Strona 1 z 1

Ciągle luzujący sie pasek alternatora

: wt mar 30, 2010 19:05
autor: A_X_E
Tak jak w temacie systematycznie co 2-3 tyg musze naciagac pasek auto dostaje wibracji zaczyna nim telepac pali sie kontrolka od ladowania na luzie na biegu albo gdy dodam gazu jest spoko jak naciagne pasek tez jest dobrze co jest przyczyna tego luzowania sie? pasek wymioeniony jakies 4 mies temu

: wt mar 30, 2010 22:25
autor: VDO - Blink
a na śrubie napinającej masz jeszcze ząbki czy już Ci sie starły? Może pod wpływem wibracji śruba nie trzyma jak powinna i opuszcza. Swoją drogą moze wymień pasek na nowy. A to że na luzie sie delikatnie rzaży kontrolka ładowania to normalne w mk2 :bigok: ja też tak mam - efekt podjechanych szczotek alternatora.

: wt mar 30, 2010 22:46
autor: A_X_E
włąsnie pupa:D alternator nówka sztuka i kontrolka zaapala sie jak pojawiaja sie wybracje od paska klinowego może być ze te zabki sa zjechane i alternator sie przesowa bo swoja troga dlugosc paska ciagle taka sama

: wt mar 30, 2010 22:54
autor: wojtek0231
Siemka. Pasek ci się luzuje i dlatego żarzy się kontrolka, podłóż podkładkę pod tą śrubę z tą zębatką do napinania paska bo jest tam już za mało gwintu (u mnie tak było) i będzie oki

: wt mar 30, 2010 22:56
autor: sebastian1901
a jak z kołem pasowym wału i alternatora ? może któreś masz zużyte i niszczy ci pasek ?

: wt mar 30, 2010 22:59
autor: noVWy
a jak naciągasz ten pasek to ile śrub przykręcasz?

: wt mar 30, 2010 23:19
autor: grandi
Koło pasowe alternatora do wymiany , wiesz o tym że alternator napina się w dół a nie ciągnie do góry

: śr mar 31, 2010 08:06
autor: A_X_E
tak wiem xD tzn cały alternator ma pół roku wiec nie wiem czy koło pasowe mogło sie zniszczyć oglądałem te zęby wczoraj i sa zajechane 1 słowem dzisiaj podłoże podkładke i powinno być git:D

: śr mar 31, 2010 08:30
autor: arwam
VDO - Blink pisze:ja też tak mam - efekt podjechanych szczotek alternatora.
to nie jest efekt podjechanych szczotek tylko naładowanego aku.
jak zaświecisz światła to wtedy kontrolka gaśnie

: czw kwie 01, 2010 13:24
autor: Piniol
Podokręcaj wzystkie śrubki dokładniei i z takim momentem jak podają instrukcje i książki i będzie ok.Przynajmniej tak myślę.

: czw kwie 01, 2010 23:38
autor: silesian_boy
Kolego a luzujesz srube tylko tam gdzie jest regulacja przy tym napinaniu? zawsze jest tak ze napinajac tego typu paski trzeba wpierw poluzowac caly alternator a potem napinac, po napieciu dokrecic srube przy zabkach i ta inna srube ktora poluzowales na poczatku.. Jak tego nie robisz to alternator jest naprezony i dlatego moze sie to luzowac..