Pytanie o wymiane bloku+głowica silnik SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Pytanie o wymiane bloku+głowica silnik SB

Post autor: xxxGlaDxxx » pn mar 15, 2010 23:05

Rozsypał mi sie silnik (koniec pierścieni) i chcialbym sie dowiedzieć, czy przy wymianie silnika, można założyć słupek (blok + głowica) z JR-a albo 1V do silnika SB ? te bloki się czymś różnią czy po prostu te trzy silniki różnią się samym osprzętem ? i jak wyglada sprawa instalacji chłodzenia turbiny ? ona ma jakies połączenia z blokiem czy jest oddzielnie ? (do szanownego moderator, naprawcie szukajke żeby działała jak należy a później dawajcie warny)
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 23:07 przez xxxGlaDxxx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn mar 15, 2010 23:09

Różnią sie komorami wirowymi? w SB nie ma czsem 32mn?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pn mar 15, 2010 23:15

grandi, cos tam bylo wspominane ze wlasnie byla roznica jakas ale przypomniec sobie nie moge

xxxGlaDxxx, polecam korzystac z szukajki google to po 1

a po 2 slupek mozesz zakladac od byle czego tylko przeloz sobie osprzet z SB'ka bo wydajniejszy

u brata w passku b3(SB) posypal sie dol, zalozylismy od JR'a i smiga az milo :D z tego co wiem w 1,6td doly byly takie same tylko gora sie gdzies roznila



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pn mar 15, 2010 23:31

1V ma podtłoczoenia w tłokach .. na zawory o ile mi wiadomo... spokojnie możesz pakować 1V JR do osprzętu SB ...

tylko wtryski przekręć od SB ...


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » pn mar 15, 2010 23:39

najśmieszniejsze że silnik był remontowany 10tys km temu i nic sie nie działo. w sumie pod maska mam wymienione wszystko oprócz alternatora i wtrysków które sa w stanie bdb, a tak to pompa regenerowana, nowe turbo, rozrusznik itd itp. :) nie mam siły już do tego silnika dlatego chce wrzucić coś nowego. nie będzie żadnych ubytków mocy ani nic z tych rzeczy jak włoże słupek od JR albo 1V. I wie ktoś jak wyglada ten system chłodzenia turbawki ? to się łączy z blokiem czy jest osobno ? (apropos szukajki, znalazlem ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15 ale tam są same przypuszczenia i nic do konca nie jest wyjasnione :) )
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 23:42 przez xxxGlaDxxx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pn mar 15, 2010 23:46

xxxGlaDxxx pisze:nie będzie żadnych ubytków mocy ani nic z tych rzeczy jak włoże słupek od JR albo 1V
to samo bedzie



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pn mar 15, 2010 23:47

Jak masz kompletnego SB nie musisz nic przerabiać wkładając 1V/JR plug&play ale gdybyś zakupił JR polecam zostawić z niego turbo T3/K24 .. poczytaj trochę.. dowiesz się dlaczego :) tematów od groma...


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » pn mar 15, 2010 23:56

wiem ze T3 jest wieksze ale dół ma gorszy, podziekuje, zostawie to co mam tym bardziej ze jest nowiutkie ( ma raptem 7tys przejechane). Zalezy mi tylko na tym zeby nie żygał mi olejem przez korek, nie kopcił smierdząco olejowo i nie brał 2l oleju na 1000km :) (jeszcze 1000km nie pokonalem ale po niecalych 500km 1l wszamał). zalozylem temat zeby sie dowiedziec czy wybebeszyc sie i kupic to http://allegro.pl/item934606441_silnik_ ... 80_km.html czy tez zalozyc od JR-a ktory ma znajomy do sprzedania za mniejsze pieniadze i raczej pewniak ze bedzie dobry i pojezdze pare dobrych km.



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pn mar 15, 2010 23:59

xxxGlaDxxx, ja na twoim miejscu majac glowice dobra(tak wnioskuje ze tylko dol jest dobry) zrobilbym remont
jezeli glowica lipa zrobienie jej na fertig jakies 500zl i caly srodek nowy tylko korpus zostaje stary

tloki sa praktycznie za bezcen, do tego zaladuj pierscienie kolbenszmita i ewentualnie szlif dolu i panewy nowe albo sam dol w dobrym stanie kup
bo jakbym mial brac ten goly slupek za 800zl to bym sie powaznie zastanowil

swoja droga jakie pierscienie wsadziles do niego ?



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pn mar 15, 2010 23:59

http://allegro.pl/item934606441_silnik_ ... 80_km.html

Taniocha :)

JR kolegi jaki stan ?? i co ci chce sprzedać i za ile ??


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » wt mar 16, 2010 00:01

800zł taniocha ? za sam słupek ? to jest najdrozszy slupek do SB z allegro, nie potrzebuje kompletnego silnika bo caly osprzet mam. kolega ma JR z rozbitka za 550zł jak dla mnie za sam słupek. jednak 250zł piechotą nie chodzi :) pierscieni nie robilem, robilem sama gore, uszczelniacze, szlif zaworow, uszczelka pod glowice, planowanie glowicy. dol zostawilem w spokoju i sie to na mnie zemsciło. naprawde nie mam juz ochoty patrzec na ten silnik co mam i nie mam zamiaru robic zadnych remontow u zadnych paździochów którzy nie maja pojecia o tym co robią (niestety wiekszosc mechanikow taka jest) a sam tego nie zrobie bo nie potrafie, nei mam gdzie i nie mam czasu.
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 00:04 przez xxxGlaDxxx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » wt mar 16, 2010 00:03

xxxGlaDxxx,
abrams pisze:Taniocha :)
mysle ze to byla szydera :D



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » wt mar 16, 2010 00:03

"taniocha" to była ironia :)

Czyli stanu tego JR-a też nie znasz.. ;) niech kolega ci otworzy serce.. zobacz jak głowica się ma ;) i jak tłoki .. przed otworzeniem go sprawdźcie kompresje ;) o ile silnik długo nie leżał...

[ Dodano: 15 Mar 2010 23:05 ]
xxxGlaDxxx pisze:najśmieszniejsze że silnik był remontowany 10tys km temu i nic sie nie działo.
BTW kto robił remont ;) ?? że silnik a raczej pierscienie padły po tak długim przebiegu... ;) albo masz ciężką nogę ...... albo coś skopane.. było i to ostro ;)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » wt mar 16, 2010 00:06

abrams, nei zaszkodzi tez zciagnac stopek i obejrze panewki
u brata tez wrzucalismy dol od JR'a(taki akurat nam sie poniewieral po podworku) do czapki SB'ka
przed wlozeniem sprawdzenie stanu panewek i walu, potem zlozenie wszystkiego, nowe pierscienie ale kolbenszmita a nie jakies tanie polskie g**no co mam u siebie w golfie(juz nie pamietam nazwy), uszczelki i auto hula az milo-0 dolewek oleju



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości