Strona 1 z 1

pytanie o sterownik i jeden błąd

: czw kwie 01, 2010 22:06
autor: grzesiek1990
witam
panowie mam taki problem z błedem 17663 engine coolant temp sensor (G62) : short to groung P1255 - 35-00
co mam z nim zrobic?? nie da sie go skasowac:(
a drugie pytanko dotyczy sterownika a dokładnie numer sterownika to 028 906 021 HC (odczyt vaga) czyli sterownik niby od AFN-a a turbo ma zwykłe czyli z gruchą od spodu i zaworek n75 jest metalowy a czytalem ze 110HP powinien byc ten plastikowy z białą główką wiec troche to dziwne prosze o jakies sugestie

: czw kwie 01, 2010 23:07
autor: Haki
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#6484546 przetarty kabelek ... problem z masą ... do sprawdzenia czujniki ...


2 problem - to może poprzedni właściciel kupił inny ... i zamontował - nie ma to jednak wpływu na działanie czy z metalową czy plastikową główką jest...

: pt kwie 02, 2010 09:24
autor: grzesiek1990
Haki pisze:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#6484546 przetarty kabelek ... problem z masą ... do sprawdzenia czujniki ...


2 problem - to może poprzedni właściciel kupił inny ... i zamontował - nie ma to jednak wpływu na działanie czy z metalową czy plastikową główką jest...
hmm nie ma wpływu ?? ja czytałem ze ma bo metalowy inaczej steruje turbiną niż ten plastikowy
druga sprawa turbo jest bez sztangi tylko z gruchą upustową

: pt kwie 02, 2010 13:44
autor: Sztomel
ten numer sterownika stosowany jest do silników 90 KM ze zwykłym turbo a nie z VNT i zaworek N75 musisz mieć ciśnieniowy czyli ten w metalowej obudowie.
Co do błędu czujnika G62 to odepnij od niego wtyczkę i podepnij na chwilę szeregowo pomiędzy jego piny 1 i 3 zwykły stały opornik o wartości 250 ohm (dostępny w sklepie elektronicznym za kilka grosików) i wtedy sprawdź w Vagu jaką on wskazuje wartość temperatury, jeśli nadal będzie błąd tego czujnika to masz gdzieś zwarcie do masy na kablach od czujnika a jeśli błędu nie będzie a Vag wskaże temperaturę zbliżoną do wartości około 90*C to uwalony jest wtedy czujnik.

: pt kwie 02, 2010 16:59
autor: grzesiek1990
Sztomel pisze:ten numer sterownika stosowany jest do silników 90 KM ze zwykłym turbo a nie z VNT i zaworek N75 musisz mieć ciśnieniowy czyli ten w metalowej obudowie.
i o taką odpowiedz mi chodziło:)
Sztomel pisze:Co do błędu czujnika G62 to odepnij od niego wtyczkę i podepnij na chwilę szeregowo pomiędzy jego piny 1 i 3 zwykły stały opornik o wartości 250 ohm (dostępny w sklepie elektronicznym za kilka grosików) i wtedy sprawdź w Vagu jaką on wskazuje wartość temperatury, jeśli nadal będzie błąd tego czujnika to masz gdzieś zwarcie do masy na kablach od czujnika a jeśli błędu nie będzie a Vag wskaże temperaturę zbliżoną do wartości około 90*C to uwalony jest wtedy czujnik.
po napisaniu posta znalazłem gdzies na innym forum tez Twoją wypowiedz o tym błedzie i zrobiłem tak ze nie wstawiałem opornika tylko zwykłym kablem to zmostkowałem a kolega patrzył czy wskazuwka bedzie sie ruszac i działało czyli czujnik do wymiany :( a najgorsze jest to ze wczesnej zmienilismy ten grugi czujnik co sie znajduje troche dalej na weżu oczywiscie nie potrzebie:( czyli w temacie juz wszystko jasne
dzieki za odpowiedzi i Wesołych Świąt:)
pozdrawiam

: pt kwie 02, 2010 17:01
autor: Sztomel
grzesiek1990 pisze:i Wesołych Świąt:)
dzięki i wzajemnie.

: ndz kwie 04, 2010 18:09
autor: edzio
grzesiek1990 pisze:numer sterownika to 028 906 021 HC (odczyt vaga) czyli sterownik niby od AFN-a
to jest 90 PS
Chip Nr:..........357 728/729
Fahrzeug:.........Ford Galaxy 1.9 TDI 90
Getriebe:.........SA
-------------------------------------------------------------
ECU:..............028 906 021 HC
BoschNr:..........0281001737
Software:.........1905
von FgStNr:.......
bis FgStNr:.......
Anzahl Chip:......2
QuellProm:........27C1001
Bauform:..........PLCC32
-------------------------------------------------------------
ChipNr I:.........357_729
-------------------------------------------------------------
ChipNr II:........357_728

: śr kwie 07, 2010 12:20
autor: grzesiek1990
panowie to moze powiecie mi jeszcze jakie oznaczenie moze miec ten silnik??

: pt kwie 09, 2010 03:36
autor: tjwasiak
Pewnie AHU. Ewentualnie 1Z.