Strona 1 z 1

Napinanie paska alternator MK3 AAZ

: wt mar 16, 2010 09:47
autor: matirati666
Witam


Posiadam Golfika MK3 silnik AAZ pojemność 1.9 TD z rocznika 1994. Ze 2 miesiące temu padł mi alternator i byłem zmuszony kupić regenerowane cudo. Jest mocniejszy bo zamiast 70A ma 90. OD jakiegoś czasu po tych falach mrozów zaczął mi okrutnie piszczeć najprawdopodobniej pasek na alternatorze. Zaraz po odpaleniu piszczy niemiłosiernie i obroty trzymają się niziutko. Jak tylko kliknie mi przekaźnik w skrzynce obroty idą na normalne na biegu jałowym. I tylko sporadycznie słychać lekkie piśnięcia ( nie tak głośne jak przy starcie) raz na ok 10sekund podczas pracy silnika oczywiście też na luzie. Podczas jazdy już tego nie słychać. Jak obserwowałem prace paska zaraz po odpaleniu to wygląda on jakby falował czyli na moje oko ma za duży luz. I stad teraz pytanie jak sprawić żeby trochę go naciągnąć? Bo słyszałem ze podobno na bloku reguluje odciągając alternator i skręcając śrubami w wybranej pozycji.

: wt mar 16, 2010 09:58
autor: Michał_1977
Zmień pasek na nowy.Stary pasek jest już pewnie twardy lub ma wyłamane kliny i dlatego ślizga się.Altek ma pod sobą sprężynę i to ona reguluje napięcie paska.

: wt mar 16, 2010 10:27
autor: matirati666
No paseczek ma prawie 2 lata to może i się zużył. A ta sprężynę da radę jakoś podkręcić w razie co czy on sama utrzymuje napięcie paska?

: wt mar 16, 2010 14:59
autor: Michał_1977
matirati666 pisze:No paseczek ma prawie 2 lata to może i się zużył.
Wymiana...
matirati666 pisze:A ta sprężynę da radę jakoś podkręcić w razie co czy on sama utrzymuje napięcie paska?
Popuszczasz dwie śruby na klucz 13 pod i nad altkiem,naprężasz sprężynę naciskając altek w dół-pasek luzuje się,następnie zdejmujesz stary,zakładasz nowy,puszczasz altek (pasek zostaje napięty przez ową sprężynę) i dokręcasz śruby.Tak to wygląda,więc powodzenia :bigok:

: wt mar 16, 2010 16:57
autor: Maślak
u mnie w AAZ jest napinacz paska na pręcie a altek jest przykręcony ny na stałe. a patent ze sprężyną jest w T4 w golfie też?

: wt mar 16, 2010 17:19
autor: matirati666
Michaś_1977 pisze:Popuszczasz dwie śruby na klucz 13 pod i nad altkiem,naprężasz sprężynę naciskając altek w dół-pasek luzuje się,następnie zdejmujesz stary,zakładasz nowy,puszczasz altek (pasek zostaje napięty przez ową sprężynę) i dokręcasz śruby.Tak to wygląda,więc powodzenia :bigok:
A do tych śrub od spodu to ja dojde normalnie od gory czy pod auto by wypadało wejść?

: wt mar 16, 2010 19:05
autor: Michał_1977
matirati666 pisze:A do tych śrub od spodu to ja dojde normalnie od gory czy pod auto by wypadało wejść?
Spokojnie od góry dostaniesz.
Klucz płasko-oczkowy 13 i heja :bigok:

: pt mar 26, 2010 13:09
autor: matirati666
Pasek naciągnięty. Temat można zamknąć