Strona 1 z 2

Urwany przewod EGR-N18 / Logi po wymianie przeplywki

: śr mar 24, 2010 23:04
autor: marcin_krk
Witam,

w silniku AHF mam taki problem, ze urwany jest krociec przy zaworku N18 - ten, ktory laczy sie z EGR-em. Przewod laczacy EGR i N18 jest zaslepiony od strony N18 wkrecona wen srubka (miejsce zaznaczylem czerwonym X-em).
Obrazek

Czym grozi jazda z takim defektem? Jak najszybciej szukac nowego N18?

Pozdrawiam.

: czw mar 25, 2010 10:03
autor: damcio151
niczym nie grozi, po prostu EGR nie działa ...

: czw mar 25, 2010 10:37
autor: marcin_krk
Auto nie bedzie przez to chodzic nierowno, gorzej przyspieszac itp. ?

: czw mar 25, 2010 10:57
autor: damcio151
EGR nie działa, więc tak jakby był zaślepiony
poczytaj na forum o zaślepieniu EGR, skutków ubocznych nie ma ... silnik może jedynie troszkę twardziej pracować ( co nie znaczy telepać ) i wolniej się nagrzewać - choć teraz przy temp średnio większej od 10st jest to mało zauważalne
jeśli bardzo obawiasz się, że coś jest nie tak to go zaślep :bajer:
masz vaga ?

: czw mar 25, 2010 12:10
autor: marcin_krk
Mam vaga.

: czw mar 25, 2010 12:31
autor: damcio151
wejdź w select/engine/basic settnings/003 i kliknij log , wybierz lokalizacje zapisu itd.
daj log około 20sek i wrzuć na forum

: czw mar 25, 2010 13:16
autor: marcin_krk
Obrazek

: czw mar 25, 2010 13:34
autor: damcio151
EGR nie działa :bajer: to czy kupisz nowy n18/naprawisz go, czy zostawisz to jak jest to już Twoja decyzja, są plusy i minusy działania EGR

: czw mar 25, 2010 13:38
autor: marcin_krk
W poprzednim aucie mialem wywalony EGR, tzn. zaslepiony. Nie przeszkadzalo mi to, wiec teraz tez moge zostawic i bedzie podobnie? :)

: czw mar 25, 2010 13:40
autor: damcio151
tak, możesz zostawić
jeśli posiadasz vaga to zrób logi dynamiczne 008+011 , 004+010
statyczne 000BS, 001, 004, 007, 013 ... dowiesz się czegoś więcej o silniku

: czw mar 25, 2010 13:47
autor: marcin_krk
Logow na razie nie zrobie, bo mam problem z przeplywka. Blad 17553 - Mass Air Flow Sensor (G70). Pokazuje caly czas wartosc 550 w 003.
Przeczyscilem i dalej to samo, wiec chyba do wymiany przeplywka. :/

: czw mar 25, 2010 13:58
autor: damcio151
marcin_krk pisze:Blad 17553 - Mass Air Flow Sensor (G70). Pokazuje caly czas wartosc 550 w 003.
ano właśnie :crazy: trochę mnie ta stała wartość zastanowiła ... dlatego chciałem zobaczyć logi dynamiczne
marcin_krk pisze:Przeczyscilem i dalej to samo, wiec chyba do wymiany przeplywka. :/
tak, do wymiany, o ile połączenia elektryczne są dobre

: pt mar 26, 2010 01:35
autor: Sztomel
Jeśli ten króciec (oznaczony na zaworku jako OUT) jest ułamany to odłącz od N18 wężyk z górnego króćca oznaczonego jako VAC i koniec wężyka zaślep bo układ będzie gubił podciśnienie w momencie wystarowania N18 przez ECU i mogą pojawić się błędy w turbodoładowaniu.

: wt kwie 13, 2010 19:16
autor: marcin_krk
Przeplywka wymieniona i wezyki od strony N18 zaslepione.
Pojawil sie problem z przeladowujaca turbina.
Rozumiem, ze podejrzanymi sa kierownice i gruszka, ale czy moze przeladowywac z powodu:
- przeplywki
- odlaczenia wezykow od N18?

Logi:
Obrazek
Obrazek