Strona 1 z 2

ALH wymiana napinacza paska wielorowkowego.

: czw mar 25, 2010 21:28
autor: 2fines
Witam

Od jakiegos czasu drażni mnie hałasujący amortyzatorek napinacza paska wielorowkowego w moim GOLFIE. Silnik ma kod ALH na pokładzie znajduje się klima na reflektorach sa spryskiwacze lamp( im wiecej wodotrysków tym mniej miejsca w komorze silnika). Problem jest w tym że narazie nie wiem jak sie zabrać do wymiany tego napinacza, bo wszedzie jest ciasno, także liczę na sugestie osób które ten napinacz już wymieniały. Jak krok po kroku to wykonać . Narazie opracowałem strategie działania:
1.demontaż zderzaka w celu demontażu lampy
2. demontaż rury powietrza od intercoolera
3.demontaż sprężarki klimatyzacji
4. demontaż alternatora
5. demontaż pompy wspomagania
6. demontaż napinacza(zakichane 3 sruby ktore są przykryte kołem pasowym pompy wspomagania)

Moze ktos ma jakieś inne pomysły co w odpowiedniej kolejności zdemontować.

SZUKAJKA mi nie pomogła - forum przeszukałem na różne sposoby. Stawiam piwo dla osoby która znajdzie na forum info krok po kroku jak wymienic napinacz paska alternatora w silniku ALH


pozdrawiam 2fines

: czw mar 25, 2010 21:46
autor: Haki
Powinno pomóc :bajer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926 masz tam linka z fotkami :pub:

: czw mar 25, 2010 21:54
autor: bongo
A ten temat to po co?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=317024
załóż jeszcze kilka :bajer:

: czw mar 25, 2010 21:56
autor: 2fines
Haki pisze:Powinno pomóc :bajer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926 masz tam linka z fotkami :pub:
piwko jest- możesz podać numerek konta :d na priv :pub:
To juz czytałem niestety. Zobacz że nie ma ani jednego zdania w postach co wykręcić. Bez demontażu pompy się chyba nie obejdzie a tymbardziej rury intercoolera. ja u siebie palucha nie włożę a tymbardziej klucza.

A może jestes po wymianie potrzebuje porady :) żeby nie ślęczeć pół dnia i nie chce na darmo rozkręcać pół auta.

pozdro

[ Dodano: 25 Mar 2010 20:57 ]
Bongo pisze:A ten temat to po co?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=317024
załóż jeszcze kilka :bajer:
przez pomyłkę net mi siadł i dwa razy sie wkleiło jeden do smieci..

sorry

: czw mar 25, 2010 21:58
autor: Haki
2fines pisze:
Haki pisze:Powinno pomóc :bajer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926 masz tam linka z fotkami :pub:
piwko jest- możesz podać numerek konta :d na priv :pub:
To juz czytałem niestety. Zobacz że nie ma ani jednego zdania w postach co wykręcić. Bez demontażu pompy się chyba nie obejdzie a tymbardziej rury intercoolera. ja u siebie palucha nie włożę a tymbardziej klucza.

A może jestes po wymianie potrzebuje porady :) żeby nie ślęczeć pół dnia i nie chce na darmo rozkręcać pół auta.

pozdro

[ Dodano: 25 Mar 2010 20:57 ]
Bongo pisze:A ten temat to po co?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=317024
załóż jeszcze kilka :bajer:
przez pomyłkę net mi siadł i dwa razy sie wkleiło jeden do smieci..

sorry

Spoko ,,, nie będziemy wszystkiego robili za :pub: heheh ... spotkamy się kiedyś na zlocie jakimś ,,, to postawisz... co do wymiany - to niestety nie pomogę ,,,

: czw mar 25, 2010 22:36
autor: bombelek
2fines,
Wystarczy zdemontować tylko rurę powietrza od intercoolera, nie trzeba demontować pompy wspomagania, a tym bardziej alternatora. Dostęp do śrub jest elegancki po wyjęciu rury - nasadka 13 i "grzechotka" wystarcza by to odkręcić :grin:
Dzisiaj wymieniałem w IV taki napinacz :bigok:

: czw mar 25, 2010 23:04
autor: 2fines
bombelek pisze:2fines,
Wystarczy zdemontować tylko rurę powietrza od intercoolera, nie trzeba demontować pompy wspomagania, a tym bardziej alternatora. Dostęp do śrub jest elegancki po wyjęciu rury - nasadka 13 i "grzechotka" wystarcza by to odkręcić :grin:
Dzisiaj wymieniałem w IV taki napinacz :bigok:

A rura od intercoolera nie łączy sie pod lewą lampą opaską , nie trzeba lampy demontować żeby tą rurę wypiąć :) ( mam na myśli tą plastykową). Jakies to za proste sie wydaje.

dzieki za cenne informacje :)

ps. jutro spróbuje z napinaczem zawalczyć jak tak :food:

Bombelek ta Twoja grzechotka i nasadka to rozmiar mini ? :chytry:

: czw mar 25, 2010 23:57
autor: bombelek
2fines, rura łączy się pod lampą :) Ja demontuje te opaski za pomocą takich szczypiec - wtedy nie trzeba wyjmować lampy :bigok:

http://www.specmajster.pl/product-pol-1 ... 60021.html


Grzechotka duża tradycyjna 3/8`` :goof:

: pt mar 26, 2010 00:19
autor: 2fines
bombelek pisze:2fines, rura łączy się pod lampą :) Ja demontuje te opaski za pomocą takich szczypiec - wtedy nie trzeba wyjmować lampy :bigok:

http://www.specmajster.pl/product-pol-1 ... 60021.html


Grzechotka duża tradycyjna 3/8`` :goof:
A to czaje. Ja jednak zdemontuje lampę to i zderzak muszę, bo takich szczypiec nie posiadam-cena nie maąa, ale za markę się płaci,dobrze wiedzieć ze takie cudo jest.

dziękuje za odpowiedzi :pub:

: pt mar 26, 2010 00:24
autor: arturo
Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.

: pt mar 26, 2010 00:34
autor: 2fines
arturo pisze:Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.
Dzieki.Własnie chcę z tym zrobić porzadek i sprawdzic czy działa poprawnie to kolo wolnobieżne alternatora czy nie. Przy okazji wymienię napnacz. Zdam relacje co i jak.

: pt mar 26, 2010 09:12
autor: marcin999
arturo pisze:Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.
Tu kolega może miec racje. Ja wymienialem ten amortyzatorek jakis czas temu i rzeczywiście dalej drga, ale zazwyczaj przy ujemnych temp przez kilka sekund po starcie, widac jak caly napinacz chodzi.

: czw kwie 01, 2010 14:41
autor: szu
Bongo pisze:A ten temat to po co?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=317024
załóż jeszcze kilka :bajer:
A ten to nie istnieje... :(

: czw kwie 01, 2010 18:19
autor: wesol
marcin999 pisze:
arturo pisze:Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.
Tu kolega może miec racje. Ja wymienialem ten amortyzatorek jakis czas temu i rzeczywiście dalej drga, ale zazwyczaj przy ujemnych temp przez kilka sekund po starcie, widac jak caly napinacz chodzi.
Drgania napinacza nie sa od alternatora tylko od kola pasowego walu glownego. Sa w sprzedaży kola pasowe z tlumikiem drgan skretnych firmy cortego i tam sa niwelowane to drgania. Zreszta czemu niby golfy z silnikami 1.6 w benzynie nia maja tego tlumika na napinaczu i nie maja sprzegielka na alternatorze.