Wysokie obroty-niska prędkość.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

taurus06
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 13, 2009 21:25
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wysokie obroty-niska prędkość.

Post autor: taurus06 » czw kwie 01, 2010 20:55

Witam

Pisze w sprawie porady , mianowicie w swoim autku podejrzana (tak mi sie wydaje ) od pewnego czasu działają obroty.

Na biegu nr 3. przy prędkości ok 40-45 km/ obroty wskakują aż do 2500-2800.
Na biegu nr 4 przy prędkości 60-70 km/ obroty wskakują do 2500-3000
Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000

Ogólnie rzecz ujmując prędkość z którą jade jest nie adekwatna co do obrotów.

Czy objawy sa spowodowane którąś z części w układzie sprzęgła ?!


Cierpliwość jest drzewem, które ma gorzkie korzenie ale słodkie owoce.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw kwie 01, 2010 21:01

Jeśli podczas przyspieszania obroty wzrastają gwałtownie a prędkość pozostaje ta sama- to sprzęgło przepuszcza- ślizga się. Prosty test 4 bieg 60km/h i gaz w podłogę jeśli wskazówka obrotomierza skoczy gwałtownie a auto nie przyspieszy- to masz upalone sprzęgło.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw kwie 01, 2010 23:25

taurus06 pisze:Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000
Nie ma takiej opcji przy sprawnym sprzęgle żeby ci obroty rosły a szybkość pozostawała bez zmian .Potwierdzam to co pisze italiano_83, Tarcza sprzegła ci się ewidentnie slizga


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

Post autor: marcinotdi » czw kwie 01, 2010 23:30

dokładnie sprawdź sprzęgło


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » pt kwie 02, 2010 00:15

Witam jezeli obroty wzrastają a prędkośc nie proporcjonalnie do obrotów to sprzęgło do wymiany



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » pt kwie 02, 2010 12:14

taurus06 pisze:Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000
na 5 biegu prz prędkości 100 km/h obroty powienieneś mieć 2600 (bo AAZety mają takie krótkie skrzynie) a że oborty przy tej prędkości rosną ci do 3000 to już zapewne sprzęgło sie ślizga tak jak pisali poprzednicy...


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

trebron7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 06, 2007 14:48
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: trebron7 » ndz kwie 04, 2010 13:34

mam podobny problem, przy ostrym depnieciu np na 5 biegu czasami obroty rosna szybciej niz predkosc, silnik zawyje,(pisalem kiedys chyba nawet o tym na forum) ale ma wtedy takiego kopa ze wciska w fotel. jezdze juz tak 2 i pol roku i nic sie ze sprzeglem nie dzieje. sprawdzalem na I biegu, hamulec na maxa w podloge i ruszanie bez gazu autko gasnie wiec chyba sprzeglo ok ?? nie wiem co jest grane ale mi to nie przeszkadza bo autko o wiele szybciej przysopiesza jak sie "niby slizga" u mnie sprzeglo :-)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 04, 2010 13:47

Pewnie masz nagły strzał momentu obrotowego i dlatego masz uczucie wciskania w fotel i bez wątpienia sprzęgło wtedy się ślizga- przepuszcza. Na 1-2 biegu są za małe opory aby sprzęgło się ślizgało - 3,4,5 już prędzej- Każde sprzęgło ma jakiś limit momentu obrotowego ( Nm ), które może przenieść i nawet ja będzie "zdrowe" to się u ślizgnie szczególnie jak występuje nagły strzał momentu obrotowego.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
muaythai7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr gru 09, 2009 23:50
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: muaythai7 » pn kwie 05, 2010 17:09

A ja mam trochę inny problem, mianowicie sprzęgło OK przyspiesza dobrze, ale!!! problemem jest V-max na 5 biegu maksymalnie lece 120 i wyjew jak cholera!!! na prostej albo lekko pod górkę 100 max i też wyje i nic więcej.

Może ktoś jest w stanie pomóc??


Mk1 w budowie.
AAZ+

taurus06
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 13, 2009 21:25
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: taurus06 » wt kwie 06, 2010 08:36

italiano_83 pisze:Jeśli podczas przyspieszania obroty wzrastają gwałtownie a prędkość pozostaje ta sama- to sprzęgło przepuszcza- ślizga się. Prosty test 4 bieg 60km/h i gaz w podłogę jeśli wskazówka obrotomierza skoczy gwałtownie a auto nie przyspieszy- to masz upalone sprzęgło.
Zrobiłem jak napisałeś italiano 83 , prędkość ładnie wzrastała z obrotami tak że sprzęgło raczej OK.

No ale z ta prędkością na 5 biegu to fakt iz mam 2600-2800 tyle ze jak chialbym jechać więcej to nie wiem jakie obroty by były 3500 ?! to co druga przepustnica mi sie otworzy :jezor: ?!

Ponoć fabrycznie powinien ma jechać 160 km tyle że chyba z górki. :kac:


Cierpliwość jest drzewem, które ma gorzkie korzenie ale słodkie owoce.

djsurround
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt sty 19, 2010 09:28
Lokalizacja: Świedziebnia
Kontakt:

Post autor: djsurround » wt kwie 06, 2010 08:48

U mnie przy 100 km/h ma też prawie 3000 tys obrotów :)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt kwie 06, 2010 12:51

muaythai7 pisze:A ja mam trochę inny problem, mianowicie sprzęgło OK przyspiesza dobrze, ale!!! problemem jest V-max na 5 biegu maksymalnie lece 120 i wyjew jak cholera!!! na prostej albo lekko pod górkę 100 max i też wyje i nic więcej.
A ja widzę że masz taki sam problem jak taurus06,Będę nudny ale się powtórzę:opisane objawy świadczą ewidentnie że ślizga wam się tarcza sprzęgła na 5 tym biegu i tyle .Nie ma innej opcji i jest to tak samo pewne jak 2x2=4 .


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

djsurround
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt sty 19, 2010 09:28
Lokalizacja: Świedziebnia
Kontakt:

Post autor: djsurround » wt kwie 06, 2010 15:53

Przy 100 km/h mam 3000 tys obrotów. Max jechałem nim 160 km/h - na prostej przy ponad 4500 obrotów czyli V-max prawie odcięcie. Więc chyba jest okej, no ale jeśli max 120 to nie wiem, może kolega dobrze pisze, sprzęgło się ślizga. Cóż też miałem ten problem, że max jechał 120 km/h i wył, ale okazało się, że uszkodzone są przewody paliwowe i ono gdzieś tam uciekało, nawet dużo do 2l na 100 km. Teraz jest już okej. Może też być tak, że za mało paliwa dostaje...



Awatar użytkownika
muaythai7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr gru 09, 2009 23:50
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: muaythai7 » wt kwie 06, 2010 18:02

To może ktoś poleci mi jakieś dobre porządne sprzęgło (skrzynia ATH).

Najlepiej aby sprawdzić co jest z motorem to oddam go na diagnostykę.
Chyba to najlepsze rozwiązanie. Ale i tak sprzęgło teraz zmienię.
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 18:03 przez muaythai7, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 117 gości