Którą pompę wtryskową ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
laszko14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 30, 2010 15:19
Lokalizacja: LJA

Którą pompę wtryskową ??

Post autor: laszko14 » wt mar 16, 2010 10:32

Siema. Siadła mi pompa wtryskowa i muszę kupić ,,nową" ale są 2 rodzaje i nie wiem czym się różnią jakościowo. Może wy coś będziecie wiedzieli :P
Te różnice zaznaczyłem na zdjęciach:
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » wt mar 16, 2010 11:23

Róznica poleaga glownie na tym, ze widac je z dwoch roznychstron, a tak na serio.
Druga najprawdopodobnije pochodzi od silnika SB, gdyz ma ten tloczek (teleskop), ktory zapobiega gwaltownym skokom pedała gazu.

W sumie roznia sie tylko sposobem naciagu (odbicia) linki gazu.


Obydwie maja mechanizm LDA.


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
laszko14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 30, 2010 15:19
Lokalizacja: LJA

Post autor: laszko14 » wt mar 16, 2010 11:34

chodzi mi o ten mechanizm (zaznaczony na zdjęciu) a w drugiej pompie tego nie ma
Obrazek



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » wt mar 16, 2010 12:07

Ten mechanizm co zaznaczyles to znajduje sie w nowszych pompach ( podajze w 1,9TD po 95r) polelektronicznych, te pompy nie posiadaly manualnego przyspieszacza a mialy juz automatyczny ( nic dobrego ), ciezko jest to ustrojstwo wyregulowac, znajduje sie miedzy innymi ono wlasnie w tej obudowie LDA, takie male czarne cuś, pewnie widzisz, manualne mialy w kabinie ta dzwigienke i np jalowe obroty ustawialo sie za pomoca srubki opatulonej sprezyna zza pompą.
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 12:08 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 16, 2010 12:08

raf-gog, obie są z aaz
laszko14, to jest przełącznik do EGR (układu recyrkulacji spalin) możesz go przełożyć ze starej do nowej pompy, jeśli to jest zdjęcie twojego silnika to wróżę problemy, bo pod strzałką masz siłownik do podobijania obrotów, kiedy egr pracuje, może być problem żeby to ustawić.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 16, 2010 12:09

laszko14 pisze:chodzi mi o ten mechanizm (zaznaczony na zdjęciu) a w drugiej pompie tego nie ma
To jest mechanizm od EGR.Pompa od AAZ,czyli od takiego jak masz.
Jeżeli nie masz EGR,to wywal to i śmigaj :bigok:
raf-gog pisze:Druga najprawdopodobnije pochodzi od silnika SB, gdyz ma ten tloczek (teleskop), ktory zapobiega gwaltownym skokom pedała gazu.
Nie jest to pompa od SB-ka,bo ma już jakieś czujniki,których SB nie posiada.Najprawdopodobniej jest także od AAZ,ale ta raczej nie podejdzie ,bo ma inne zatoczenie przed kołem pasowym,a także inne mocowanie i koło na fasolkach.Chodzi o to,że nie da się nią przechylać chcąc regulować kąt wtrysku,ponieważ jest przykręcana na sztywno.Reguluje się fasolkami na kole pasowym :bajer: ...
Chyba zrozumiale opisałem :) ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 16, 2010 12:10

piotrekgal pisze:znajduje sie w nowszych pompach ( podajze w 1,9TD po 95r) polelektronicznych
Tam nic nie ma, EGRem zarządza sterownik, nie przełącznik na pompie. Druga pompa z pierwszego postu jest właśnie z AAZ po 95r.

