Strona 1 z 1

Falujące wolne obroty & ogrzewanie tylnej szyby .

: wt mar 23, 2010 00:26
autor: maras2011
Witam
Na zimnym silniku pali od strzała, obroty poniżej 1tyś. dość równe, ale jak włączę ogrzewanie tylnej szyby zaczyna pracować inaczej, delikatnie obroty wzrastają i spadają, (mniej więcej), tak jak by coś go dławiło, obroty są nie regularne , po wyłączeniu podgrzewania tylnej szyby po 3sek praca wraca do normy.Gdzie jest przyczyna i jak jest to powiązane ?
MK3 TDI 90km 1Z .



Dodam jeszcze że gdy się rozgrzeje problem znika, i nawet jak włączę wszystko, św. drogowe itd.

: wt mar 23, 2010 00:39
autor: t0mal
To jest powiązane z obciążeniem alternatora - zmierz pobór prądu przy włączonym ogrzewaniu szyby i bez wpinając amperomierz pomiędzy klemę akumulatora. Jeśli natężenie nie będzie zbyt duże, to sprawdz, czy podobne objawy będą jeśli włączysz inne odbiorniki, np światła, dmuchawę, halogeny, światła stopu (generalnie wszystko co żre sporo prądu) jeżeli wtedy zacznie falować to może (ale nie musi - nie poparte doświadczeniem) być wina nastawnika.

: wt mar 23, 2010 09:57
autor: Michał_1977
Warto podpiąć pod VAG-a i sprawdzić dawkę oraz kąt wtrysku.

: czw mar 25, 2010 20:29
autor: maras2011
To jest powiązane z obciążeniem alternatora - zmierz pobór prądu przy włączonym ogrzewaniu szyby i bez wpinając amperomierz pomiędzy klemę akumulatora. Jeśli natężenie nie będzie zbyt duże, to sprawdz, czy podobne objawy będą jeśli włączysz inne odbiorniki, np światła, dmuchawę, halogeny, światła stopu (generalnie wszystko co żre sporo prądu)



Natężenie prądu ok, napięcie też ok .

: czw mar 25, 2010 21:42
autor: munior
maras2011 pisze:Na zimnym silniku pali od strzała, obroty poniżej 1tyś. dość równe, ale jak włączę ogrzewanie tylnej szyby zaczyna pracować inaczej, delikatnie obroty wzrastają i spadają, (mniej więcej), tak jak by coś go dławiło, obroty są nie regularne , po wyłączeniu podgrzewania tylnej szyby po 3sek praca wraca do normy.Gdzie jest przyczyna i jak jest to powiązane ?
MK3 TDI 90km 1Z .
Wygląda na to że nastawnik świruje pod obciążeniem silnika oporem alternatora ,albo z dawką paliwa cos nie teges .Podepnij pod vaga jak radzi Michaś_1977,

: pn kwie 12, 2010 16:51
autor: maras2011
Nie podłączyłem jeszcze autka pod vag, ale moje dalsze obserwacje są takie że nie zawsze tak się dzieje, np: wczoraj przed tankowaniem jak wskaźnik paliwa był na czerwonej rezerwie objaw falujących obrotów po włączeniu ogrzewania tylnej szyby był, po zatankowaniu do połowy zbiornika po prostu zniknął , nawet przy światłach drogowych ogrzewaniu tylnej szyby i wszystkim co się da pracuje równo, tylko jak poziom paliwa zejdzie na rezerwę to wolne obroty zaczynają falować, może to zabrudzony układ paliwowy, a może paliwo nie dochodzi w takiej dawce,a może zasysa syf ze zbiornika ?