Strona 1 z 2

AFN i problem z paliwem

: sob mar 20, 2010 12:16
autor: Rewola
Witam wszystkich.
Mam problem z cofającym się paliwem, a konkretnie to po dłuższym postoju nie mogę go odpalić. Po takim postoju jak ściągnę ten zaworek (nr1 na zdjęciu - wymieniony na nowy) to w filtrze jest pusto i po zalaniu tego filtra i dłuższym kręceniu w końcu załapie, ale kopci przez jakiś czas na biało. Dodatkowo zamontowałem zaworek zwrotny na zasilaniu przed filtrem (nr 2 na zdjęciu), ale nic to nie dało. Aha dodam, że wymieniłem wczoraj filtr na nowy (MANN) więc przyczyna nie leży raczej po stronie filtra. Co może być przyczyną takiego zjawiska ?

Obrazek

: sob mar 20, 2010 15:47
autor: Michał_1977
Zarówno odpowietrznik filtra jak i zawór zwrotny działają prawidłowo tylko w jednym kierunku.Pomylenie kierunków będzie właśnie tak skutkowało.
Z tego co wiem,to zawór zwrotny powinno montować się na powrocie miedzy pompę a filtrem... :bajer:

: sob mar 20, 2010 16:25
autor: Rewola
Michaś_1977 pisze:Zarówno odpowietrznik filtra jak i zawór zwrotny działają prawidłowo tylko w jednym kierunku.Pomylenie kierunków będzie właśnie tak skutkowało.
Z tego co wiem,to zawór zwrotny powinno montować się na powrocie miedzy pompę a filtrem... :bajer:
Czyli przed zaworkiem nr 1 ? Jak tak to w jakim kierunku powinien być przepływ ?

: sob mar 20, 2010 18:21
autor: Michał_1977
Rewola pisze:Czyli przed zaworkiem nr 1 ?
Tak.
Rewola pisze:Jak tak to w jakim kierunku powinien być przepływ
Jak to w jakim?...Przecież to powrót,więc strzałka powinna być w kierunku filtra/baku :bajer: ...

: sob mar 20, 2010 19:12
autor: Rewola
ale ten zaworek nr 1 jest wymieniony na nowy. Więc jeszcze przed tym zamontować dodatkowy ?

: sob mar 20, 2010 20:43
autor: Michał_1977
Rewola pisze:ale ten zaworek nr 1 jest wymieniony na nowy.
Dobrze,ale czy ustawiłeś go w odpowiednim kierunku.Na nim jest strzałka.
Rewola pisze:Więc jeszcze przed tym zamontować dodatkowy ?
Ten z nr.2 powinien być między pompą a tym z nr.1,czyli na powrocie z pompy do filtra/baku...

[ Dodano: 20 Mar 2010 19:47 ]
A tak na dobrą sprawę,to tego z nr.2 nie musi być wcale i wszystko powinno być git.Wystarczy sprawdzić wszystkie łączenia wężyków,zaciski,oring pod zaworkiem nr.1,wężyki przelewowe między wtryskami itd.
Temat wałkowany setki razy :bajer: ...

: sob mar 20, 2010 22:20
autor: munior
Michaś_1977 pisze:A tak na dobrą sprawę,to tego z nr.2 nie musi być wcale i wszystko powinno być git.Wystarczy sprawdzić wszystkie łączenia wężyków,zaciski,oring pod zaworkiem nr.1,wężyki przelewowe między wtryskami itd.
Temat wałkowany setki razy
Ten nieszczęsny podgrzewacz to chybiony wynalazek i jego nieszczelność bardzo często powoduje łapanie powietrza przez układ zasilania .Najlepszy rozwiązaniem jest założenie filtra paliwa bez podgrzewcza .Ja mam u siebie dodatkową pompkę gruszkę która sama jest zaworkiem zwrotnym :grin: i czasami zdarza się że przez ten nieszczęsny podgrzewacz układ zasilania złapie powietrze i po kilku godzinach przewód zasilający jest pusty :grrr: dzieje się to najczęściej po dobrym nagrzaniu silnika .Na szczęście parę miechnięć pompką i jest pełny

: sob mar 20, 2010 22:33
autor: mariusz75
Walczyłem z takim samym problemem przez około 3 miesiące, a przyczyna jest a bynajmniej w moim przypadku była banalna.
Auto łapało powietrze w miejscu połączenia czarnego przewodu gumowego z sztywnym przezroczystym elementem. Zaznaczyłem Ci na focie.

