co to za błąd coś sie dzieje z golfikiem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 464
- Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
- Lokalizacja: inowrocław
- Kontakt:
co to za błąd coś sie dzieje z golfikiem
hej
tydzień temu zmieniłem olej w golfiku jakie leje od 5ciu lat mobil 10w40 diesel i rozrząd firmy INA
silnik ładnie cicho chodzi nawet za cicho jak na dieselka
i zaczą sie problem tzn
komputer znalazł mi taki bład 65535- to jest błąd sterownika ECM, co to jest ten sterownik ECM
no i 2ga sprawa zaczą się zalewac tzn kiedy mu wcisne gaz czuc takie zamulenie ale szybko znika i jest oki a na postoju kiedy przygazuje do 4tys i puszcze gaz zaczynaja obroty bardzo nierówno schodzic i słychac ze zalany jest
do tego dochodzi czasami to ze zawiesza sie i silnik chodzi na 2-3 garach bardzo nie równo a z tyłu pełno dymu zarnego
sprawdzałem dawka paliwa jest oki ,kąt wtrysky tez, wtryskiwacze przepływomierz...... no wszystko działa poprawnie
tydzień temu zmieniłem olej w golfiku jakie leje od 5ciu lat mobil 10w40 diesel i rozrząd firmy INA
silnik ładnie cicho chodzi nawet za cicho jak na dieselka
i zaczą sie problem tzn
komputer znalazł mi taki bład 65535- to jest błąd sterownika ECM, co to jest ten sterownik ECM
no i 2ga sprawa zaczą się zalewac tzn kiedy mu wcisne gaz czuc takie zamulenie ale szybko znika i jest oki a na postoju kiedy przygazuje do 4tys i puszcze gaz zaczynaja obroty bardzo nierówno schodzic i słychac ze zalany jest
do tego dochodzi czasami to ze zawiesza sie i silnik chodzi na 2-3 garach bardzo nie równo a z tyłu pełno dymu zarnego
sprawdzałem dawka paliwa jest oki ,kąt wtrysky tez, wtryskiwacze przepływomierz...... no wszystko działa poprawnie
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
blad ten tyczy sie terownika z ktorego go odczytales
jezeli blad byl w sterowniku airbag to uszkodzona jest jego pamiec
jezeli blad byl w sterowniku silnika (komputerze) to uszkodzona jest pamiec tego sterownika
czytajac o twoich problemech blad byl pewnie w sterowniku silnika
do wymiany sterownik lub sprobowac wgrac nowa zawartosc pamieci z czego szybciej pewnie znajdziesz sterwonik niz jego wsad
mozesz jeszcze sprawdzic zasilanie przy sterowniku ale pewnie tu bedzie wszystko ok
jezeli blad byl w sterowniku airbag to uszkodzona jest jego pamiec
jezeli blad byl w sterowniku silnika (komputerze) to uszkodzona jest pamiec tego sterownika
czytajac o twoich problemech blad byl pewnie w sterowniku silnika
do wymiany sterownik lub sprobowac wgrac nowa zawartosc pamieci z czego szybciej pewnie znajdziesz sterwonik niz jego wsad
mozesz jeszcze sprawdzic zasilanie przy sterowniku ale pewnie tu bedzie wszystko ok
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
tomec 1984, domyślam się, że masz silnik 1Z
czy te objawy pojawiają się na ciepłym silniku, czy na zimnym?tomec 1984 pisze:no i 2ga sprawa zaczą się zalewac tzn kiedy mu wcisne gaz czuc takie zamulenie ale szybko znika i jest oki a na postoju kiedy przygazuje do 4tys i puszcze gaz zaczynaja obroty bardzo nierówno schodzic i słychac ze zalany jest
do tego dochodzi czasami to ze zawiesza sie i silnik chodzi na 2-3 garach bardzo nie równo a z tyłu pełno dymu zarnego
mam sterownik 8bit do 1Z, pochodzący z mojego Golfa, jeśli jesteś zainteresowany, to pisz na PWtomec 1984 pisze:co to jest ten sterownik ECM
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 464
- Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
- Lokalizacja: inowrocław
- Kontakt:
tak mam silnik 1z
to nr mojego kompa... 028906021AF mam 8smio czy 16to bitowy???
jak juz bede musiał go zmienic czy jak podepne inny to musze zminiac coś czy tylko podpinam nowy i moge smigac???
jaki najlepiej szukac???
