Wyciek paliwa z lewej strony pompy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bigwitek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 11, 2010 21:10
Lokalizacja: Wa-wa

Wyciek paliwa z lewej strony pompy

Post autor: Bigwitek » czw mar 11, 2010 21:45

Uszanowanie!
Jestem nowy na forum, więc pozdrawiam wszystkich serdecznie i proszę o pomoc. Pojawił mi się wyciek przy pompie w golfie 3 z silnikiem AAZ, ale zapytania do gugli w tej sprawie nie przynoszą satysfakcjonujących odpowiedzi. Przeszukałem też forum, ale znajduję informacje o różnych wyciekach tylko nie o takim jaku mnie.
Mój problem pojawia się przy zaznaczonej na zdjęciu nakrętce. W zagłębieniu pod nią gromadzi się olej napędowy. Wyszukałem na pewnym popularnym serwisie aukcyjnym pompę podobną do mojej i wygląda na to, że jest to jakaś śruba regulacyjna z nakrętką kontrującą (tak mi się wydaje - zdjęcie było marnej jakości). Proszę Was o informację, co to za śruba, za co odpowiada i czy mam prawo ją podejrzewać o nieszczelność (kontra jest dociągnięta).
Czy jestem w stanie sam to naprawić (mam dostęp do warsztatu i umiem posługiwać się kluczami), czy skazany jestem na wizytę u pompiarza?
Byłoby świetnie jeśli mógłby ktoś zapodać linka do czytelnego schematu pompy.




Obrazek

Pozdrawiam
Arek



smoku114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: smoku114 » pt mar 12, 2010 09:35

nie leci ci z tej śruby tylko spod ciągadła gazu(spod tej sprężyny miałem to samo) Jeśli znasz się na pompach to dasz radę ale jeśli nie to tylko pompiarz (na nowo będziesz musiał w 90 % przypadków ustawić obroty i odpowiednio zazębić ciągadło gazu bo inaczej będziesz miał luzy na pedale gdzie nie będzie reagował na wciskanie)
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 09:38 przez smoku114, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » pt mar 12, 2010 17:17

smoku114 pisze:nie leci ci z tej śruby tylko spod ciągadła gazu(spod tej sprężyny miałem to samo)
morze i z pod tej śruby lecieć
Bigwitek pisze:Proszę Was o informację, co to za śruba, za co odpowiada i czy mam prawo ją podejrzewać o nieszczelność (kontra jest dociągnięta).
ta śruba trzyma bardzo ważna część oś regulatora odśrodkowego rpm i na niej jest o ring który morze przeciekać
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 17:19 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Tomas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: SLU

Post autor: Tomas91 » pt mar 12, 2010 17:21

Miałam tak samo ciekło mi paliwo z tej śrubki dokręciłem ją i nic nie cieknie


Części golf III Tel . 782-849-888

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt mar 12, 2010 18:20

Jest na to prosta metoda, można naprawić to bez wyciągania pompy - luzujemy kontrę kluczem 14mm i pomiędzy podkładkę a obudowę pompy nawijamy kawałek nitki (około 25cm) a następnie dociągamy nakrętkę do takiego samego położenia w jakim się znajdowała wcześniejszej. Ewentualnie później wydatek resztkowy do ustawienia.



Bigwitek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 11, 2010 21:10
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Bigwitek » pt mar 12, 2010 23:15

Z tą nakrętką jest drobny problem, bo klucz nie podchodzi na tyle głęboko żeby pewnie chwycić i omyka. Wczoraj trochę udało mi się minimalnie ją dokręcić i dziś już było dużo lepiej. Popróbuję jeszcze, może znajdę lepszy klucz. Jak nie pomoże, to wykorzystam patent z nitką.

Dzięki wielkie za odpowiedzi

Pozdrawiam Arek



Tomas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: SLU

Post autor: Tomas91 » sob mar 13, 2010 00:14

on nie musi być tak mocno dokręcona ja to delikatnie normalnym kluczem dokręcałem


Części golf III Tel . 782-849-888

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

pocenie

Post autor: superkasztan » śr cze 09, 2010 09:55

Witam

mam ten sam problem, nie wiem czy to się tylko poci czy przy włączonym silniku nie cieknie,
w każdym razie chciałem zapytać czy da się wymienić ten oring na tej śrubie bez wyciągania pompy ??

Pozdr


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr cze 09, 2010 14:24

Nie, musisz pompę wyciągnąć i zdjąć górę, bo to jest oś od regulatora odśrodkowego.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw cze 10, 2010 00:48

Da się wymienić bez zdejmowania , mi się poci koszt u mnie w serwisie diesla 150 zł z ustawieniem wszystkich rzeczy - usługa wykonywana na miejscu
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 10:01 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

:D

Post autor: superkasztan » czw cze 10, 2010 08:29

Bombowy ten opis, już kiedyś miałem link do podobnego, ale przestał działać.
Link też się przyda
Dzięki :)


Somewhere in Nowhere

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 194 gości