AHF 110KM (135 KM /nie seryjnie) 147.000km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AHF 110KM (135 KM /nie seryjnie) 147.000km
Witam!
Kolejny raz (już drugi w okresie 3 miesięcy) wystąpił mi problem nierówną pracą silnika. Ale zacznijmy od początku.
Chwilę po odpaleniu auta, dodam że akumulator jest już słaby - ale pali, rozpoczynam jazdę spokojnie. Z elektryki chodzi tylko radio i nawiew pierwszy lub drugi bieg, czasem dochodzi szyba tylna. Jak chcę go przygazować nabiegu to mu się zdarzy że silnik się zadławi. W tym momencie w każdym przypadków, sprzęgło zrzucenie biegu i zatrzymuje się. Na obrotach jałowych silnik pracuje nierówno, aż trzęsie budą. Ale co jest dziwne po zwiększeniu obrotów na jakieś 1400-1500 efekt ustaje. Podpuszczeniu obrotów nawałowe dalej to samo. Co jest dziwniejsze to po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko jest już dobrze. Dodam że auto ma na liczniku dopiero 147.000km (sprawdzony przebieg w VW), olej filtry zawsze zmieniane na czas. Rozrząd zmieniony przy 90.000km. Ostatnia naprawa polegała na wymianie świec żarowych no i pompce sprzęgła (pompka się rozsypała) – wszystkie części oryginalne i wymienione przez fachowca. Płyny są w porządku, no może troszkę wysoki poziom oleju, ale nie przekracza maksymalnej podziałki.
W momencie pojawienia się tego efektu mam wrażenie jakby pracowały – spalały tylko trzy z czterech cylindrów.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Ja mam podejrzenie o ten słaby akumulator lub problem z N75 (już się przycinał, a teraz to słychać jak pracuje. Ale zalałem płyn do czyszczenia i smarowania wtryskiwaczy i go przepaliłem i teraz śmiga dobrze).
Na koniec dodam że niema błędów na komputerze i efekt wystąpił tylko na zimnym silniku przy dynamicznym dodaniu gazy (1-szy i drugi bieg).
Z góry dziękuje za sugestie podpowiedzi jednoznaczne rozwiązania (najlepiej z opisem)
Kolejny raz (już drugi w okresie 3 miesięcy) wystąpił mi problem nierówną pracą silnika. Ale zacznijmy od początku.
Chwilę po odpaleniu auta, dodam że akumulator jest już słaby - ale pali, rozpoczynam jazdę spokojnie. Z elektryki chodzi tylko radio i nawiew pierwszy lub drugi bieg, czasem dochodzi szyba tylna. Jak chcę go przygazować nabiegu to mu się zdarzy że silnik się zadławi. W tym momencie w każdym przypadków, sprzęgło zrzucenie biegu i zatrzymuje się. Na obrotach jałowych silnik pracuje nierówno, aż trzęsie budą. Ale co jest dziwne po zwiększeniu obrotów na jakieś 1400-1500 efekt ustaje. Podpuszczeniu obrotów nawałowe dalej to samo. Co jest dziwniejsze to po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko jest już dobrze. Dodam że auto ma na liczniku dopiero 147.000km (sprawdzony przebieg w VW), olej filtry zawsze zmieniane na czas. Rozrząd zmieniony przy 90.000km. Ostatnia naprawa polegała na wymianie świec żarowych no i pompce sprzęgła (pompka się rozsypała) – wszystkie części oryginalne i wymienione przez fachowca. Płyny są w porządku, no może troszkę wysoki poziom oleju, ale nie przekracza maksymalnej podziałki.
W momencie pojawienia się tego efektu mam wrażenie jakby pracowały – spalały tylko trzy z czterech cylindrów.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Ja mam podejrzenie o ten słaby akumulator lub problem z N75 (już się przycinał, a teraz to słychać jak pracuje. Ale zalałem płyn do czyszczenia i smarowania wtryskiwaczy i go przepaliłem i teraz śmiga dobrze).
Na koniec dodam że niema błędów na komputerze i efekt wystąpił tylko na zimnym silniku przy dynamicznym dodaniu gazy (1-szy i drugi bieg).
Z góry dziękuje za sugestie podpowiedzi jednoznaczne rozwiązania (najlepiej z opisem)
brzdek pisze:W momencie pojawienia się tego efektu mam wrażenie jakby pracowały – spalały tylko trzy z czterech cylindrów.
Czy podczas występowania tego zjawiska zauważyłeś że auto zaczyna kopcić bardziej , jeśli tak to jaki kolor spalinbrzdek pisze:efekt wystąpił tylko na zimnym silniku przy dynamicznym dodaniu gazy (1-szy i drugi bieg)
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
przyznam ze nie zanotowałem jakiegoś strasznego dymienia. ale też specjalnie nie patrzyłem. Starałem się jak najszybciej zgasić silnik. Za drugim razem zrobiłem mu przygazowanie żeby sprawdzić czy ustąpi efekt. A mogę wiedzieć np co jeśli byłby to szaro-białawy dym. Czy to oznacza przepływomierz? dziękuje za szybką interwencje , a teraz wiem na co zwrócić jeszcze uwagę
- Alchemik_2006
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
- Lokalizacja: GDA
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 694
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Też raz mi się tak zdarzyło a też mam AHFa, byłem wkur....y i na zimnym silniku dałem w palinik, silnikiem zaczęło rzucać, kłęby dymu za mną, jakby pracował na 3 cylindry. Zgasiłem silnik uruchomiłem ponownie i było ok.
To się nazywa zawieszenie zaworów czy coś takiego...
Wiem tylko jedno tak jak pisał wcześniej kolega - TDI nie męczy się gdy silnik jest zimny a tym bardziej zaraz po odpaleniu.
Kolego nie polecam takich poczynań no chyba że chcesz sobie zafundować wymianę silnika![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
To się nazywa zawieszenie zaworów czy coś takiego...
Wiem tylko jedno tak jak pisał wcześniej kolega - TDI nie męczy się gdy silnik jest zimny a tym bardziej zaraz po odpaleniu.
Kolego nie polecam takich poczynań no chyba że chcesz sobie zafundować wymianę silnika
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Sebastian
Aż tak zimny nie był. Wskazówka już lekko drgnęła
. Ale zastanawia mnie bardzo powód tej nierównej pracy A grunt to nie wyłączyć zbyt szybko zapłonu żeby turbiny nie zatrzeć. A pedał miałem wciśnięty na jakieś 3/4 .
Ale dziękuje za radę Alchemik_2006
[ Dodano: 15 Mar 2010 23:32 ]
sebastian1901 - to już jest jakiś ślad. Muszę się więcej dowiedzieć o tym zawieszaniu zaworów. Cenne rady.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale dziękuje za radę Alchemik_2006
[ Dodano: 15 Mar 2010 23:32 ]
sebastian1901 - to już jest jakiś ślad. Muszę się więcej dowiedzieć o tym zawieszaniu zaworów. Cenne rady.
Rady ????brzdek pisze:sebastian1901 - to już jest jakiś ślad. Muszę się więcej dowiedzieć o tym zawieszaniu zaworów. Cenne rady.
Zmienić olej
Skontrolować jak działa regulacja ciśnienia oleju --. zwłaszcza na zimnym silniku
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości