Strona 1 z 2
Problem z silnikiem AXR
: ndz mar 14, 2010 12:13
autor: wuteka
Witam. Opiszę swój przypadek, gdyż nie wiem co mam robić. Otóż moje MK4 2002 AXR na PD stan licznika obecnie 180000 nie ma ani spadku mocy ani problemów z pracą silnika (w moim odczuciu- zakupiony na 128tyś juz tak chodził). Wymieniony został kompletny rozrząd (pompa wody , pasek, napinacz, rolka) przy 150tys. Auto pracowało równo, cicho. Jakieś pół roku poźniej zaczeły się problemy z odpalaniem tj. obojętnie czy zimny czy ciepły raz pali na dotyk a raz trzeba krecic 5-10 sek i albo odpali albo za 2,3 razem dopiero. W warsztacie powiedzieli iż to może być pompa paliwowa na silniku. Drugą sprawa jest taka ze na trasach większych jak 200-300 ubywa oleje, niewiele (2-3mm na wskaźniku). Byłem z tym w warsztacie zdjeli osłonę od spodu i co sie okazało silnik zachlapany od strony turbo olejem. W rurze dolotowej powietrza do turbo jest olej. Mechanik sugeruje wymianę turbo na używaną, gdyż jak twierdzi z doświadczenia regeneracji nie ufa. Moje pytanie jest takie. Jeżeli mam przedmuchy na silniku czy możliwe jest aby dolotem silnik pchał olej do turbo , a same turbo jest sprawne? Jak to sprawdzić? No i co z tym odpalaniem czy aby na pewno winą jest ta pompa na silniku, nadminiam ze pompka w bagu sprawny gdyż po przekręceniu kluczyka słychać jak wstrzykuje paliwko do pompy. Koszta jakie przedstawił mi mechanik to 1500zł - używane turbo 1100zł+ 400zł uzywana pompa wszystko z montarzem. Czekam na wasze wypowiedzi....
Nadminie iż moj post jest mało profesjonalną wypowiedzią gdyż o mechanice samochodej wiem b. mało
: ndz mar 14, 2010 12:28
autor: italiano_83
wuteka pisze:W rurze dolotowej powietrza do turbo jest olej
Jeżeli olej jest w rurze dolotowej do turbosprężarki to olej puszcza odma a nie turbo !!
Więc sprawdź to zanim wydasz kasę na używane turbo..
wuteka pisze:Jeżeli mam przedmuchy na silniku czy możliwe jest aby dolotem silnik pchał olej do turbo , a same turbo jest sprawne? Jak to sprawdzić?
Rozłącz ten gruby przewód powietrzny łączący filtr powietrza z turbo - i zobacz czy tam jest olej - na wysokości węża od odmy. Jak wali tam olej to wyczyść i zrób sobie Oil cach tank
[ Dodano: 14 Mar 2010 11:30 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241195
: ndz mar 14, 2010 12:32
autor: wuteka
Rozłącz ten gruby przewód powietrzny łączący filtr powietrza z turbo
W całym tym przeewodzie od góry do samego turbo jest olej. Dodam też, że dymi mi z korka/bagnetu ( mechanior stwierdził że ma przedmuchy) . Możesz troche rozwinąć o tym Oil cach tank ?
: ndz mar 14, 2010 12:32
autor: Kulon
wuteka pisze:nadminiam ze pompka w bagu sprawny gdyż po przekręceniu kluczyka słychać jak wstrzykuje paliwko do pompy
o jakiej pompie piszesz ? pompka która wstrzykuje pompy ? z tego co mi wiadomo to pompka w baku wstrzykuje paliwo do filtra paliwa i na tym kończy się jej funkcja
wuteka pisze:Dodam też, że dymi mi z korka/bagnetu ( mechanior stwierdził że ma przedmuchy)
każdy na pompo wtryskach dymi z korka i bagnetu a tą teorię na temat przedmuchów niech włoży sobie w buty to będzie wyższy - zmień mechanika
: ndz mar 14, 2010 12:34
autor: Rafał 21
wuteka pisze:Moje pytanie jest takie. Jeżeli mam przedmuchy na silniku czy możliwe jest aby dolotem silnik pchał olej do turbo , a same turbo jest sprawne
wuteka, za czym następnym razem napiszesz o problemach twojego samochodu. To Wpierw sprawdz [ poczytaj ] Bo te i inne problemy juz dawno sa rozwiazane i nalezy tylko czytac!i czytac
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... light=odma
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1937556 http://forum.vwgolf.pl
: ndz mar 14, 2010 12:35
autor: wuteka
dokladnie chodzi pompe mechaniczną
http://www.allegro.pl/item925346784_pom ... _2004.html po prawej strony silnika stojąc frontem do maski. zdaniem mechanika jest to przyczyną takiego odpalania
: ndz mar 14, 2010 12:37
autor: Rafał 21
Kulon pisze:baku wstrzykuje paliwo do filtra paliwa i na tym kończy się jej funkcja
Nie do końca tak jest. Bo jest dwie pompy paliwa
: ndz mar 14, 2010 12:42
autor: Kulon
Rafał 21 pisze:Bo jest dwie pompy paliwa
a jaka jest druga w silniku na pompo wtryskach ? jeżeli myślisz o vacum pompie to nie jest to pompa paliwa
: ndz mar 14, 2010 12:44
autor: Rafał 21
Kulon pisze:a jaka jest druga w silniku na pompo wtryskach ? jeżeli myślisz o vacum pompie to nie jest to pompa paliwa
Kulon, zanim zaczniesz ponownie pisac to poczytaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232264
: ndz mar 14, 2010 12:45
autor: italiano_83
wuteka pisze:W całym tym przeewodzie od góry do samego turbo jest olej.
To co ten mechanik chce od turbo jak odma olej puszcza
W pierwszym poście dodałem link do tematu o oil cacht tanku- Proste i skuteczne rozwiązanie - a mechanika zmień bo naciąga cię na $$$$$ albo nie ma pojęcia co jest pięć.
Tu jest kilkanaście tematów i porada jak to zrobić samemu ..
http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... nk&spell=1
: ndz mar 14, 2010 12:50
autor: wuteka
To co ten mechanik chce od turbo jak odma olej puszcza
ok, więc olej w przewodzie dolotowym do turbiny i w samej turbinie nie ma wpływu na jej zużycie? bo juz sam nie wiem co z tym wszystkim zrobić, jest ktoś z okolic szczecina co byłby w stanie mi pomóc ?
: ndz mar 14, 2010 12:50
autor: Kulon
sam się wypowiadałem w podanym przez Ciebie wątku - i jeszcze raz napisze to nie jest pompa paliwa tylko podciśnienia
fakt że później przy numerze części jest napisane: pompa paliwa i podciśnienia
: ndz mar 14, 2010 12:55
autor: wuteka
czyli wymiana tej Vacum pompy jest kluczem do sukcesu odpalania ? Wymienie i będzie palił ?
: ndz mar 14, 2010 13:02
autor: Rafał 21
Kulon pisze:
sam się wypowiadałem w podanym przez Ciebie wątku
Kulon, nie rób zamieszania. W zamieszczonym linku w temacie Jest zrzutka z ETKI. Oraz kol.
wuteka, zamieścił tą sama pompe z allegro! . Jest to pompa tandem. Czyli Wacu i pompa paliwa . Wszystko na ten temat . Gdyby była tylko Wacu to by nazywała sie pompą podcisnienia!