag go przy zbiorniczku i dmuchaj niego az zacznie bulgotac w zbiorniczku
jezeli to nie pomoze to zmierz cisnienie na tlokach i bedzie wiadmomo czy to uczczelka
kiedys malem tak w BMW ze weze byly twarde, jak kamien, obroty mal rowne, olej nie mieszal sie z plynem a co hwile zygal plynem i to byla wina uszczelki
uszczelka pod glowica moze siasc na rozne sposoby, nie zawsze musi sie mieszac olej z plynem - wlasnie skonczylem robic swojego golfika, gdzie te byla walnieta uszczelka pod glowica a jedynym objawem byl wyciek oleju pomiedzy glowica a blokiem silnika
ile ten mechanik powiedzial ci za wymiane uszczelki skoro to 1/4 ceny auta?
sciag go przy zbiorniczku i dmuchaj niego az zacznie bulgotac w zbiorniczku
jezeli to nie pomoze to zmierz cisnienie na tlokach i bedzie wiadmomo czy to uczczelka
kiedys malem tak w BMW ze weze byly twarde, jak kamien, obroty mal rowne, olej nie mieszal sie z plynem a co hwile zygal plynem i to byla wina uszczelki
uszczelka pod glowica moze siasc na rozne sposoby, nie zawsze musi sie mieszac olej z plynem - wlasnie skonczylem robic swojego golfika, gdzie te byla walnieta uszczelka pod glowica a jedynym objawem byl wyciek oleju pomiedzy glowica a blokiem silnika
ile ten mechanik powiedzial ci za wymiane uszczelki skoro to 1/4 ceny auta?
Spróbuj jeszcze raz korek bo te zamienniki są lekko mówiąc hooojowe 
Miałem podobny problem z moim Mk4 ASV jak go przywiozłem z DE.Pompowałem s zbiorniczek takim specjalnym dinksem do badania uszczelki pod głowicą wychodziło że wsio ok.A węże DELIKATNIE puchły i płyn wciągał ale nie jakieś mega wielkie ilości.Zdecydowałem się rozbierać głowicę i okazało się że uszczelka siedziała między cylindrami...
Od tamtego momentu zrobiłem ok 12 tys i jest ok

Miałem podobny problem z moim Mk4 ASV jak go przywiozłem z DE.Pompowałem s zbiorniczek takim specjalnym dinksem do badania uszczelki pod głowicą wychodziło że wsio ok.A węże DELIKATNIE puchły i płyn wciągał ale nie jakieś mega wielkie ilości.Zdecydowałem się rozbierać głowicę i okazało się że uszczelka siedziała między cylindrami...
Od tamtego momentu zrobiłem ok 12 tys i jest ok
Dzięki za szybką odpowiedź. Wężyk ten cienki od zbiorniczka drożny. Tylko uciekają przez niego duże ilości pary wodnej ( nie czuć w ogóle spalin). Po świętach wybieram się na pomiar kompresji żeby stwierdzić jednoznacznie ale mam wrażenie że to nie jest uszczelka, a jakaś pierdoołka ( a może mam nadzieje że to nie to
) Mechanicy krzyczą sobie za wymianę uszczelki od 600 do nawet 1200 zł z materiałem i robotą. A tym od niższej ceny nie dał bym nawet roweru na wymianę powietrza w kołach. Cena mnie trochę przeraziło więc jak wszystko to potwierdzi to autko będzie czekać na lepsze czasy do naprawy. Pozdrawiam
[ Dodano: 02 Kwi 2010 15:54 ]
Witam ponownie. Natury się nie oszuka :/ dzisiaj po krótkiej przejażdżce znaczący brak mocy, "mleczko" na korku oleju i oczka w płynie chłodzącym. Uszczelka do wymiany. Dziękuje za pomoc i chęci. Może mój przykład komuś pomoże. Pozdrawiam i Wesołych spokojnych Świąt

[ Dodano: 02 Kwi 2010 15:54 ]
Witam ponownie. Natury się nie oszuka :/ dzisiaj po krótkiej przejażdżce znaczący brak mocy, "mleczko" na korku oleju i oczka w płynie chłodzącym. Uszczelka do wymiany. Dziękuje za pomoc i chęci. Może mój przykład komuś pomoże. Pozdrawiam i Wesołych spokojnych Świąt
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości