Strona 1 z 1

co to za błąd coś sie dzieje z golfikiem

: wt mar 16, 2010 14:27
autor: tomec 1984
hej
tydzień temu zmieniłem olej w golfiku jakie leje od 5ciu lat mobil 10w40 diesel i rozrząd firmy INA
silnik ładnie cicho chodzi nawet za cicho jak na dieselka

i zaczą sie problem tzn

komputer znalazł mi taki bład 65535- to jest błąd sterownika ECM, co to jest ten sterownik ECM

no i 2ga sprawa zaczą się zalewac tzn kiedy mu wcisne gaz czuc takie zamulenie ale szybko znika i jest oki a na postoju kiedy przygazuje do 4tys i puszcze gaz zaczynaja obroty bardzo nierówno schodzic i słychac ze zalany jest
do tego dochodzi czasami to ze zawiesza sie i silnik chodzi na 2-3 garach bardzo nie równo a z tyłu pełno dymu zarnego
sprawdzałem dawka paliwa jest oki ,kąt wtrysky tez, wtryskiwacze przepływomierz...... no wszystko działa poprawnie

: wt mar 16, 2010 15:35
autor: agrala
blad ten tyczy sie terownika z ktorego go odczytales
jezeli blad byl w sterowniku airbag to uszkodzona jest jego pamiec
jezeli blad byl w sterowniku silnika (komputerze) to uszkodzona jest pamiec tego sterownika
czytajac o twoich problemech blad byl pewnie w sterowniku silnika
do wymiany sterownik lub sprobowac wgrac nowa zawartosc pamieci z czego szybciej pewnie znajdziesz sterwonik niz jego wsad
mozesz jeszcze sprawdzic zasilanie przy sterowniku ale pewnie tu bedzie wszystko ok

: wt mar 16, 2010 17:21
autor: michszym11970
tomec 1984, domyślam się, że masz silnik 1Z
tomec 1984 pisze:no i 2ga sprawa zaczą się zalewac tzn kiedy mu wcisne gaz czuc takie zamulenie ale szybko znika i jest oki a na postoju kiedy przygazuje do 4tys i puszcze gaz zaczynaja obroty bardzo nierówno schodzic i słychac ze zalany jest
do tego dochodzi czasami to ze zawiesza sie i silnik chodzi na 2-3 garach bardzo nie równo a z tyłu pełno dymu zarnego
czy te objawy pojawiają się na ciepłym silniku, czy na zimnym?
tomec 1984 pisze:co to jest ten sterownik ECM
mam sterownik 8bit do 1Z, pochodzący z mojego Golfa, jeśli jesteś zainteresowany, to pisz na PW

: wt mar 16, 2010 19:49
autor: tomec 1984
tak mam silnik 1z
to nr mojego kompa... 028906021AF mam 8smio czy 16to bitowy???

jak juz bede musiał go zmienic czy jak podepne inny to musze zminiac coś czy tylko podpinam nowy i moge smigac???

jaki najlepiej szukac???

[ Dodano: 16 Mar 2010 18:51 ]
michszym11970,

na zimnym sie zawiesza i chodzi na 2-3gary i kopci na czarno raz zakopcił na niebiesko i czarno ale tylko raz
a na ciepłym czasem sie zalewa jak schodzi z wysokich obrotów

: wt mar 16, 2010 20:58
autor: agrala
jezeli chodzi o sterownik o musi miec te same nr (czasami mozlie jest wlozenie zamiennika)
jezeli nie masz immo w aucie to nic nie trzeba robic
odpianasz akumulator, wyciagasz stary sterowik, wkladasz nowy, podpinasz aku i koniec

: wt mar 16, 2010 21:37
autor: tomec 1984
agrala, jezeli nie masz immo w aucie to nic nie trzeba robic

mam immo :grin:

: śr mar 17, 2010 07:15
autor: agrala
to trzeba miec VAGa i wytarczy zrobic dopasowanie
wchodzisz w VAGu w modul silnika, wybierasz adaptacje i kanal 00, testuj, zapisz i ok
prawdopodobnie trzeba bedzie podaclogin ktory byl juz podawany wiele razy na forum do tego silnika
prosta operacja, zrobisz to samemu

: śr mar 17, 2010 18:08
autor: michszym11970
tomec 1984 pisze:to nr mojego kompa... 028906021AF mam 8smio czy 16to bitowy???
masz 8bitowy sterownik, dokładnie taki mam
tomec 1984 pisze:na zimnym sie zawiesza i chodzi na 2-3gary i kopci na czarno raz zakopcił na niebiesko i czarno ale tylko raz
a na ciepłym czasem sie zalewa jak schodzi z wysokich obrotów
tutaj może być też problem z hydrauliką tzn. popychacze mogą się zawieszać, dzieje się tak przeważnie podczas gazowania na zimnym silniku

: czw mar 18, 2010 12:07
autor: tomec 1984
tutaj może być też problem z hydrauliką tzn. popychacze mogą się zawieszać, dzieje się tak przeważnie podczas gazowania na zimnym silniku


może tak byc (jak mozna to naprawic???)


wczoraj podłączyłem znowu kompa i wyskoczył mi błąd o niskim doładowaniu sterownika 532 lub 523 nie pamiętam dokładnie

dotego poszła mi uszczelka na kapie od pompy jak mu sie przygazuje to widać bardzo małe pęcherzyki powietrza i pompa jest lekko mokra od ropki

: czw mar 18, 2010 13:08
autor: agrala
tomec 1984 pisze:może tak byc (jak mozna to naprawic???)
nie gazowac na zimnym siliku, nic innego nie zrobisz

: czw mar 18, 2010 13:28
autor: tomec 1984
no staram sie nie ale jak sie rozpędzić :grin: he he
dzi ustawiłem kąty wtrysku i lepiej chodzi chic tylko lekko pompa była ruszona i juz sie nie zawiesz (jak narazie :grin: )

[ Dodano: 18 Mar 2010 15:25 ]

hej mam pytanko co to za werzyk jest podpiety do kolektora ssącego??? musi byc podłączony???
zmieniam teraz na kolektor od 110tki i nie ma gdzie go tam podpiąć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 17256.html

: czw mar 18, 2010 17:08
autor: michszym11970
tomec 1984 pisze:hej mam pytanko co to za werzyk jest podpiety do kolektora ssącego??? musi byc podłączony???
to wężyk do map sensora w sterowniku, z niego komputer odczytuje ciśnienie doładowania i musi być podpięty, inaczej komp będzie miał błędne dane o ciśnieniu i nie będzie mógł prawidłowo sterować turbiną

ten "stożek" też proponuje zmienić na oryginalny filtr, bo to nie wpływa dobrze na przepływomierz, ani na turbinę, w dieslach "stożki" raczej nie wiele dają

: czw mar 18, 2010 17:10
autor: tomec 1984
hej to stare fotki tego stożka już nie ma :grin:

czyli musze zrobic jakies wejscie do niego hymmmmm