Dopiero wymiana wężyków na takie zwykłe paliwowe złożone z jednego kawałka pomogło od razu. Tu fota mojego auta. :food:



Obrazek Obrazek

: sob mar 20, 2010 22:45
autor: Rewola
Michaś_1977 pisze:
Rewola pisze:ale ten zaworek nr 1 jest wymieniony na nowy.
Dobrze,ale czy ustawiłeś go w odpowiednim kierunku.Na nim jest strzałka.
Rewola pisze:Więc jeszcze przed tym zamontować dodatkowy ?
Ten z nr.2 powinien być między pompą a tym z nr.1,czyli na powrocie z pompy do filtra/baku...

[ Dodano: 20 Mar 2010 19:47 ]
A tak na dobrą sprawę,to tego z nr.2 nie musi być wcale i wszystko powinno być git.Wystarczy sprawdzić wszystkie łączenia wężyków,zaciski,oring pod zaworkiem nr.1,wężyki przelewowe między wtryskami itd.
Temat wałkowany setki razy :bajer: ...
Rozumiem, że założyć go w miejscu którym zaznaczyłem na zdjęciu ? Oczywiście uwzględniając kierunek ze zdjęcia.

Obrazek


Aha czy po jakimś czasie jak chodzi silnik to po zgaszeniu filtr nie powinien być napełniony ropą? Zgasiłem silnik, patrzę w filtr, a ropy nie widać. Może się pompa kończy bo nie daje mi spokoju to kopcenie na biało :(

: sob mar 20, 2010 22:56
autor: Michał_1977
Rewola pisze:Rozumiem, że założyć go w miejscu którym zaznaczyłem na zdjęciu ? Oczywiście uwzględniając kierunek ze zdjęcia.
Tak.
Rewola pisze:Aha czy po jakimś czasie jak chodzi silnik to po zgaszeniu filtr nie powinien być napełniony ropą?
Powinien być.Jak zlikwidujesz nieszczelność układu,to filtr będzie pełny...

...

: pt mar 26, 2010 10:28
autor: Rewola
Witam..
Odświeżam mój temat ponieważ stwierdziłem, że może się to komuś przyda :)
Problem po wymianie przewodów nie ustąpił. Wszystko było jasne ( Pompa wtryskowa padła ). Podczas przygotowania do wyciągnięcia pompy sprawdziłem ustawienie rozrządu i co ? Zdziwienie (przestawiony o 2 ząbki). Ale od czego ? Po ściągnięciu koła pasowego na wale i odkręceniu koła zębatego na wale wszystko jest jasne! Foto poniżej :bajer:
Przy okazji wymieniłem sobie kpl. rozrząd (i tak miał już 50tyś.)
Prawdopodobnie czeka mnie jeszcze wymiana tego koła pasowego bo prawdopodobnie przyczyna leży po jego stronie :grrr:
Przerabiał ktoś już może ten temat ?

Obrazek

: pt mar 26, 2010 11:28
autor: Tomek
Rewola pisze:Przerabiał ktoś już może ten temat ?
Wielu uzytkownikow... nawet nie wiesz jak wielu W TD , TDI

: pt mar 26, 2010 13:10
autor: Michał_1977
Rewola pisze:Przerabiał ktoś już może ten temat ?
Tomek pisze:nawet nie wiesz jak wielu W TD , TDI
Zwłaszcza w TD...ten klin to słaby punkt tych silników.
W TDI jest już to trochę lepiej rozwiązane...ale jak widać,też się psuje...
Kup do tego nową śrubę i dokręć jak w mądrej książce napisane-90Nm+90°.Można dać trochę kleju do gwintów :bajer:

: sob mar 27, 2010 13:17
autor: Rewola
Michaś_1977 pisze:
Rewola pisze:Przerabiał ktoś już może ten temat ?
Tomek pisze:nawet nie wiesz jak wielu W TD , TDI
Zwłaszcza w TD...ten klin to słaby punkt tych silników.
W TDI jest już to trochę lepiej rozwiązane...ale jak widać,też się psuje...
Kup do tego nową śrubę i dokręć jak w mądrej książce napisane-90Nm+90°.Można dać trochę kleju do gwintów :bajer:
Faktycznie panowie z VW mogli się bardziej postarać w tym kierunku.
Oczywiście nowe koło założone i dokręcone nową śrubą. Gwint posmarowany specjalnym klejem. Do tego wymienione koło pasowe na nowe więc powinien być spokój. Kąt wtrysku ustawiony ok.46-49 i klekocik śmiga super :)