Wymiana pompy wody bez rozpinania rozrządu 1,6TD.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kafel57
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt mar 17, 2009 00:05
Lokalizacja: Siedlce

Wymiana pompy wody bez rozpinania rozrządu 1,6TD.

Post autor: kafel57 » pn mar 08, 2010 14:47

Witam
Mam pytanie czy podczas wymiany pompy wody w golf II 1.6 TD trzeba zdejmowac pasek rozrzadu ?? czy normalnie da sie ja wyciagnac bez rozpinania??
dziekuje z gory za opowiedz



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pn mar 08, 2010 14:53

odkręć od bloku całą pompę wody wtedy nie trzeba rozpinać rozrządu :)

Obrazek

tutaj masz zaznaczone śruby które trzeba odkręcić , oczywiście pasek klinowy też trzeba zrzucić. na tej fotce niema metalowego uchwytu który zakrywa pompe... :) i się trzyma na tych samych śrubach co pompa
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 14:58 przez abrams, łącznie zmieniany 2 razy.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
pawelsliwka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: czw lut 19, 2009 12:28
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Post autor: pawelsliwka » pn mar 08, 2010 14:59



Wozidełko:)!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=231521

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » pn mar 08, 2010 15:50

w silnikach 1.6 jest tak:

zdejmuje pasek klinowy
luzujemy opaski na przewodach cieczy chlodzacej i obudowie pompy
zdejmujemy te przewody
sprawdzamy czy walek pompy obraca sie bez oporow
zalozyc nowy pierscien uszczelniajacy i przykrecamy sruby mocujace pompe
napelniamy uklad ciecza
montujemy pasek klinowy

Moze sie przyda :bajer:



kafel57
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt mar 17, 2009 00:05
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: kafel57 » wt mar 09, 2010 20:56

Obrazek

Jak odkrecić te sruby????? czy to jest mozliwe??

[ Dodano: 09 Mar 2010 19:58 ]
Obrazek



qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » wt mar 09, 2010 21:51

Możliwe kolego. Mi się nie chciało pompy wtryskowej ruszać więc tą po prawej zluzowałem fajkową 13 i później uciąłem sobie oczkową 13 na długość około 5 cm, tak żeby była możliwość ruchu kluczem pod tą łapą i odkręciłem. Tą po lewej nasadką 1/4 cala z dwoma przedłużkami wyłuskałem. :bajer:



kafel57
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt mar 17, 2009 00:05
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: kafel57 » pt mar 12, 2010 12:32

Udało sie:) dzieki abrams i qbanczyk691

Podczas wymontowywania zrobilem kilka fotek Moze komuś sie przydadza:)
Oczywiście jest to sposob przy ,ktorym nie musimy rozpinać rozrządu i
nie bedzie potrzebny nam kanał:)

Tu mamy widok przy zdjetym alternatorze i własnie takim zestawem kluczy możemy odkręcić srube ktora znajduje sie po lewej stronie
(mala nasadka 13, przejściówka łamana,dłuższa przedłużka no i mała grzechotka lub jakas opcja na sztywno)

Obrazek

Drugą srubę po prawej stronie odkręciłem za pomocą małej 13-stki nasadowej, ktorą trzeba było odkrecic na sztywno bo nie bylo miejsca na grzechotke

Obrazek

Problemem okazała się długość nasadki byla o ok 1cm za długa i postanowiłem ja skrócić

Obrazek

Po odkręceniu śrub łapa alternatora nam odpada i cała pompa jeszcze jest przyklejona do bloku(stary silikon jeszcze trzyma) wiec delikatnie ją odciągamy i powinna odejść bez problemu.
Tu mamy zdjęcie całej pompy:)
(pamiętajmy żeby przed całą pracą spuścić płyn chłodniczy)

Obrazek

Tutaj mamy widok miejsca w którym siedziała cala pompa.
(u mnie na pompie została stara okrągła uszczelka była trochę struchlała więć kupiłem nową)

Obrazek

Tutaj jest pompa,która jest już rozpołowiona na dwie części(prawa część to fornt który idzie do wymiany był on przykręcony chyba na 8 czy 9 śrub)

Obrazek


Przed montażem wyczyściłem papierem ściernym wszystkie miejsca które się stykały czyli front pompy do drugiej części pompy i oczywiście dałem między nie silikon.

Tak samo zostało wyczyszczone miejsce gdzie cała pompa dochodzi( 2 zdjęcie od dołu)

Następnie dokręcamy cała pompę już złożoną razem z łapą do bloku.Tam jest ok 4 śrub( Dwie tragiczne które opisałem na samym początku i dwie niżej które odkrecamy bez problemu i można zobaczyć miejsce gdzie one się znajdują na zdjęciu które wrzucił abrams na początku tematu)

Poźniej zostaje nam zalanie płynu do układu sprawdzenie czy nic nie wycieka w miejscach gdzie zalozylismy silikon itp następnie zostaje nam założenie alternatora i paska klinowego.

Tak wygladała moja praca nad wymiana pompy wody w Golfie II 1.6TD silnik Jr w ktorej
zależało mi na tym zeby nie ściągać rozrządu.
Przy całej pracy pomagał mi mój dobry kumpel Kamil ktoremy dziekuje za pomoc
Mam nadzieje ze komuś sie przyda ten temat:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 49 gości