Bora 99 1.9tdi 115KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

flashhh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt mar 05, 2010 16:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Bora 99 1.9tdi 115KM

Post autor: flashhh » śr mar 10, 2010 18:39

Bardzo proszę o zerknięcie na te moje dynamiczne logi, powyżej 3000obr wyłącza turbinkę.
Będę wdzięczny jak ktoś mądrzejzy w tej materii zerknie na to , niestety to nie jest moją mocną stroną , ja moge ewentualnie pomóc w naprawie jakiegos telewizora LCD .
Dziwi mnie trochę że nie ma żadnych błędów w mimo że tak szaleje turbina
pozdr
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr mar 10, 2010 19:58 przez flashhh, łącznie zmieniany 4 razy.


flashhh

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Bora 99 1.9tdi 115KM

Post autor: Haki » śr mar 10, 2010 20:35

flashhh pisze:Bardzo proszę o zerknięcie na te moje dynamiczne logi, powyżej 3000obr wyłącza turbinkę.
Będę wdzięczny jak ktoś mądrzejzy w tej materii zerknie na to , niestety to nie jest moją mocną stroną , ja moge ewentualnie pomóc w naprawie jakiegos telewizora LCD .
Dziwi mnie trochę że nie ma żadnych błędów w mimo że tak szaleje turbina
pozdr
[url=http://images44.fotosik.pl/270/3b50da4f4238fe64m.gif]Obrazek[/URL]
Turbawka do czyszczenia .... napisz jeszcze jak z prędkością autka ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr mar 10, 2010 20:47

Masz przeładowanie i reszta loga na trybie awaryjnym- kierownice pewnie stoją bo turbo wolno wstaje(przynajmniej tak to wygląda na logu ). Poza tym nie rób trzech logów na raz bo próbkowanie jest do niczego co 300- 400 obr/ jest skok.
Zrób sobie 011 bs i zobacz jak sztanga chodzi przy turbo- albo spróbują nią poruszać.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

flashhh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt mar 05, 2010 16:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: flashhh » śr mar 10, 2010 21:10

Autko zachowuje się dość dziwnie jak na moją wiedze na ten temat , normalnie chodzi i to nawet bardzo dynamicznie tylko muszę uważać aby długo nie trzymać go powyżej 3000obr , jesli tylko wchodzi i zaraz schodzę obrotami poniżej 3000 to nie ma awaryjnego. zreszta juz ię nauczyłem z tym jezdzić ale musze to zrobić oczywiście. Zauważyłem doć sporo na scianach oleju na dolocie jak zdjąłem gumę .
Jak myslicie czy czyzczenie wystarczy czy trzeba kupić nową ?
A jak zrobić to 011 bs , nie bardzo wiem ?
Wielkie dzięki .
pozdr
Ostatnio zmieniony śr mar 10, 2010 21:12 przez flashhh, łącznie zmieniany 1 raz.


flashhh

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr mar 10, 2010 22:26

vag/engine/basic settings 011 i patrz na sztangę przy turbinie co jakiś czas powinna zostać wciągnięta do "gruszki" ruch powinien być płynny bez zacięć. Jak naciśniesz na tę sztangę palcem to powinna dać się wciśnąć do środka ( oczywiście na zgaszonym silniku) ale to trochę siły wymaga. Możesz probować ją rozruszać ręcznie a potem przegonić trochę auto, czasami to trochę pomaga, ale jak masz już tak dłuższy czas to pewnie kierownice już mocno zapieczone.
flashhh pisze:Jak myslicie czy czyzczenie wystarczy czy trzeba kupić nową ?
Wyczyścisz i będzie ok.

[ Dodano: 10 Mar 2010 21:29 ]
flashhh pisze:tylko muszę uważać aby długo nie trzymać go powyżej 3000obr
Jest to jakieś wyjście ale zacięte kierownice powodują większe obciążenie turbosprężarki jak więcej pompuje i się szybciej wirnik się kręci a to nie jest dla nie dobre.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » śr mar 10, 2010 22:48

jak tak bedziesz dłuzej jezdził, to turbo powie pa pa.


User

flashhh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt mar 05, 2010 16:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: flashhh » czw mar 11, 2010 00:40

Macie racje bo jak dzisiaj potraktowałem tą dzwignię z gruszki WD40 to już myslałem że że jest OK bo autko turbo nie zacinało się ale po godzinie problem wrócił .
Oczywiście że nie zamierzam tak jeżdzić tylko zrobić jak najszybciej naprawić . Byłem wczoraj u mechanika to powiedział że tego nie da się wyczyścić tylko wymiana turbiny i on powiedział mi 1350 z wymianą dlatego chciałem usłyszeć Waszą opinię na ten temat.
Wielkie dzię za wszelkie info. Jeszcze jedno czy przy takim czyszczeniu coś trzeba wymieniać bo przecież są tam napewno jakieś uszczelki , co powinnem wcześniej przygotować ?
pozdr