[ Dodano: 16 Mar 2010 11:14 ]
Michaś_1977 pisze:ta raczej nie podejdzie
Na pewno nie podejdzie, bo ma inaczej rozwiązane sterowanie wolnych obrotów, inaczej rozwiązany przyspieszacz, oraz czujnik początku tłoczenia, który uniemożliwia wkręcenie zegara i poprawne ustawienie kąta wtrysku.
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 12:11 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » wt mar 16, 2010 12:15

t0mal pisze:am nic nie ma, EGRem zarządza sterownik, nie przełącznik na pompie.

to wiem, tylko chcialem podac to co rozni nowsza a starsza pompe AAZetowską. Glupota jeszcze w nich polega na tym, ze jak ostatnio rozbieralem ta obudowe i pokrywe LDA w celu wymiany pina ( u jednego z forumowiczow ) to wskoczyl na nieokreslone obroty, po rozebraniu i zlozeniu auto sie uspokoilo, sadze, ze nieudany wynalazek :crazy:



Awatar użytkownika
laszko14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 30, 2010 15:19
Lokalizacja: LJA

Post autor: laszko14 » wt mar 16, 2010 12:21

Kupiłem silnik z seata cordoby z pompą z tym ustrojstwem i jego nie podłączałem i silnik po zrobieniu 10km wszedł na obroty i padła mi ta pompa, i zastanawiam się czy kupić pompę z tym ustrojstwem czy bez tego ??



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 16, 2010 14:25

Możesz i bez tego, obyś nie trafił na pół elektroniczną, potem wystarczy zaślepić egr.

Padnięcia pompy raczej nie wiązałbym z EGR - nie widzę związku - jest to raczej kwestia paliwa, z którego wytrąciła się woda.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 16, 2010 14:38

t0mal pisze:Na pewno nie podejdzie
Zgadza się,ale to "raczej" jakoś tak samo się napisało :P ...
t0mal pisze:oraz czujnik początku tłoczenia, który uniemożliwia wkręcenie zegara i poprawne ustawienie kąta wtrysku.
Tutaj nie zgodzę się...miałem taką pompę,potrzebowałem głowiczki-wykręciłem czujnik i wkręciłem śrubkę ze starej i hulało :bigok: ...ale nie w tym rzecz....
laszko14 pisze:silnik po zrobieniu 10km wszedł na obroty i padła mi ta pompa,
Na pewno nie padła.Pompa nie pada tak nagle :bajer: ...
t0mal pisze:jest to raczej kwestia paliwa, z którego wytrąciła się woda.
:bigok: lub po prostu problem z dopływem lub odpowietrzeniem.
Spróbuj jeszcze zmienić nypel z napisem OUT,którym przykręca się powrót paliwa z pompy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
laszko14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 30, 2010 15:19
Lokalizacja: LJA

Post autor: laszko14 » wt mar 16, 2010 21:26

A jak wygląda taka pół elektroniczna ?? bo mam w zamiarach kupić taką (czy będzie pasować)
Obrazek

@EDIT
Czy będzie pasować pompa wtryskowa od glofa 1.6d do passata b4 1.9td
Tak wygląda ta pompa:
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 22:29 przez laszko14, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » wt mar 16, 2010 23:02

t0mal, Michaś_1977, alez ja jeszcze mało wiem :bigok:


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 16, 2010 23:44

laszko14, jeżeli masz pompę,która wygląda tak jak ta na pierwsza w pierwszym poście,to ta
Obrazek
nie będzie pasowała bo jest przykręcana na sztywno-czerwonym kółkiem zaznaczyłem jedno z mocowań-jest inne,poza tym zielona strzałką zaznaczyłem zatoczenie między korpusem a piastą-ma dużo większą średnicę od tej w pierwszym poście i nie wejdzie w obudowę silnika...do tego jeszcze dochodzi inne rozwiązanie rozruchu zimnego silnika itd...
Ta druga (niska) na pewno nie jest od silnika 1,6...ma tak samo duże zatoczenie za piastą,a w 1,6 takie pompy nie występowały.Poza tym nie ma mechanizmu LDA (tego grzyba) i turbo nie działałoby tak jak trzeba :bigok:

[ Dodano: 16 Mar 2010 22:46 ]
Najlepiej daj kilka fotek pompy,którą Ty masz przy silniku...wtedy będziemy wiedzieli na czym stoimy :bigok: ...

[ Dodano: 16 Mar 2010 22:47 ]
raf-gog pisze:t0mal, Michaś_1977, alez ja jeszcze mało wiem
Nauczysz się :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości