Strona 1 z 1

Mała moc

: wt mar 16, 2010 21:18
autor: Payson
Witam

Szukałem na forum podobnego tematu ale nie znalazłem nic co by odpowiadało na moje pytanie - jeśli się mylę to z góry przepraszam !

Mianowicie chodzi o to: posiadam Golfa 4 98' , 1,9 TDI, 81,00 kW czyli 110 KM... czyli powinnien nieźle śmigać i być bardzo zrywny... wydaje mi się, że kiedy kupowałem go pół roku temu było lepiej... a teraz... nie mam zarzutów do biegów 1,2... przy trójce mam już wrażenie, że idzie za wolno... a przy czwórce i delikatnym wzniesieniu, powiedzmy 15 stopni, obroty i predkosc stoja w miejscu... tak przy 90-100 km/h. Ostatnio zostałem wyprzedzony przez Peugota 206, 1.4 właśnie przy takiej prędkości - lol. Jako kolejny dowód podam, że jechałem audi a4 kombi znajomego razem z nim tez 1.9 tdi, samochod ciezszy a bardziej bylo czuc przyspieszenie...

Jestem jakby to powiedzieć "zielony w tym temacie" więc proszę o radę co z tym robić? Mechanik czy hamownia... i może jakieś pomysły skąd taka utrata mocy? Może ktoś miał kiedyś podobny problem.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Paweł Krystek

: wt mar 16, 2010 21:27
autor: Łuki_79
Zacznij od sprawdzenia filtra powietrza,wpisz w szukajce tryb awaryjny lub notlauf,to powinno ciebie naprowadzić znacznie.

: wt mar 16, 2010 21:41
autor: italiano_83
Payson pisze:Mechanik czy hamownia...
Na początek diagnoza vag czyli sprawdzenie ewentualnych błędów oraz logi statyczne i dynamiczne. Na forum regionalnym na pewno znajdzie się ktoś kto pomoże ci w wykonaniu logów. potem umieścisz na forum i będzie widać co się z autem dzieje.

: wt mar 16, 2010 23:18
autor: Payson
Dzięki, dzięki - co do filtra powietrza to był wymieniany odrazu po zakupie samochodu razem z filtrem oleju, paliwa, rozrządem itd. itp. - może jest źle zamontowany?? Bo po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów... tym bardziej ta sprawa jest dziwna...

Tak czy tak dziękuje za radę - jak najszybciej poszukam kogoś kto będzie mógł mi przeprowadzić takie testy ;)

[ Dodano: 19 Mar 2010 21:23 ]
Juuuupi !

Nie zdążyłem przeprowadzić tych testów... ponieważ podjechałem do znajomych mechaników - jeden zajrzał pod maskę - 10-20 sekund, coś podłączył... i mówi, żebym teraz sprawdził... wyjechałem i miałem 60-70% mocy więcej...
Teraz naprawdę czuję co znaczy silnik 1,9 TDI 110 KM - mknie jak rakieta ;)

Tak czy tak dziękuje za rady - myślę, żeby na wszelki wypadek i tak przeprowadzić te testy.

Pozdrawiam

: ndz mar 21, 2010 08:52
autor: dulawa
a trzeba było sie dowiedzieć co zrobił ;D byś nas wszystkich oświecił troszkę:)
ale wydaje mi sie ze ktoryś z wężyków na N75 pewnie sie zsunął..
ale z innej beczki powiedz ile Ci idzie ta maszynka bo mam dokładnie ten sam silnik..
ostatnio 170/175 km/h to maks
po sugestiach kolegi SZTOMEL podmieniłem zaworki N75 i N18 i juz ciut lepiej (185 km/h) ale w poniedziałek robimy logi dyn., tak że coś bedzie wiadome pzdr

: ndz mar 21, 2010 11:32
autor: cruse
cześć,
mój AHF robi lekko 195 km/h ( dalej nie trzymałem pedału w podłodze..)
Samochód nie modyfikowany ( jeszcze ... )
Eksploatacyjne przyczyny problemów z mocą / prędkością:
- brudny filtr powietrza,
- brudny przepływomierz
- nie odwodniony filtr paliwa
- brudny filtr paliwa

Zalecam regularne kontrole, czyszczenie i wymiany.

: ndz mar 21, 2010 12:17
autor: Oli
dulawa pisze:trzeba było sie dowiedzieć co zrobił
mam identyczny przypadek, kumpel mówi, że jak kupował furę (Octavia kombi) to była zrywna teraz jest muląca, podpiąłem kompa i pokazało między innymi przepływomierz, trochę pogadaliśmy i chciałem pokazać ten przepływomierz. Otwieramy maskę a tam :panna: zdjęta wtyczka od przepływomierza, założyłem, kumpel buta i banan na gębie
mechanik pewnie zrobił to samo