Strona 1 z 1

Wyciek paliwa z lewej strony pompy

: czw mar 11, 2010 21:45
autor: Bigwitek
Uszanowanie!
Jestem nowy na forum, więc pozdrawiam wszystkich serdecznie i proszę o pomoc. Pojawił mi się wyciek przy pompie w golfie 3 z silnikiem AAZ, ale zapytania do gugli w tej sprawie nie przynoszą satysfakcjonujących odpowiedzi. Przeszukałem też forum, ale znajduję informacje o różnych wyciekach tylko nie o takim jaku mnie.
Mój problem pojawia się przy zaznaczonej na zdjęciu nakrętce. W zagłębieniu pod nią gromadzi się olej napędowy. Wyszukałem na pewnym popularnym serwisie aukcyjnym pompę podobną do mojej i wygląda na to, że jest to jakaś śruba regulacyjna z nakrętką kontrującą (tak mi się wydaje - zdjęcie było marnej jakości). Proszę Was o informację, co to za śruba, za co odpowiada i czy mam prawo ją podejrzewać o nieszczelność (kontra jest dociągnięta).
Czy jestem w stanie sam to naprawić (mam dostęp do warsztatu i umiem posługiwać się kluczami), czy skazany jestem na wizytę u pompiarza?
Byłoby świetnie jeśli mógłby ktoś zapodać linka do czytelnego schematu pompy.




Obrazek

Pozdrawiam
Arek

: pt mar 12, 2010 09:35
autor: smoku114
nie leci ci z tej śruby tylko spod ciągadła gazu(spod tej sprężyny miałem to samo) Jeśli znasz się na pompach to dasz radę ale jeśli nie to tylko pompiarz (na nowo będziesz musiał w 90 % przypadków ustawić obroty i odpowiednio zazębić ciągadło gazu bo inaczej będziesz miał luzy na pedale gdzie nie będzie reagował na wciskanie)

: pt mar 12, 2010 17:17
autor: vision
smoku114 pisze:nie leci ci z tej śruby tylko spod ciągadła gazu(spod tej sprężyny miałem to samo)
morze i z pod tej śruby lecieć
Bigwitek pisze:Proszę Was o informację, co to za śruba, za co odpowiada i czy mam prawo ją podejrzewać o nieszczelność (kontra jest dociągnięta).
ta śruba trzyma bardzo ważna część oś regulatora odśrodkowego rpm i na niej jest o ring który morze przeciekać

: pt mar 12, 2010 17:21
autor: Tomas91
Miałam tak samo ciekło mi paliwo z tej śrubki dokręciłem ją i nic nie cieknie

: pt mar 12, 2010 18:20
autor: t0mal
Jest na to prosta metoda, można naprawić to bez wyciągania pompy - luzujemy kontrę kluczem 14mm i pomiędzy podkładkę a obudowę pompy nawijamy kawałek nitki (około 25cm) a następnie dociągamy nakrętkę do takiego samego położenia w jakim się znajdowała wcześniejszej. Ewentualnie później wydatek resztkowy do ustawienia.

: pt mar 12, 2010 23:15
autor: Bigwitek
Z tą nakrętką jest drobny problem, bo klucz nie podchodzi na tyle głęboko żeby pewnie chwycić i omyka. Wczoraj trochę udało mi się minimalnie ją dokręcić i dziś już było dużo lepiej. Popróbuję jeszcze, może znajdę lepszy klucz. Jak nie pomoże, to wykorzystam patent z nitką.

Dzięki wielkie za odpowiedzi

Pozdrawiam Arek

: sob mar 13, 2010 00:14
autor: Tomas91
on nie musi być tak mocno dokręcona ja to delikatnie normalnym kluczem dokręcałem

pocenie

: śr cze 09, 2010 09:55
autor: superkasztan
Witam

mam ten sam problem, nie wiem czy to się tylko poci czy przy włączonym silniku nie cieknie,
w każdym razie chciałem zapytać czy da się wymienić ten oring na tej śrubie bez wyciągania pompy ??

Pozdr

: śr cze 09, 2010 14:24
autor: t0mal
Nie, musisz pompę wyciągnąć i zdjąć górę, bo to jest oś od regulatora odśrodkowego.

: czw cze 10, 2010 00:48
autor: grandi
Da się wymienić bez zdejmowania , mi się poci koszt u mnie w serwisie diesla 150 zł z ustawieniem wszystkich rzeczy - usługa wykonywana na miejscu

:D

: czw cze 10, 2010 08:29
autor: superkasztan
Bombowy ten opis, już kiedyś miałem link do podobnego, ale przestał działać.
Link też się przyda
Dzięki :)