Strona 1 z 1
coś piszczy...
: pt mar 19, 2010 19:16
autor: gufi96vp
mam taki problem mianowicie po wymianie rozrządu i pasków klinowych. czasami coś strasznie piszczy szczególnie na niskich obrotach na tak ok 1200rpm nic już nie słychać. czyli głownie problem widać na biegu jałowym co może być przyczyną?? od wymiany przejechałem ok 3k km stąd pytanie co może być przyczyna tego piszczenia??
: pt mar 19, 2010 19:28
autor: rolandV
co było konkretnie wymieniane? bo może została stara pompa wody, rolki, może napinacz, może wymienił tylko paski i jak przyszły nowe nie powyciągane to poszło większe obciążenie i coś jest do wymiany. Dlatego lepiej dać te parę stów więcej i wymienić wszystko.
: pt mar 19, 2010 20:18
autor: gufi96vp
wymieniane było praktycznie wszystko tzn. pasek rozrządu, rolka prowadząca, napinacz paska, pompa wodna wraz z paskiem, pasek od pompy wspomagania oraz pasek od alternatora i klimy. nie ruszany był napinacz paska alternatora i klimy.
: pt mar 19, 2010 23:21
autor: krzysiekj1990
albo moze piszczec lozysko w alternatorze co bylo u mnie POZDRAWIAM
re
: sob mar 20, 2010 00:11
autor: Razal
może być też koło na wale korbowym z tłumikiem drgań skrętnych. Objawia się takim świerszczeniem.
: sob mar 20, 2010 00:42
autor: gufi96vp
zapominałem dodać że to nie jest cały czas zazwyczaj na zimnym silniku... spróbuje zdjąć pasek z alternatora i odpalę i zobaczę jak będzie przy okazji sprawdzę czy nie ma luzów na alternatorze... a jak sprawdzić to koło??
Re
: sob mar 20, 2010 10:06
autor: Razal
Jeżeli tylko na zimnym to możliwości mogą być raczej dwie...
Albo alternator... pasek / napinacz, ale bardziej obstawiam tłumik drgań skrętnych na wale korbowym. Ja mam podobne objawy, jak jest zimno to szczególnie rano chwilę popiskuje, po jakiejś chwili ustaje. Łożyskowanie alternatora mam nowe wraz z prętem, napinaczem i paskami także odpada. Byłem na oględzinach u gościa, który się na tym zna bo naprawia tylko diesle i zna ten motor jak własną kieszeń - powiedział krótko - tłumik drgań skrętnych na wale korbowym lub jak kto woli koło pasowe na wale korbowy. Koszt koła to ok. 300-400zł + wymiana. Ja w kwietniu planuję to wymienić i musi się skończyć popiskiwanie na zimnym.
Dodam, że w lecie nie popiskiwało nic. Ale nie zamierzam czekać do następnej zimy
: sob mar 20, 2010 10:21
autor: jaszczur
stawiam na altek na 100% aby sie upewnić polej go delikatnie wodą,jesli przestanie będziesz wiedział,że to pasek z altka,co powodem może być napinacz,kółko pasowe itp,w faq jest foto porada odnośnie wymiany
: sob mar 20, 2010 11:52
autor: gufi96vp
zasadniczo to na zimnym silniku niezależnie od pory roku w lato też lubi tylko może trochę mniej... powoli zaczyna mnie to denerwować... teraz zbytnio nie mam czasu, w przyszłym tyg. mam ustawiony czas na zabawę z samochodem to sprawdzę bo muszę termostat wymienić tak mi się zdaje bo latem łapie z 85 ale przy -20 to 70 to max na co go stać... dzięki za porady jak sprawdzę to napisze co i jak