Strona 1 z 2

[VP] Turbina i olej przy niej wyciekający.

: ndz mar 28, 2010 15:51
autor: SvR
Witam. Posiadam VW Bora 1.9 Tdi ASV no i jak wiadomo turbina jest w nim "trochę" schowana. Zrobiłem zdjęcie turbiny i zauważyłem dość spore osadzenie się oleju na rurze dochodzącej do niej. Czy powinienem coś z tym zrobić czy może zostawić tak jak jest? Nie wiem właściwie skąd się tam zbiera olej i jakie zadanie pełni ta rura. Z góry dzięki za wskazówki. Pozdrawiam.

Zdjęcie

: ndz mar 28, 2010 16:03
autor: italiano_83
nie ścieka ci przypadkiem z EGR lu kolektora ssącego po rurze na dół do turbiny- obejżyj dobrze kolektor dolotowy i zawór EGR.

: ndz mar 28, 2010 16:05
autor: Michał_1977
SvR, na moje oko,to wyciek jest ale spod pokrywy zaworów...cieknie olej w dół po głowicy,później po blasze osłonowej kolektora wydechowego (widać na fotce),następnie skapuje na rurę dolotową do turbiny :bajer:
Gdyby turbo puszczało olej,to i owszem pojawiłby się olej,ale w pierwszej kolejności na rurze która idzie w dół,bo to właśnie tam tłoczone jest powietrze...tymczasem ona jest suchutka :bigok:
Przyglądnij się uszczelce pod pokrywą :bajer: ...

: ndz mar 28, 2010 16:32
autor: SvR
Mam wcześniejsze zdjęcie:
ZDJĘCIE 2
Czy możliwe że aż tyle tego oleju ucieka? Widzę lekki spadek oleju na miarce oleju .

: ndz mar 28, 2010 17:26
autor: italiano_83
SvR pisze:Czy możliwe że aż tyle tego oleju ucieka? Widzę lekki spadek oleju na miarce oleju .
I jak widać pięknie "wali' z EGR-a - załap rurę dolotową do turbo- tę plastikową co jest tuż pod zaworem egr, będzie mokra od oleju który spływa po nie aż do turbosprężarki i dla tego masz mokry wąż przy turbo. Odma też jest lekko tłusta sprawdź czy oleju nie puszcza do dolotu.

: ndz mar 28, 2010 20:31
autor: SvR
Odma jest tłusta i pewnie puszcza ten olej do dolotu chociaż jej nie zdejmowałem. Zadaniem odmy jest tylko dopuszczanie oparów do dolotu ? Nie oleju tak ? Trzeba coś z tym robić? Jeśli nawet bym wyczyścił to mogę mieć pewność że przez dłuższy czas nie pojawi się tam olej (odma, EGR , itp). Wolałbym zająć się przyczyną nie skutkiem.

: ndz mar 28, 2010 21:26
autor: italiano_83
Po pierwsze to zdejmij ten gruby karbowany wąż który jest połączony z plastikową rurą która łączy go z turbo, wystarczy ścisnąć tę opaskę samozaciskową i jak go ściągniesz to będziesz widział czy odma puszcza olej i jak dużo. Jak puszcza olej to wyczyść i zamontuj coś takiego: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241195 lu prostsze rozwiązanie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424. I sprawdź na vagu czy działa ci zawór egr, bo ten olej wycieka z pod "puszki" w której jest membrana sterująca zaworem egr.
Następnie wytrzyj wszystko do sucha- egr, kolektor dolotowy, rurę plastikową przy turbo i obserwuj skąd cieknie ten olej.

: ndz mar 28, 2010 22:05
autor: SvR
Olej pojawiający się na EGR pochodzi z odmy ? Czy warto inwestować w "oil catch tank" ? W każdym dieselku problem z odmą się pojawia ?

: ndz mar 28, 2010 22:46
autor: italiano_83
SvR pisze:W każdym dieselku problem z odmą się pojawia
Z tego co widać na forum w wielu
SvR pisze:Czy warto inwestować w "oil catch tank
Jak nie chcesz, żeby ciekło ...
SvR pisze:Olej pojawiający się na EGR pochodzi z odmy
Może, dlatego warto to sprawdzić, tam jest "zawsze" mgiełka olejowa trochę z odmy trochę z turbo, ale jak zaczyna ciec to już sygnał,że coś jest nie tak. A u Ciebie widać na fotce, że cieknie z "puszki" podciśnienia w której jest membrana sterująca zaworem egr. Dlatego warto sprawdzić na vag-u czy egr działa czy nie.

: ndz mar 28, 2010 23:12
autor: SvR
Powiedz mi jakie logi zrobić a zaraz Ci podam bo mam wszystkie zrobione.

: pn mar 29, 2010 06:35
autor: Sztomel
EGR będzie działać mimo widocznego wycieku, dla potwierdzenia wklej log 003 w trybie Basic Settings.

: pn mar 29, 2010 09:27
autor: SvR
Logi 003 Basic Settings (na zimnym silniku/po odpaleniu z rana):

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/svrobert7_9376.html

Logi 003 Basic Settings (stare logi 4 miesiące temu):

Grupy: 003 - http://rtnet.pl/vaglog/svrobert7_4965.html

: pn mar 29, 2010 23:08
autor: Sztomel
coś jednak chyba z tym zaworem EGR jest nie do końca OK gdyż przy jego niby zamknięciu podaje zbyt małą masę powietrza, przy odczytach ON wartość powietrza spada do 160 a powinna się utrzymywać w granicach 270 więc albo jednak EGR się nie domyka albo łapie na dolocie fałszywe powietrze przez nieszczelność, możesz zdjąć z obudowy EGR wąż powietrza doładowanego i po 2 minutach od odpalenia silnika popatrzeć do wnętrza obudowy EGR czy zawór się całkowicie domyka, zwłaszcza że taką niską wartość pokazuje na zupełnie zimnym silniku.

: wt mar 30, 2010 15:48
autor: SvR
Silnik może nie był zupełnie zimny (temp powietrza 10 stopni no i pochodził z 5min na biegu jałowym). Załóżmy że EGR się nie domyka. Jakie mogą być tego skutki ?