[ Dodano: 16 Mar 2010 18:51 ]
michszym11970,
na zimnym sie zawiesza i chodzi na 2-3gary i kopci na czarno raz zakopcił na niebiesko i czarno ale tylko raz
a na ciepłym czasem sie zalewa jak schodzi z wysokich obrotów
to nr mojego kompa... 028906021AF mam 8smio czy 16to bitowy???
jak juz bede musiał go zmienic czy jak podepne inny to musze zminiac coś czy tylko podpinam nowy i moge smigac???
jaki najlepiej szukac???
[ Dodano: 16 Mar 2010 18:51 ]
michszym11970,
na zimnym sie zawiesza i chodzi na 2-3gary i kopci na czarno raz zakopcił na niebiesko i czarno ale tylko raz
a na ciepłym czasem sie zalewa jak schodzi z wysokich obrotów
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 464
- Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
- Lokalizacja: inowrocław
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
masz 8bitowy sterownik, dokładnie taki mamtomec 1984 pisze:to nr mojego kompa... 028906021AF mam 8smio czy 16to bitowy???
tutaj może być też problem z hydrauliką tzn. popychacze mogą się zawieszać, dzieje się tak przeważnie podczas gazowania na zimnym silnikutomec 1984 pisze:na zimnym sie zawiesza i chodzi na 2-3gary i kopci na czarno raz zakopcił na niebiesko i czarno ale tylko raz
a na ciepłym czasem sie zalewa jak schodzi z wysokich obrotów
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 464
- Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
- Lokalizacja: inowrocław
- Kontakt:
tutaj może być też problem z hydrauliką tzn. popychacze mogą się zawieszać, dzieje się tak przeważnie podczas gazowania na zimnym silniku
może tak byc (jak mozna to naprawic???)
wczoraj podłączyłem znowu kompa i wyskoczył mi błąd o niskim doładowaniu sterownika 532 lub 523 nie pamiętam dokładnie
dotego poszła mi uszczelka na kapie od pompy jak mu sie przygazuje to widać bardzo małe pęcherzyki powietrza i pompa jest lekko mokra od ropki
może tak byc (jak mozna to naprawic???)
wczoraj podłączyłem znowu kompa i wyskoczył mi błąd o niskim doładowaniu sterownika 532 lub 523 nie pamiętam dokładnie
dotego poszła mi uszczelka na kapie od pompy jak mu sie przygazuje to widać bardzo małe pęcherzyki powietrza i pompa jest lekko mokra od ropki
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 464
- Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
- Lokalizacja: inowrocław
- Kontakt:
no staram sie nie ale jak sie rozpędzić he he
dzi ustawiłem kąty wtrysku i lepiej chodzi chic tylko lekko pompa była ruszona i juz sie nie zawiesz (jak narazie )
[ Dodano: 18 Mar 2010 15:25 ]
hej mam pytanko co to za werzyk jest podpiety do kolektora ssącego??? musi byc podłączony???
zmieniam teraz na kolektor od 110tki i nie ma gdzie go tam podpiąć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 17256.html
dzi ustawiłem kąty wtrysku i lepiej chodzi chic tylko lekko pompa była ruszona i juz sie nie zawiesz (jak narazie )
[ Dodano: 18 Mar 2010 15:25 ]
hej mam pytanko co to za werzyk jest podpiety do kolektora ssącego??? musi byc podłączony???
zmieniam teraz na kolektor od 110tki i nie ma gdzie go tam podpiąć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 17256.html
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 16:25 przez tomec 1984, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
to wężyk do map sensora w sterowniku, z niego komputer odczytuje ciśnienie doładowania i musi być podpięty, inaczej komp będzie miał błędne dane o ciśnieniu i nie będzie mógł prawidłowo sterować turbinątomec 1984 pisze:hej mam pytanko co to za werzyk jest podpiety do kolektora ssącego??? musi byc podłączony???
ten "stożek" też proponuje zmienić na oryginalny filtr, bo to nie wpływa dobrze na przepływomierz, ani na turbinę, w dieslach "stożki" raczej nie wiele dają
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 464
- Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
- Lokalizacja: inowrocław
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 193 gości