Strona 1 z 1

Układ podgrzewania swiec zarowych

: pn mar 29, 2010 16:15
autor: V12
Witam
Czy jest mozliwosc wyłączenia tego ze świece grzeją po zapaleniu silnika dokuki nie osiagnie on jakiejs temperatury
Bo przez to pasek od alternatora piszczy i szybciej sie świece palą
Chciał bym zrobić zeby włączały sie tylko na chwile przed startem silnika
pozdr

: pn mar 29, 2010 17:13
autor: brynol
V12,
te co sie wlaczaja po odpaleniu silnika to inne swiece, sa po stronie kierowcy bloku silinika, trzy sztuki w wezu chlodnicy. jak nie chcesz zeby grzaly to odlacz fajki, albo jakis wlacznik na kablach zrob

[ Dodano: 29 Mar 2010 17:14 ]
tylko teraz sa takie temp ze to sie juz nie wlacza, musi byc min 5 stopni zeby to dzialalo

: pn mar 29, 2010 17:16
autor: Balugass
A poco kombinowac?? lepiej sprawdz czy masz dobrze pasek napiety lub poprostu go zmien i po kłopocie a swiece i tak profilaktycznie powinno sie wymieniac co roku zeby miec spokuj w zime... oczywiscie mozna zrobic tak jak pisałes wystarczy ze wyciagniesz przekaznik i pociagniesz kable bezposrednio od aku na listwe i zrobisz wlacznik na + w kabinie przed odpalenie wciskasz przycisk grzeje swiece odpalasz i juz niedogrzewaja ale mam tak w patrolu zrobione i po odpaleniu musze recznie kilka razy wciskac bo sie dławi i kopci wiec jak masz dobre przekazniki to wydaje mi sie ze nie ma sensu bawic sie w taka rzeźbe pozdro :helm:

: pn mar 29, 2010 17:30
autor: brynol
autorowi chyba chodzi nie o swiece co sa w bloku silinika, tylko o te 3 dodatkowe co plyn chlodniczy dogrzewaja

: pn mar 29, 2010 18:42
autor: t0mal
Nie ma takich w TD, koledze się wydaje, że świece grzeją się przez pół dnia, a rozrusznik nie pobiera prądu z akumulatora.

: pn mar 29, 2010 20:06
autor: V12
Chodzi mi o te w bloku nie mam dogrzewaczy płynu
Co do tego to chce to zrobić bo duzo jeźdze na krótkich dystansach a swiece z 5 min grzeją
co do altenatora to nie da sie zrobić zeby nie piszczał od 4 lat z tym walcze nowy pasek 2 tyg nie piszczy nowe kólko pasowe wytrzymało pół roku po czym sie wytarło jeszcze gorzej niz orginał

: pn mar 29, 2010 21:10
autor: brynol
lepiej szukaj problemu a nie wylaczaj swiece

: pn mar 29, 2010 22:03
autor: munior
V12 pisze:Czy jest mozliwosc wyłączenia tego ze świece grzeją po zapaleniu silnika dokuki nie osiagnie on jakiejs temperatury
Jest .Robisz sobie grzanie ręczne na przycisk

: pn mar 29, 2010 22:26
autor: t0mal
To jest bez sensu bo i tak alternator będzie obciążony - musi doładować akumulator po rozruchu, problemem może być koło z tłumkiem drgań na wale.

[ Dodano: 29 Mar 2010 22:27 ]
Albo jest dojechane łożysko w pompie wody.

: wt mar 30, 2010 08:23
autor: V12
Pompa nowa łozyska w alternatorze tez

: wt mar 30, 2010 11:31
autor: munior
t0mal pisze:To jest bez sensu bo i tak alternator będzie obciążony - musi doładować akumulator po rozruchu
Pytanie brzmiało
V12 pisze:Czy jest mozliwosc wyłączenia tego ze świece grzeją po zapaleniu silnika dokuki nie osiagnie on jakiejs temperatury
moja odpowiedż :Jest .robisz ręczne grzanie na przycisk.A sens jest taki że ubywa nam ok 50 Amper obciążenia a to bardzo dużo

: wt mar 30, 2010 13:16
autor: STEQ
Witam,
Pozwolicie ze wypowiem się na ten temat ponieważ walczyłem chyba dwa miesiace ze swiecami zarowymi w golfie 3 1.9 TDI 90 KM.

Sprawa wygląda tak ze świece żarowe odpalają się przy temperaturze ponizej dziesięciu stopni i grzeja proporcjonalnie długo do temperatury. Przy tym nie liczy sie temp powietrza tylko temperatura czujnika przy krućcu wody chłodzącej.

Świece żarowe odpalają się w momencie zapalania sie kontrolki i gasną kilkanascie sekund po jej zgaszeniu dla tego właśnie żeby podczas odpalania były załączone.
zapewniam ciebie ze jezeli bys nimi grzał nawet pol dnia i na moment odpalania ja wylaczysz to w czasie mrozu nie odpalisz. Wiem to poniewaz jakis czas mialem swiece zarowe na sterowaniu recznym z prowizorycznego przycisku.
Świece żarowe musza grzać jeszcze kilka sekund żeby silnik miał dobre warunki do stabilizacji pracy.

Jezeli jezdzisz na krotkie dystanse to nie martw sie poniewaz temperatura wody wolno opada i nawet po godzinie postoju na mrozie jak bedziesz chcial znow odpalic to one nie zalacza.

Nie martw się tym ze kontrolka swiec zapali sie na sekunde poniewaz ona nawet przy 40 stopniach latem sie zapala ale przekaznik swiec nie zalacza.


Jezeli na prawde grzeja tobie 5 minut to masz cos spitolone w sterowaniu i wtedy faktycznie radze albo to naprawic albo przerobic na sterowanie reczne:) One nie moga grzać 5 minut nawet przy temp - 100 poniewaz maksymalny czas grzania swiec zarowych jest ustawiony na kilkadziesiat sekund (chyba 40):)

pozdro