Strona 1 z 2
AFN i problem z paliwem
: sob mar 20, 2010 12:16
autor: Rewola
Witam wszystkich.
Mam problem z cofającym się paliwem, a konkretnie to po dłuższym postoju nie mogę go odpalić. Po takim postoju jak ściągnę ten zaworek (nr1 na zdjęciu - wymieniony na nowy) to w filtrze jest pusto i po zalaniu tego filtra i dłuższym kręceniu w końcu załapie, ale kopci przez jakiś czas na biało. Dodatkowo zamontowałem zaworek zwrotny na zasilaniu przed filtrem (nr 2 na zdjęciu), ale nic to nie dało. Aha dodam, że wymieniłem wczoraj filtr na nowy (MANN) więc przyczyna nie leży raczej po stronie filtra. Co może być przyczyną takiego zjawiska ?
: sob mar 20, 2010 15:47
autor: Michał_1977
Zarówno odpowietrznik filtra jak i zawór zwrotny działają prawidłowo tylko w jednym kierunku.Pomylenie kierunków będzie właśnie tak skutkowało.
Z tego co wiem,to zawór zwrotny powinno montować się na powrocie miedzy pompę a filtrem...
: sob mar 20, 2010 16:25
autor: Rewola
Michaś_1977 pisze:Zarówno odpowietrznik filtra jak i zawór zwrotny działają prawidłowo tylko w jednym kierunku.Pomylenie kierunków będzie właśnie tak skutkowało.
Z tego co wiem,to zawór zwrotny powinno montować się na powrocie miedzy pompę a filtrem...
Czyli przed zaworkiem nr 1 ? Jak tak to w jakim kierunku powinien być przepływ ?
: sob mar 20, 2010 18:21
autor: Michał_1977
Rewola pisze:Czyli przed zaworkiem nr 1 ?
Tak.
Rewola pisze:Jak tak to w jakim kierunku powinien być przepływ
Jak to w jakim?...Przecież to powrót,więc strzałka powinna być w kierunku filtra/baku
...
: sob mar 20, 2010 19:12
autor: Rewola
ale ten zaworek nr 1 jest wymieniony na nowy. Więc jeszcze przed tym zamontować dodatkowy ?
: sob mar 20, 2010 20:43
autor: Michał_1977
Rewola pisze:ale ten zaworek nr 1 jest wymieniony na nowy.
Dobrze,ale czy ustawiłeś go w odpowiednim kierunku.Na nim jest strzałka.
Rewola pisze:Więc jeszcze przed tym zamontować dodatkowy ?
Ten z nr.2 powinien być między pompą a tym z nr.1,czyli na powrocie z pompy do filtra/baku...
[ Dodano: 20 Mar 2010 19:47 ]
A tak na dobrą sprawę,to tego z nr.2 nie musi być wcale i wszystko powinno być git.Wystarczy sprawdzić wszystkie łączenia wężyków,zaciski,oring pod zaworkiem nr.1,wężyki przelewowe między wtryskami itd.
Temat wałkowany setki razy ...
: sob mar 20, 2010 22:20
autor: munior
Michaś_1977 pisze:A tak na dobrą sprawę,to tego z nr.2 nie musi być wcale i wszystko powinno być git.Wystarczy sprawdzić wszystkie łączenia wężyków,zaciski,oring pod zaworkiem nr.1,wężyki przelewowe między wtryskami itd.
Temat wałkowany setki razy
Ten nieszczęsny podgrzewacz to chybiony wynalazek i jego nieszczelność bardzo często powoduje łapanie powietrza przez układ zasilania .Najlepszy rozwiązaniem jest założenie filtra paliwa bez podgrzewcza .Ja mam u siebie dodatkową pompkę gruszkę która sama jest zaworkiem zwrotnym
i czasami zdarza się że przez ten nieszczęsny podgrzewacz układ zasilania złapie powietrze i po kilku godzinach przewód zasilający jest pusty
dzieje się to najczęściej po dobrym nagrzaniu silnika .Na szczęście parę miechnięć pompką i jest pełny
: sob mar 20, 2010 22:33
autor: mariusz75
Walczyłem z takim samym problemem przez około 3 miesiące, a przyczyna jest a bynajmniej w moim przypadku była banalna.
Auto łapało powietrze w miejscu połączenia czarnego przewodu gumowego z sztywnym przezroczystym elementem. Zaznaczyłem Ci na focie.