[ Dodano: 11 Mar 2010 20:23 ]
Koledzy mam jeszcze kilka pytań troche lamerskich , jak się dowiedzieć jak mam silnik , w briefie pisze tylko że ma 85kw/4000obr z tabeli na forum wyszło że mogą to być dwa AJM albo ATJ ale jak to sprecyzować ?
Co to jest za puszka na podszybiu z lewej strony oraz gdzie znajduje się wtyka T10a , wiem że jest gdzieś z lewej strony w komorze silnika.
Sorki za lawinę pytań .
pozdr


flashhh

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt mar 12, 2010 00:15

flashhh pisze:Macie racje bo jak dzisiaj potraktowałem tą dzwignię z gruszki WD40 to już myslałem że że jest OK bo autko turbo nie zacinało się ale po godzinie problem wrócił .
Oczywiście że nie zamierzam tak jeżdzić tylko zrobić jak najszybciej naprawić . Byłem wczoraj u mechanika to powiedział że tego nie da się wyczyścić tylko wymiana turbiny i on powiedział mi 1350 z wymianą dlatego chciałem usłyszeć Waszą opinię na ten temat.
Wielkie dzię za wszelkie info. Jeszcze jedno czy przy takim czyszczeniu coś trzeba wymieniać bo przecież są tam napewno jakieś uszczelki , co powinnem wcześniej przygotować ?
pozdr

[ Dodano: 11 Mar 2010 20:23 ]
Koledzy mam jeszcze kilka pytań troche lamerskich , jak się dowiedzieć jak mam silnik , w briefie pisze tylko że ma 85kw/4000obr z tabeli na forum wyszło że mogą to być dwa AJM albo ATJ ale jak to sprecyzować ?
Co to jest za puszka na podszybiu z lewej strony oraz gdzie znajduje się wtyka T10a , wiem że jest gdzieś z lewej strony w komorze silnika.
Sorki za lawinę pytań .
pozdr
Dowiesz się z kielicha albo wlepy w bagażniku auta - tam będą oznaczenia silnika,kod lakieru itp dane.

Co do puchy - to nie wiem za bardzo o co kaman - walnij fotkę ...
T10a - 10-pin connector, brown, coupling station on electronics box, in engine compartment


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

flashhh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt mar 05, 2010 16:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: flashhh » pn mar 29, 2010 22:47

Mogę chyba temat zakończyć , turbinka wyczyszczona , autko zawija niezle aż w fotel wgniata.
Dzięki za pomoc, mam jeszcze jeden problem ze wskażnikiem temperatury ale to w innym temacie. Jest dość dziwnego bo chyba jeszcze gdzieś idzie informacja o temperaturze z tego czujnika G2 bo mam wolne obroty podwyższone do ok 950 .
pozdr


flashhh

Przemek277
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 20:22
Lokalizacja: PODKARPACKIE

Post autor: Przemek277 » wt mar 30, 2010 07:44

flashhh pisze:Mogę chyba temat zakończyć , turbinka wyczyszczona , autko zawija niezle aż w fotel wgniata.
Dzięki za pomoc, mam jeszcze jeden problem ze wskażnikiem temperatury ale to w innym temacie. Jest dość dziwnego bo chyba jeszcze gdzieś idzie informacja o temperaturze z tego czujnika G2 bo mam wolne obroty podwyższone do ok 950 .
pozdr
Kolego flashhh ile zapłaciłeś za czyszczenie turbawki?? :bajer:



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt mar 30, 2010 10:50

flashhh pisze:Mogę chyba temat zakończyć , turbinka wyczyszczona , autko zawija niezle aż w fotel wgniata.
Dzięki za pomoc, mam jeszcze jeden problem ze wskażnikiem temperatury ale to w innym temacie. Jest dość dziwnego bo chyba jeszcze gdzieś idzie informacja o temperaturze z tego czujnika G2 bo mam wolne obroty podwyższone do ok 950 .
pozdr
Jeszcze sie nie ciesz. U mnie było to samo. Olej w rurach od intercoolera i zacięte kierownice turbo(notlauf). Czyszczenie turbiny pomogło na miesiąc, po czym znowu czyszczenie i koniec turbiny(po czyszczeniu zaczełą żreć olej i z wydechu chmura niebiesko-szarego dymu przy ruszaniu).



flashhh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt mar 05, 2010 16:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: flashhh » śr mar 31, 2010 20:34

Jesli chodzi o wydech to obserwuję wydech i nie widzę żadnej chmury z oleju , a na wolnych obrotach to nic nie widać spalin. Zapłaciłem 300 zł , z tego co mi mówił to on rozbiera i piaskuje .
pozdr


flashhh

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości