Strona 1 z 2

Problem z mocą ... moze to EGR?

: wt mar 09, 2010 13:58
autor: vital
Witam..

problem mam tego typu ze jak jest podlaczony wezyk do EGR od podcisnienia to auto nie ma przyspieszenia prawie wcale .. 60 km/h gaz w podloge i dalej nie jedzie ..

natomiast jak sie odłączy wezyk og EGR to śmiga znakomicie ..

co to moze byc?
czy jest to wina EGR?

czy przeczyszczenie EGR cos pomoze?
dodam ze kolektor jest wyczyszczony ..

dzieki za odpowiedzi..

[ Dodano: 09 Mar 2010 13:06 ]
nawet znalazlem rysunek na necie .. chyba ktos mial kiedys podobny problem ..
wezyk nr 1 i egr nr 2 ...

Obrazek

: wt mar 09, 2010 14:51
autor: psioter5
Możesz rozebrać i wyczyścić, bo jest tak czasem że nie będzie chciał iść i będzie mało palił.

: wt mar 09, 2010 15:00
autor: vital
to ze malo by palil to byloby ok xD heh ..

sprobuje go rozebrac i i wyczyscic .. i kolektor jeszcze reaz przeczyszcze ..
a ma ktos moze jakies fotki pogladowe odnosnie czyszczenia EGR?

czy w ogole najlepiej zaślepic hama?

: wt mar 09, 2010 15:10
autor: To_mas
vital pisze:czy w ogole najlepiej zaślepic hama?
wyczyścić i zaślepić !! bo to tylko syf robi i nic poza tym.....
Ja całkowicie wywaliłem jak wsadzałem kolektor z AVF do mojego 1Z :)


odnośnie czyszczenie EGR to tutaj masz parę fotek w temacie :) powinno pomóc :D
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4990

: wt mar 09, 2010 15:28
autor: vital
To_mas pisze:
vital pisze:czy w ogole najlepiej zaślepic hama?
wyczyścić i zaślepić !! bo to tylko syf robi i nic poza tym.....
Ja całkowicie wywaliłem jak wsadzałem kolektor z AVF do mojego 1Z :)


odnośnie czyszczenie EGR to tutaj masz parę fotek w temacie :) powinno pomóc :D
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4990

szefie ale czy to rozwiaze moj problem z brakiem mocy przy podlaczonym wezyku do egr?
czy wina lezy w czyms innym ze jak wezyk jest podlaczony to auto nie chce jechac?

: wt mar 09, 2010 18:11
autor: poolak2006
Pewnie masz strasznie uwalony EGR. Wyczyść go... jak go wyjmiesz to sam zobaczysz co trzeba wyczyścić bo na pewno będzie tego tam duuużo... co do zaślepiania no fakt wali on dużo brudu... ale działa tylko na małych obrotach na dużych nie dostają się te spaliny do ponownego spalania... Możesz zaślepić jak chcesz, tylko zrób to jakoś z głową, bo jeśli podczas kontroli (ostatnio policja robiła mi protokół trzymali mnie godzinę i sprawdzali wszystko... czy ma wycieki patrzyli pod maskę itp... pierwszy raz się spotkałem z taką kontrolą zrobioną przez policję! ) ktoś dopatrzy się, że masz przerobione może dowodzik polecieć. Ja proponuję przeczyścić to powiedzmy co 6miechów i śmigać z nieodłączonym, ale to już twój wybór co z tym zrobisz.

: wt mar 09, 2010 18:29
autor: stepniak.p
ja też miałem taki problem w moim PASSKU b5 (3BG)
wyczyściłem i działa :D

Trzeba co jakis czas czyścić ;) bo strasznie sie zasyfia...

a co do tej policji.....to dziwne....
a po za tym kolega z forum PASSATA mowil ze jak odłaczy ERG`a to wzrośnie syf w spalinach....a co sie okazalo....Analizator spalin pokazal mniejszy wynik bez ERG`a niz z nim :bigok: :grin: :grin: :grin: :grin:

: wt mar 09, 2010 19:34
autor: To_mas
poolak2006 pisze:ktoś dopatrzy się, że masz przerobione może dowodzik polecieć
wg mnie kupa prawda :P a ci co cie zatrzymali to jakieś natretne dałny i tyle. kupa mają do zaglądania czy tam EGR jest czy go nie ma, poza tym jak kolega wyżej napisał
stepniak.p pisze:Analizator spalin pokazal mniejszy wynik bez ERG`a niz z nim :bigok: :grin: :grin: :grin: :grin:
to na jakiej podstawie mogą sie czegoś czepiać ? 2 sprawa ze nie działa on przy wyższych obrotach silnika.

Od tego jest stacja kontroli pojazdów a nie patrol drogówki ? chyba ze jeden z nich ma analizator w dupie + inne urządzenia a odczyty mu wychodzą razem z moczem i pokażę ci ze przekraczas jakieś tam normy...
takie jest moje zdanie

: wt mar 09, 2010 19:40
autor: poolak2006
A co to za różnica czy drogówka czy na przeglądzie się okaże, że jest odłączone. FAKT FAKTEM, że jeszcze ani RAZ na przeglądzie nikt mi nie zaglądał pod maskę i nie mierzył spalin... więc wniosek raczej jasny.

: wt mar 09, 2010 19:57
autor: DJ_Mouse
No ok, temat wyjaśniony. Ja mam inne pytanie, czym go zaślepić? Wstawić pod niego kawałek blachy? Macie na to jakiś sposób?

Czy trzeba coś jeszcze zrobić przy jego zaślepieniu? Ja przy pierwszym czyszczeniu kolektora w swojej setce nie mogłem palucha wsadzić do kolektora tyle było syfu...

: wt mar 09, 2010 20:06
autor: vital
DJ_Mouse,
masz tu kolego fajny temacik odnosnie czyszczenia egr i ogolnie jego dotyczacy

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=315

: wt mar 09, 2010 20:37
autor: To_mas
poolak2006 pisze:A co to za różnica czy drogówka czy na przeglądzie się okaże, że jest odłączone. FAKT FAKTEM, że jeszcze ani RAZ na przeglądzie nikt mi nie zaglądał pod maskę i nie mierzył spalin... więc wniosek raczej jasny.
taka ze patrol drogówki nie jest do tego uprawniony ! to taka sama sytuacja jakby CI powiedział ze masz za głośny tłumik bo on to słyszy na oko.
Jedyne co moze to odesłać cie na powtórne badanie i tyle.
tak mi sie wydaje

a chętnie bym poczytał co ma na to do powiedzenia jakiś ktoś obeznany lub policjant :)

: wt mar 09, 2010 20:49
autor: micmacc
Powitać

Poszukuję podpowiedzi co można wydusic z silnika 1.6TD??? Silnik siedzi w Jettce MK2
Karoseria jest po gruntownej odnowie biologicznej, 40/40 zawieszenie w dół ale motor standard :) :chytry:
Da się coś z turbiną pogmerać??
Założona jest nowa głowica i rozrzad... stara sie posypała :(
Wydeszek jest praktycznie wolny
Bede wdzięczny za podpowiedzi..

: wt mar 09, 2010 21:06
autor: To_mas
micmacc pisze:Poszukuję podpowiedzi co można wydusic z silnika 1.6TD??? Silnik siedzi w Jettce MK2
to poszukaj a nie pier... i zasyfiaj forum !!
ten temat dotyczy EGR a ty sie tu wwalasz ze swoimi problemami ! ogarnij sie !
wystarczy trochę chęci i będziesz czytał cały dzień o modach silnika 1.6TD