Wydmuchana uszczelka pod głowicą po 4000 km, jaka przyczyna?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Wydmuchana uszczelka pod głowicą po 4000 km, jaka przyczyna?

Post autor: pawel21_5 » pt mar 05, 2010 09:49

Witam wszystkich. Zrobiłem ostatnio remont silnika. Wymieniłem pierscienie i załozylem uszczelke metalowa elring. Głowica byla sprawdzana przed zalozeniem. Jezdze na cisnieniu 1.2 bara. Temperatura ostatnio zaczela mi tak spadac i wzrastac. Dawniej trzymalo non stop na polowie. I wczoraj wzrosla jak jechalem do 1 kreski poza polowe i ogrzewanie padło. I teraz nie wiem czy to wina uszczelki czy czegos innego. I nie wiem jaka zakładać czy dalej metalowa czy zwykła do 1.6 ?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt mar 05, 2010 12:16

Planowałeś głowicę? Dałeś nowe szpilki? Kopci na biało a pod korkiem wlewu oleju jest masło?



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pt mar 05, 2010 12:24

pawel21_5 pisze:Witam wszystkich. Zrobiłem ostatnio remont silnika.
a więc sam robiłeś .....
pawel21_5 pisze:Głowica byla sprawdzana przed zalozeniem
szlif ??
pawel21_5 pisze:I teraz nie wiem czy to wina uszczelki czy czegos innego.
podjedz do byle mechanika... to ci sprawdzi czy uszczelka puściła :)
po za tym sam to składałeś ?? z metalową uszczelka niema ze coś sobie odpuścisz ... bo potem się dzieją cyrki :)

ja 1 raz jak zakładałem elringa metalowego nie przejechałem 20 KM :D teraz wiem że trzeba się do tego przyłożyć... aby później móc dmuchać :)

t0mal pisze:Kopci na biało a pod korkiem wlewu oleju jest masło?
jak robi strasznie małe przebiegi... to masło się też zrobi :)

z moich obserwacji w szczególności na syf olejach ...
Ostatnio zmieniony pt mar 05, 2010 12:26 przez abrams, łącznie zmieniany 2 razy.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: pawel21_5 » pt mar 05, 2010 12:34

Głowica była planowana. Sprawdzona pod cisnieniem. Sam tego nie robilem tylko mechanik mi to robil. Jak go odpalilem to sztkuje przez chwile i puszcza chmure bialego dymu. Szpilki nowe byly



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pt mar 05, 2010 12:42

a dokrecona byla uszczelka po 1000km? bo kiedys tez sie tak wkąpałem... tyle ze mi ja wydmuchalo przy 2 barach....


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: pawel21_5 » pt mar 05, 2010 12:47

Nie byla dokrecana bo metalowej nie dokreca sie podobno. Jezdzilem dosc dlugo na cisnieniu 1.2 na starej uszczelce i nic sie nie dzialo. Aha dodam, ze szpilki byly nowe ale 3 byly stare bo w komplecie byly jakies inne a trzeba bylo skrecac i 3 stare zalozone moze przez to?



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt mar 05, 2010 12:50

Każdą się dokręca.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt mar 05, 2010 12:51

tomogolf2 pisze:a dokrecona byla uszczelka po 1000km?
Metalową uszczelkę chcesz dokręcać po 100okm? :bajer:
Powodzenia życzę

[ Dodano: 05 Mar 2010 11:52 ]
BENITO pisze:Każdą się dokręca.
BENITO, metalową dokręca się raz przy montażu i szlus...

[ Dodano: 05 Mar 2010 11:54 ]
pawel21_5, pod metalową uszczelkę musi być idealna powierzchnie głowicy i bloku.
Nawet większe rysy stanowią zagrożenie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pt mar 05, 2010 12:57

kur... ELRING daje ładny opis... !!!!
po za tym jak to ?? 3 szpilki były inne ? oO LOLOL


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt mar 05, 2010 13:06

pawel21_5 pisze:dodam, ze szpilki byly nowe ale 3 byly stare bo w komplecie byly jakies inne a trzeba bylo skrecac i 3 stare zalozone moze przez to?
Upsss...nie doczytałem wcześniej...
pawel21_5, ...porażka :panna:
Stare śruby już nie mają pierwotnej twardości i jak wsadziłeś je pomiędzy nowe,to głowica najprawdopodobniej nie została dociągnięta równomiernie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » pt mar 05, 2010 13:26

Michaś_1977 pisze:Stare śruby już nie mają pierwotnej twardości
Dokładnie. Moja to była składana 3 razy na tych samych. Trzy razy robił to ten sam mechanik a przy ostatnim razie nic mi o nowych szpilkach nie powiedział...Składałem wszystko sam kluczem dynamometrycznym. Po 8000km wydmuchało uszczelkę. I tak długo na niej pojeździłem sądząc po moim stylu jazdy i dwóch przegrzaniach silnika :)
Wiem, wiem... zmieniam mechanika :helm:



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pt mar 05, 2010 13:29

Toshiba pisze:dwóch przegrzaniach silnika
silnik żyje ?? :D
bo kierowca się już załamał
Toshiba pisze:Wiem, wiem... zmieniam mechanika
Ewidentnie....


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » pt mar 05, 2010 13:42

abrams pisze:silnik żyje ?? :D
Ledwo, ledwo... I tak dużo wytrzymał. Nie była to moja wina, tatuś teraz użytkuje, więc nie dziwcie się :) Za cholerę nie mogę mu wmówić, że inaczej się użytkuje diesla, ale on wie lepiej - jak wszystko z resztą :)
abrams pisze:Ewidentnie....
Do tego kąt wtrysku na słuch... :grrr:
Wtedy jeszcze tyle nie siedziałem na forum i nie wiedziałem o większości rzeczach... i to był mój błąd.
Także teraz zanim coś zrobię to czytam i "młodym" też tak radzę :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt mar 05, 2010 13:47

Toshiba pisze:Także teraz zanim coś zrobię to czytam i "młodym" też tak radzę :)
Przynajmniej kierujesz się zdrowym rozsądkiem :wink: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 224 gości