Zgasł. Niby zabrakło paliwa, ale...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Zgasł. Niby zabrakło paliwa, ale...

Post autor: macv6 » śr mar 31, 2010 20:05

No właśnie ale. Sytuacja wygladała tak jechałem spokojnie i nagle Golfik zaczął się dusić, mulić i po 100m zgasł. Rezerwa zaświeciła się tuż przed tymi wariacjami...
Podniosłem maskę i zobaczyłem, że w wężyku idącym od filtra do pompy nie ma paliwa (tzn troszkę przy pompie było), poszedłem na stacje kupiłem, wlałem z 4 litry do baku, troche do filtra i do wężyka - Golfik odpalił i jechał normalnie. Wymieniłem filtra paliwa, ponieważ uważam, że to on może być przyczyną tego i autko zrobiło się żwawsze (ale być może to efekt placebo).
Jak myślicie co to może być? Rzeczywiście filtr czy może ewidentnie jest to zepsuty wskaźnik, a może coś jeszcze innego...

PS. Ostatnio bawiłem się vag comem, wchodziłem w "dział" zegarów i nawet sprawdzałem przebieg. Mogłem coś przestawić? Jeżeli tak to co i jak to sprawdzić?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr mar 31, 2010 22:53

Samym sprawdzaniem przebiegów itp nic nie zrobiłeś ... pozostaje albo zapchany filtr albo rzeczywiście coś ze wskazaniami stanu ON w w zbiorniku nie tak u Ciebie. Polecam nie śmigać do zapalenia się rezerwy w TDI ... oszczędzi ci to kilku przykrych niespodzianek.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw kwie 01, 2010 00:08

jeśli już wchodziłeś w 17 Instruments Vagiem to od razu trzeba było sprawdzić poziom paliwa w baku - jest ta opcja dostępna ale nie pamiętam w której grupie, przejrzyj jeszcze raz Vagiem i sprawdź ilość paliwa w baku, jeśli po zapaleniu się kontrolki rezerwy pokaże mniej niż 7 litrów to coś jest z czujnikiem poziomu paliwa.


Obrazek

Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » czw kwie 01, 2010 00:23

A jeszcze odnośnie rezerwy. jak wlałem te 4 litry to wskazówka wyszła za czerwone pole, natomiast kontrolka się nadal świeciła.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw kwie 01, 2010 00:27

oznacza to, że trochę kilosów na rezerwie musiałeś przejechać.


Obrazek

Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » czw kwie 01, 2010 00:33

Być może, niestety przed dolaniem z palącą się kontrolką nawet kilometra nie przejechałem.

W sumie zalałem za 120zł i wskazówka wychyliła się minimalnie za 1/2. Czyli chyba dobrze...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw kwie 01, 2010 00:55

macv6 pisze:Być może, niestety przed dolaniem z palącą się kontrolką nawet kilometra nie przejechałem.
w takim razie czujnik szwankuje skoro po zapaleniu się rezerwy nie zrobiłeś żadnych kilometrów.


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » sob kwie 03, 2010 08:43

macv6 pisze:W sumie zalałem za 120zł i wskazówka wychyliła się minimalnie za 1/2
U mnie za 60-80zł z początku rezerwy wskakuje na połowe ;)

A może kolego zassało Ci jakiś syf z baku, który zbierał sie z nieczystości na dnie? albo jechałeś pod kątem (górka) i akurat miejsce gdzie paliwo jest zaciągane (strzelam że z przodu zbiornika) się odsłoniło?



Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » pn cze 14, 2010 00:13

Dzisiaj drugi raz Golfik mnie zawiódł w ten sposób. :grrr:
Jechałem spokojnie +/- 80km/h nagle ta prędkośc stała sie maksymalną, a po chwili auto zaczęło zwalniać, aż wkońcu stanęło. Wyszedłem, podniosłem maskę i zobaczyłem pusty wężyk od paliwa.
Dobrze się złożyło, że jechaliśmy ze znajomymi trzema samochodami, więc z kolega pojechałem do domu po kanister i na stację (po paliwo żeby wlac bezposrednio do filtra i wężyka). Wróciliśmy i niespodzianka kumpel, który został z Golfem w między czasie odpalił go (za trzecim razem zaskoczył) i co ciekawe w wężyku w ogóle nie było bąbelków powietrza. Wsiadłem i pojechałem, po tym zdarzeniu zrobiłem ponad 40km bez problemu.
Panowie, co to może być, bak zasyfiony?



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pn cze 14, 2010 08:51

Jeśli masz elektryczną pompę paliwa w zbiorniku, to może ona zaczyna padać.
Pozdr.



Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » pn cze 14, 2010 10:19

Nie mam pompy.

[ Dodano: 15 Cze 2010 13:48 ]
A jednak chyba mam pompę.
Chciałem rozwiercić smok w baku ponieważ mój golf był wyprodukowany w latach 97-02 i sądziłem, ze może mieć ta wadiliwą część, ale jednak nie, mam smok o numerze 1J0 919 183 A, po wpisaniu numeru do Etki wychodzi, że to cuzjnik poziomu paliwa w wersjach 4motion. W ogóle ten smok jest zupełnie inny niż w przednio napędowych autkach. Po pierwsze ma wtyczkę z 4 kablami, po drugie od dolnej części idzie jakiś wąż i przez niego nie można całości wyjąć. No i po 3 nie ma takiego zaworka jak wersje o numerze 1J0 919 183 C. A po 4 w tym smoku jest jakaś pompka :shock:, bardzo się zdziwiłem jak podłączyłem węże oraz wtyczkę i odpaliłem samochód (żeby sprawdzić czy wszystko ok) wtedy usłyszałem cichy pisk - dokładnie taki sam dźwięk jak w benzynowych autach z pompą. Po przekręceniu kluczyka też słychać prace w pompy tak jak w autach z zapłonem iskrowym tylko, że ciszej. :) Kolejny smaczek w 4motion. :jezor:

No ale wracając do meritum sprawy. Otworzyłem maskę i zdziwienie - pęcherzyków nie ma, ale wystarczyło, że lekko ruszyłem podgrzewaczem i od razu się pojawiły... Czy ten nieszczęsny podgrzewacz może powodować, że auto się zapowietrza podczas jazdy? Z odpalaniem nie mam problemów (pod warunkiem, że w czasie jazdy jest wszystko ok).



marso20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw mar 31, 2011 20:49

Re: Zgasł. Niby zabrakło paliwa, ale...

Post autor: marso20 » czw mar 31, 2011 20:56

kolego ja mam ten sam problem smoka zrobiłem a kolega mechanik powiedział ze ten bak jest źle wyprofilowany ja mam 4 motion 3d nie wiem jak jest w tych 5d



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Zgasł. Niby zabrakło paliwa, ale...

Post autor: Haki » pt kwie 01, 2011 22:39

Jak nie dochodzą do filtra żadne przewody itp to jaki to podgrzewacz ? zwykły zaworek zwrotny i tyle ...a powietrze może z niego łapać jak najbardziej --- wystarczy ,że filtr słabej jakości i oringi na zaworku nie trzymają //


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 228 gości