Strona 1 z 1

Turbina-Olej-Problem . . . .

: pt mar 12, 2010 16:31
autor: Dziku VR6
Witam.
Mam problem ze swoim JRem już jakiś czas . nie wiem za co się mam brać .

Od początku- silnik zapala w miarę w mrozy tzn zapali i potrzesie troche nim z 5-10sekund , przy tym trzęsieniu kopci na niebiesko, jak przestanie to niebieski dym znika i jest ok, ale to nie w tym problem,... chodzi o to ze jak przeciągne go na drugim biegu lub 3 ,4 itd to jak przekrocze 4,5tyś obrotow turbina napierdziela olejem w IC pozniej w silnik i z wydechu bialy dym z kroplami oleju, gasze silnik na minute i wszystko ok, troszke pokopci na bialo jak sie olej wypali to juz jest mormalnie.

jak wyciagam bagnet to elejem nie daje z korka wlewu oleju tez nie ma przedmuchów ,
odma- sciągam wąż od dolotu i odma kopci na wolnych na wszyższych i wysokich leciutko paruje tylko ( uszczelniacze zaworowe do wymiany???) czy to przez odme moze dawać olej na turbo i dalej do silnika??? czy to turbo juz padlo??? (k24) minimalny luz na wirniku poprzeczny, na gorącym silniku smiem twierdzic z nie w ogóle luzu... silnik moze z 0,5litra oleju bierze od wymiany do wymiany ( pomijająć to co wypluje turbo )



Co wymienić? turbo regenerować?? uszczelniacze wymienić?? czy problem leży w czymś innym??
prosze o podpowiedzi jakieś...

: pt mar 12, 2010 16:47
autor: Michał_1977
Dzikuvip pisze:czy to przez odme moze dawać olej na turbo i dalej do silnika?
Oczywiście,ale, żeby się upewnić,to przedłuż węża od odmy i puść do butelki po coli.Otwór w dolocie zaślep.Pojeździj tak parę dni i obserwuj.

: pt mar 12, 2010 17:34
autor: Dziku VR6
Michaś_1977 pisze:Oczywiście,ale, żeby się upewnić,to przedłuż węża od odmy i puść do butelki po coli.Otwór w dolocie zaślep.Pojeździj tak parę dni i obserwuj.
Robi się ciśnienie w butelce na niskich obrotach przy wyzszych obrotach nie dmucha odma, a jesli chodzi czy odma daje mocno alejem to mam wąż do butelki dać szczelnie czy pa swobodnie sobie w butelce być? (nieszczelnie przy szyjce butelki)

: pt mar 12, 2010 17:46
autor: Michał_1977
Dzikuvip, musi być przedmuch w butelce...wąż luźny w szyjce lub otwory po bokach butelki,ale wąż wsuń głębiej niż otwory.
Obserwuj czy coś zbiera się w butelce i w jakim tempie...

: pt mar 12, 2010 18:01
autor: Dziku VR6
To powiedz mi jeszcze jak bedzie się zbierac szybko to dlaczego, a jak znikome ilosci oleju to czy dobrze?

: pt mar 12, 2010 18:09
autor: t0mal
Olej zawsze się będzie zbierał, a zależy to od jego jakości, stopnia zużycia i stylu jazdy.
Tutaj chodzi o to, że wypięcie odmy z dolotu osuszy intercooler.

: pt mar 12, 2010 21:37
autor: Michał_1977
Dzikuvip pisze:To powiedz mi jeszcze jak bedzie się zbierac szybko to dlaczego,
Choćby dlatego,że przedmuch na pierścieniach mogły powstać...
Dzikuvip pisze:a jak znikome ilosci oleju to czy dobrze
Nie można powiedzieć,że dobrze,bo nikt by tego nie chciał,ale normalne,ponieważ w dolocie zawsze powstaje film olejowy na ściankach......trochę pomotane,ale chyba kumasz o co biega :bajer: ...
t0mal pisze:Olej zawsze się będzie zbierał, a zależy to od jego jakości, stopnia zużycia i stylu jazdy.
Tutaj chodzi o to, że wypięcie odmy z dolotu osuszy intercooler.
:bigok:

: pt mar 12, 2010 22:10
autor: Dziku VR6
No to zrobie tak z tą odmą...

a zuzyte uszczelnacze jakie mają objawy w dieslu?

: pt mar 12, 2010 22:15
autor: Michał_1977
Dzikuvip pisze:a zuzyte uszczelnacze jakie mają objawy w dieslu?
Po dłuższym postoju jak odpalisz silnik to lubi puścić niebieska chmurę,bo olej spływa po zaworach do baniaków,no i bierze olej...

: pt mar 12, 2010 23:41
autor: abrams
Dzikuvip pisze:a zuzyte uszczelnacze jakie mają objawy w dieslu?
albo all time...bierze olej i puszcza dyma.. niebieskiego :) ale niebieski dym to też kąt wtrysku ( za późny ) albo wtryski kończące się :)

co do odmy.. na 10w40 castrol magnatec odma dawała biały dym.....
na 5w50 mobil 1 diametralnie zmalało.. teraz coś czuć na ręce.. ale już nie to co wcześniej ;)

: wt mar 30, 2010 23:04
autor: vito8
sorry koledzy a jaka moze byc przyczyna jak z odmy dmucha olejem i turbo w silniku td dopiero po 3 tysiacach czuc ze sie wlacza ?????

: śr mar 31, 2010 07:25
autor: Michał_1977
vito8 pisze:jaka moze byc przyczyna jak z odmy dmucha olejem
Masz wyżej opisane... :bajer:
vito8 pisze:turbo w silniku td dopiero po 3 tysiacach czuc ze sie wlacza
Duże turbo...zbyt uboga dawka paliwa...kąt wtrysku zbyt wczesny...katalizator zawalony syfem...

: śr mar 31, 2010 10:47
autor: vito8
i dlatego rano dymi na bialo a jak sie mu da gazu to na czarno?????? rura cala czarna .