Strona 1 z 4
: ndz mar 14, 2010 22:47
autor: t0mal
Zwiększ dawkę, załóż stożek, albo puszkę filtra z 1V i wywal trąbkę, zapewnij silnikowi dolot zimnego powietrza do silnika.
: ndz mar 14, 2010 22:52
autor: Michał_1977
Oczywiście kata wyciąć trzeba

...
: pn mar 15, 2010 00:03
autor: t0mal
Jeśli jest zabity to tak.
[ Dodano: 14 Mar 2010 23:08 ]
Dalej możesz zrobić pompę z dużym tłokiem - będzie się lepiej zbierał z dołu i będzie można ustawić większą dawkę bez nadmiernego zadymiania.
Kolejna rzecz to skrócenie dolotu, gov-mod, poszerzenie zakresu wyprzedzania kąta wtrysku (tzw timing) założenie krótszego kolektora dolotowego i dobranie do tego wałka rozrządu, ew korekta faz rozrządu przez obrócenie wałka.
: pn mar 15, 2010 07:14
autor: Michał_1977
t0mal pisze:Jeśli jest zabity to tak.
t0mal, nawet jeśli czysty (choć mało prawdopodobne),to i tak stwarza spory opór dla wydechu.
Przykład-niedawno wyciąłem klientowi w A4 AFN (był bardzo czysty).Po 3 dniach przyjechał,żeby powiedzieć,że auto jedzie niesamowicie,zwłaszcza w górnych obrotach,a różnica jaką zaobserwował (jego odczucie),to ok.10PS

...
: pn mar 15, 2010 14:29
autor: BartekGib
No to ja też wycinam katalizator

Po 15 latach chyba musiał się zawalić

: pn mar 15, 2010 15:54
autor: Michał_1977
Steinway pisze:Mógłbyś mi wytłumaczyć o co chodzi z tą trąbką??
To jest takie coś

i należy to wywalić...jak założysz puszkę filtra od 1V lub SB
Po wywaleniu kata nie będzie głośniej pracował
[ Dodano: 15 Mar 2010 14:59 ]
Steinway pisze:Dalej możesz zrobić pompę z dużym tłokiem
Mógłbyś to szerzej wyjaśnić??
Pompa przy silniku 1Y ma tłoko-rozdzielacz 8mm.
8mm to średnica tłoczka,który tłoczy paliwo do wtryskiwaczy.Im większa średnica tłoczka,tym większa wydajność pompy (można więcej podkręcić

)...
: pn mar 15, 2010 17:48
autor: t0mal
Powinna wystarczyć, ale nie spodziewaj się cudów jak nie podlejesz paliwem, a no i bym zapomniał - będzie głośniejszy
Pompy z dużym tłoczkiem montuje się w dostawczakach, żeby można było albo skrócić czas wtrysku, albo podać większą dawkę paliwa bez nadmiernego zwiększania dymienia (albo chodzi o obie rzeczy na raz) krótko mówiąc po takiej przeróbce obniży się kultura pracy silnika, ale wzrośnie moc i moment obrotowy, a auto będzie równo przyspieszać od wolnych obrotów. Do takiej przeróbki najlepiej jakbyś miał dwie pompy - jedną z auta z grupy VAG z silnikiem 1.9D (bez turbo, z pośrednim wtryskiem) i drugą z Forda Transita, LDV, IVECO Daily itp koszt to najbidniej 300zł +dobre klucze i uszczelki.
Michaś_1977 pisze:Pompa przy silniku 1Y ma tłoko-rozdzielacz 8mm.
A to dziwnie, w 1.6 jest 9mm
[ Dodano: 15 Mar 2010 16:56 ]
Moim zdaniem wydech cudów nie przyniesie (fajnie jakbyś opisał co to dało) ze względu na to, że w dieslu tłoki prawie całują głowicę, spaliny są wypychanie pod sporym ciśnieniem.
Najpierw dawka, potem dolot, później pompa.
: pn mar 15, 2010 18:09
autor: piotrekgal
Ja w ogole zapytałbym sie gdzie jest ten gwizdek w obudowie filtra powietrza ? ( 1,9td aaz )
: pn mar 15, 2010 19:17
autor: t0mal
Inną puszkę masz niż w 1.6
: pn mar 15, 2010 19:28
autor: Michał_1977
piotrekgal, przecież napisane jest,że jest w puszce od silników 1V i SB (oba to 1,6TD)...w AAZ jest inna
t0mal pisze:Michaś_1977 napisał/a:
Pompa przy silniku 1Y ma tłoko-rozdzielacz 8mm.
A to dziwnie, w 1.6 jest 9mm
Tak
t0mal,1,6D ma 9mm,a 1Y tak samo jak 1V-8mm
Nawet dzisiaj sprzedałem moją starą pompę od 1V...poszła właśnie do 1,9D 1Y

: pn mar 15, 2010 19:49
autor: t0mal
Właściwie to w 1.9 też jest trąbka, tylko, że na zewnątrz puszki. Jedna ssie ciepłe powietrze z kolektora a druga jest z przodu.
: pn mar 15, 2010 20:03
autor: piotrekgal
Właściwie to w 1.9 też jest trąbka, tylko, że na zewnątrz puszki. Jedna ssie ciepłe powietrze z kolektora a druga jest z przodu.
i mozna je swobodnie usunac ?
: pn mar 15, 2010 20:34
autor: t0mal
Nie wiem

Swobodnie to napewno nie wyjdzie, ale słyszałem, że w tdi nie ma efektu.
: pn mar 15, 2010 20:35
autor: piotrekgal
t0mal pisze:Nie wiem

Swobodnie to napewno nie wyjdzie, ale słyszałem, że w tdi nie ma efektu.
do TDI to mi daleko

ja mam TD AAZ
