Strona 1 z 2
Rozrząd
: ndz mar 14, 2010 10:21
autor: tomogolf2
Słuchajcie mam taki problem, dla kolegi rozwalila sie pompa wtryskowaw silnkiu 1,6, wstawilismy pompe od 1,9 ale teraz za h... nie moge ustawic rozrzadu jak sie zgadza na pompie i na wałku to na kole jest przestawiony, wiece co z tym zrobic?
: ndz mar 14, 2010 10:49
autor: Fahoo
no to jak ty ustawiasz? ze sie nie zgadza
ustaw na znaki fabryczne nie na flamaster
kiczba zebów na kole nowej pompy jest taka sama jak w starej?
: ndz mar 14, 2010 10:52
autor: tomogolf2
nie ustawiam na flamaster, mam dorobione wszystkie blokady... no wlasnie w tym jest problem ze nie moge porownac wczesniejsze kolko sie rozlecialo.
: ndz mar 14, 2010 11:16
autor: Fahoo
jesli ustawiasz na znaki a po obrocie sie rozjeżdza to koło ma inną liczbe zebów
: ndz mar 14, 2010 11:27
autor: tomogolf2
czyli musze załozyc kolo od 1,6? a bedzie pasowac na wałek w pompie?
: ndz mar 14, 2010 11:31
autor: Fahoo
a u siebie masz 1,6 wiec nie mozesz przeliczyc zebów?
: ndz mar 14, 2010 11:34
autor: tomogolf2
no moge
: ndz mar 14, 2010 11:36
autor: Michał_1977
Fahoo pisze:jesli ustawiasz na znaki a po obrocie sie rozjeżdza to koło ma inną liczbe zebów
Nic podobnego.
Ja mam pompę od 1,9 razem z kołem i hula jak trzeba.
[ Dodano: 14 Mar 2010 10:38 ]
tomogolf2, szacun,ale czy nie knocisz czegoś przy montażu?
Koło wałka rozrządu zbijasz?
Nie ma bata-musi wyjść
...
: ndz mar 14, 2010 11:42
autor: t0mal
Za mocno napinasz i pewnie znak na wale przesuwa się do przodu, napnij wstępnie rolkę, pokręć wałem tak, żeby pasek pomiędzy pompą a kołem rozrządu się napiął, i jak odcinek między rolką a wałem zrobi się luźniejszy jeszcze trochę dociągnij rolkę. Ja u siebie tak robię bo koło mam trwale zespolone z wałkiem.
: ndz mar 14, 2010 11:43
autor: tomogolf2
a moze wyciecie na klin w kole jest w innym miejscu?
: ndz mar 14, 2010 11:45
autor: t0mal
Nie.
: ndz mar 14, 2010 11:47
autor: tomogolf2
Michaś_1977 pisze:,ale czy nie knocisz czegoś przy montażu?
mysle ze nie
Michaś_1977 pisze:Koło wałka rozrządu zbijasz?
jak naj bardziej bez tego nie napne odpowiednio paska
t0mal pisze:pewnie znak na wale przesuwa się do przodu
przesuwal sie za pierwszymi 3 podejsciami, potem dorobilem blokade wału, i juz sie nie przesuwa. jak ustawie wszedzie na znak i przekrece to mimo wszystko wychodzi ze na kole jest przestawione
: ndz mar 14, 2010 11:50
autor: J.B.S.
Powinno wszystko pasować. Jak zakładasz pasek to postaraj sie żeby był napiety miedzy wałem korbowym pompą wtryskową a wałkiem rozrządu.Inaczej po obrocie wyjdą Ci znaki gdzie indziej.Czyli zakładaj pasek zaczynając od kółka walu korbowego w lewą stronę
: ndz mar 14, 2010 11:53
autor: tomogolf2
dodam ze jak zakladam pasek miedzy pompa a wałkiem to wchodzi ciut za luzno,z tego co pamietam to powiniem wchodzic ciasno i delikatnie ruszyc kłokiem pompy zeby naszedl pasek, a tu jak sie ruszy to wogle nie pasuje...