Strona 1 z 1
1,9 AHF 110 KM drgawki po zagrzaniu, szaleje predkosciomierz
: śr mar 17, 2010 01:08
autor: didik
1,9 AHF 110 KM - Po przejechaniu okolo 10 km i lekkim zagrzaniu silnik dostaje drgawek przy ruszaniu z pierwszego i drugiego biegu - puszczajac sprzeglo musze dobrze operowac pedalem gazu aby podniesc obroty i ruszyc bez tzw. żabek. Towarzyszy temu ustanie pracy predkosciomierza (wskazowka nagle spada do zera i sie podnosi, skacze). Licznik nie liczy wowczas przebiegu - zatrzymuje sie. Przy dluzszej jezdzi zaczyna szalec wskaznik paliwa- wskazowka spada do zera wlacza sie kontrolka rezerwy, pozniej gasnie - wskaznik wraca do normy po czym znow spada. Obrotomierz dziala bez zarzutow. Po ostygnieciu wszystko wraca do normy, do ponownego zagrzania. Bylem u komputerowca - goodman niczego nie wskazal. Mechanik zrobil test zegarow - wskazniki wporzadku.
Zastanawiajace jest to, ze gdy predkosciomierz zaczyna szalec - pojawia sie wspomniane drgawki (jakby sie sprzeglo konczylo), jednak na zimnym silniku tego nie ma..
Czy mial ktos podobny problem? Prosze o pomoc.
: śr mar 17, 2010 01:11
autor: Haki
Przyczyn może być wiele.. od padniętych czujników .. po inne ustrojstwa ... najszybciej sprawdzisz - podpinając VAG-a pod auto ... i zobaczymy co wyskoczy... a na pewno coś musi - przy opisanych przez Ciebie objawach.
: śr mar 17, 2010 01:12
autor: enzo2211
Dobrze by było mieć podpiętego kompa wtedy jak sie tak dzieje.. szczerze mówiąc to hu.jowo to wygląda..
Na zimnym nie ma a jest na rozgrzanym... Może coś zmienia rezystancje wraz ze zmianą temperatury.. i wtedy szaleje.? - takie moje kombinowanie.
: śr mar 17, 2010 01:51
autor: didik
powertowalem troche forum, byly juz takie przypadki ze pojawialy sie drgawki wraz ustaniem pracy licznika: podaje sie tutaj za przyczyny uszkodzony impulsator, nastawnik lub wtrysk sterujacy. Moze ktos mi powiedziec w ktorym miejscu szukac impulsatora w skrzyni ? Gdzies pod maska kolo mechanizmu zmiany biegow i czujnika cofania?
: śr mar 17, 2010 08:26
autor: marcin999
Kolego wyglada na to że masz przerwe w obwodzie miedzy impulsatorem a ecu. Albo szukaj przerwanych kabli od impulsatora albo wstawiaj nowy.
Impulsator znajduje sie na skrzyni biegow. Mniej wiecej pod zbiorniczkiem z plynem hamulcowym. Jedna czarna wtyczka którą niestety ciężko odłączyć, ale dasz rade.
witaj
: śr mar 17, 2010 09:57
autor: ŁukaszBed
Nie wiem czy coś Ci to pomoże ale ja miałem podobne objawy - przyczyną był czujnik temperatury cieczy chłodzacej
Auto jak przejechałem kilku (3-5) kilosów to po prostu szalało. Koszt wymiany to około 30 zł
edit- literówka