Strona 1 z 3

Wydmuchana uszczelka pod głowicą po 4000 km, jaka przyczyna?

: pt mar 05, 2010 09:49
autor: pawel21_5
Witam wszystkich. Zrobiłem ostatnio remont silnika. Wymieniłem pierscienie i załozylem uszczelke metalowa elring. Głowica byla sprawdzana przed zalozeniem. Jezdze na cisnieniu 1.2 bara. Temperatura ostatnio zaczela mi tak spadac i wzrastac. Dawniej trzymalo non stop na polowie. I wczoraj wzrosla jak jechalem do 1 kreski poza polowe i ogrzewanie padło. I teraz nie wiem czy to wina uszczelki czy czegos innego. I nie wiem jaka zakładać czy dalej metalowa czy zwykła do 1.6 ?

: pt mar 05, 2010 12:16
autor: t0mal
Planowałeś głowicę? Dałeś nowe szpilki? Kopci na biało a pod korkiem wlewu oleju jest masło?

: pt mar 05, 2010 12:24
autor: abrams
pawel21_5 pisze:Witam wszystkich. Zrobiłem ostatnio remont silnika.
a więc sam robiłeś .....
pawel21_5 pisze:Głowica byla sprawdzana przed zalozeniem
szlif ??
pawel21_5 pisze:I teraz nie wiem czy to wina uszczelki czy czegos innego.
podjedz do byle mechanika... to ci sprawdzi czy uszczelka puściła :)
po za tym sam to składałeś ?? z metalową uszczelka niema ze coś sobie odpuścisz ... bo potem się dzieją cyrki :)

ja 1 raz jak zakładałem elringa metalowego nie przejechałem 20 KM :D teraz wiem że trzeba się do tego przyłożyć... aby później móc dmuchać :)

t0mal pisze:Kopci na biało a pod korkiem wlewu oleju jest masło?
jak robi strasznie małe przebiegi... to masło się też zrobi :)

z moich obserwacji w szczególności na syf olejach ...

: pt mar 05, 2010 12:34
autor: pawel21_5
Głowica była planowana. Sprawdzona pod cisnieniem. Sam tego nie robilem tylko mechanik mi to robil. Jak go odpalilem to sztkuje przez chwile i puszcza chmure bialego dymu. Szpilki nowe byly

: pt mar 05, 2010 12:42
autor: tomogolf2
a dokrecona byla uszczelka po 1000km? bo kiedys tez sie tak wkąpałem... tyle ze mi ja wydmuchalo przy 2 barach....

: pt mar 05, 2010 12:47
autor: pawel21_5
Nie byla dokrecana bo metalowej nie dokreca sie podobno. Jezdzilem dosc dlugo na cisnieniu 1.2 na starej uszczelce i nic sie nie dzialo. Aha dodam, ze szpilki byly nowe ale 3 byly stare bo w komplecie byly jakies inne a trzeba bylo skrecac i 3 stare zalozone moze przez to?

: pt mar 05, 2010 12:50
autor: BENITO
Każdą się dokręca.

: pt mar 05, 2010 12:51
autor: Michał_1977
tomogolf2 pisze:a dokrecona byla uszczelka po 1000km?
Metalową uszczelkę chcesz dokręcać po 100okm? :bajer:
Powodzenia życzę

[ Dodano: 05 Mar 2010 11:52 ]
BENITO pisze:Każdą się dokręca.
BENITO, metalową dokręca się raz przy montażu i szlus...

[ Dodano: 05 Mar 2010 11:54 ]
pawel21_5, pod metalową uszczelkę musi być idealna powierzchnie głowicy i bloku.
Nawet większe rysy stanowią zagrożenie :bajer:

: pt mar 05, 2010 12:57
autor: abrams
kur... ELRING daje ładny opis... !!!!
po za tym jak to ?? 3 szpilki były inne ? oO LOLOL

: pt mar 05, 2010 13:06
autor: Michał_1977
pawel21_5 pisze:dodam, ze szpilki byly nowe ale 3 byly stare bo w komplecie byly jakies inne a trzeba bylo skrecac i 3 stare zalozone moze przez to?
Upsss...nie doczytałem wcześniej...
pawel21_5, ...porażka :panna:
Stare śruby już nie mają pierwotnej twardości i jak wsadziłeś je pomiędzy nowe,to głowica najprawdopodobniej nie została dociągnięta równomiernie.

: pt mar 05, 2010 13:26
autor: Toshiba
Michaś_1977 pisze:Stare śruby już nie mają pierwotnej twardości
Dokładnie. Moja to była składana 3 razy na tych samych. Trzy razy robił to ten sam mechanik a przy ostatnim razie nic mi o nowych szpilkach nie powiedział...Składałem wszystko sam kluczem dynamometrycznym. Po 8000km wydmuchało uszczelkę. I tak długo na niej pojeździłem sądząc po moim stylu jazdy i dwóch przegrzaniach silnika :)
Wiem, wiem... zmieniam mechanika :helm:

: pt mar 05, 2010 13:29
autor: abrams
Toshiba pisze:dwóch przegrzaniach silnika
silnik żyje ?? :D
bo kierowca się już załamał
Toshiba pisze:Wiem, wiem... zmieniam mechanika
Ewidentnie....

: pt mar 05, 2010 13:42
autor: Toshiba
abrams pisze:silnik żyje ?? :D
Ledwo, ledwo... I tak dużo wytrzymał. Nie była to moja wina, tatuś teraz użytkuje, więc nie dziwcie się :) Za cholerę nie mogę mu wmówić, że inaczej się użytkuje diesla, ale on wie lepiej - jak wszystko z resztą :)
abrams pisze:Ewidentnie....
Do tego kąt wtrysku na słuch... :grrr:
Wtedy jeszcze tyle nie siedziałem na forum i nie wiedziałem o większości rzeczach... i to był mój błąd.
Także teraz zanim coś zrobię to czytam i "młodym" też tak radzę :)

: pt mar 05, 2010 13:47
autor: Michał_1977
Toshiba pisze:Także teraz zanim coś zrobię to czytam i "młodym" też tak radzę :)
Przynajmniej kierujesz się zdrowym rozsądkiem :wink: ...