Dopiero wymiana wężyków na takie zwykłe paliwowe złożone z jednego kawałka pomogło od razu. Tu fota mojego auta.
: sob mar 20, 2010 22:45
autor: Rewola
Michaś_1977 pisze:Rewola pisze:ale ten zaworek nr 1 jest wymieniony na nowy.
Dobrze,ale czy ustawiłeś go w odpowiednim kierunku.Na nim jest strzałka.
Rewola pisze:Więc jeszcze przed tym zamontować dodatkowy ?
Ten z nr.2 powinien być między pompą a tym z nr.1,czyli na powrocie z pompy do filtra/baku...
[ Dodano: 20 Mar 2010 19:47 ]
A tak na dobrą sprawę,to tego z nr.2 nie musi być wcale i wszystko powinno być git.Wystarczy sprawdzić wszystkie łączenia wężyków,zaciski,oring pod zaworkiem nr.1,wężyki przelewowe między wtryskami itd.
Temat wałkowany setki razy ...
Rozumiem, że założyć go w miejscu którym zaznaczyłem na zdjęciu ? Oczywiście uwzględniając kierunek ze zdjęcia.
Aha czy po jakimś czasie jak chodzi silnik to po zgaszeniu filtr nie powinien być napełniony ropą? Zgasiłem silnik, patrzę w filtr, a ropy nie widać. Może się pompa kończy bo nie daje mi spokoju to kopcenie na biało
: sob mar 20, 2010 22:56
autor: Michał_1977
Rewola pisze:Rozumiem, że założyć go w miejscu którym zaznaczyłem na zdjęciu ? Oczywiście uwzględniając kierunek ze zdjęcia.
Tak.
Rewola pisze:Aha czy po jakimś czasie jak chodzi silnik to po zgaszeniu filtr nie powinien być napełniony ropą?
Powinien być.Jak zlikwidujesz nieszczelność układu,to filtr będzie pełny...
...
: pt mar 26, 2010 10:28
autor: Rewola
Witam..
Odświeżam mój temat ponieważ stwierdziłem, że może się to komuś przyda
Problem po wymianie przewodów nie ustąpił. Wszystko było jasne ( Pompa wtryskowa padła ). Podczas przygotowania do wyciągnięcia pompy sprawdziłem ustawienie rozrządu i co ? Zdziwienie (przestawiony o 2 ząbki). Ale od czego ? Po ściągnięciu koła pasowego na wale i odkręceniu koła zębatego na wale wszystko jest jasne! Foto poniżej
Przy okazji wymieniłem sobie kpl. rozrząd (i tak miał już 50tyś.)
Prawdopodobnie czeka mnie jeszcze wymiana tego koła pasowego bo prawdopodobnie przyczyna leży po jego stronie
Przerabiał ktoś już może ten temat ?
: pt mar 26, 2010 11:28
autor: Tomek
Rewola pisze:Przerabiał ktoś już może ten temat ?
Wielu uzytkownikow... nawet nie wiesz jak wielu W TD , TDI
: pt mar 26, 2010 13:10
autor: Michał_1977
Rewola pisze:Przerabiał ktoś już może ten temat ?
Tomek pisze:nawet nie wiesz jak wielu W TD , TDI
Zwłaszcza w TD...ten klin to słaby punkt tych silników.
W TDI jest już to trochę lepiej rozwiązane...ale jak widać,też się psuje...
Kup do tego nową śrubę i dokręć jak w mądrej książce napisane-90Nm+90°.Można dać trochę kleju do gwintów
: sob mar 27, 2010 13:17
autor: Rewola
Michaś_1977 pisze:Rewola pisze:Przerabiał ktoś już może ten temat ?
Tomek pisze:nawet nie wiesz jak wielu W TD , TDI
Zwłaszcza w TD...ten klin to słaby punkt tych silników.
W TDI jest już to trochę lepiej rozwiązane...ale jak widać,też się psuje...
Kup do tego nową śrubę i dokręć jak w mądrej książce napisane-90Nm+90°.Można dać trochę kleju do gwintów
Faktycznie panowie z VW mogli się bardziej postarać w tym kierunku.
Oczywiście nowe koło założone i dokręcone nową śrubą. Gwint posmarowany specjalnym klejem. Do tego wymienione koło pasowe na nowe więc powinien być spokój. Kąt wtrysku ustawiony ok.46-49 i klekocik śmiga super