Strona 1 z 1

Skoda Octawia

: czw mar 04, 2010 22:33
autor: vaks18
koledzy mam pytanko odnosnie skody octawi 1,9 TDI 90 km od jakiegos czasu zauwazyłem ze auto słabiej ciagnie w kazdym zakresie obrotów myslałem ze to filtr paliwa moze byc zapchany ale nic wymieniłem i dalej jeste tak jak było jaka moze byc przyczyna ???

: czw mar 04, 2010 22:36
autor: waski1
Brudny przeplywomierz lub uszkodzony badz tez zatarta geometria w turbie jesli auto je posiada lub tez zawor sterujacy turbem.

: czw mar 04, 2010 22:38
autor: vaks18
a jak sprawdzic ten zawor w turbie i czym najlepiej wyczyscic przepływomierz ???

: czw mar 04, 2010 22:43
autor: waski1
Do umycia przeplywomierza uzyj specjalnego srodka moze byc z firmy CRC w intercarsie posiadaja takie wynalazki tylko nie wiem czy ci sie uda go wykrecic bo jest tam male utrudnienie w postaci srub 5 lub 6 gwiazdkowych typu torx a zawor sterujacy turbem (n75) wychwycic powinienes vagiem ostra jazda probna i test vagiem.

: pt mar 05, 2010 08:16
autor: damiano_mo
waski1 pisze:badz tez zatarta geometria w turbie
ale tam niema chyba turbiny ze zmienną geometrią... :chytry: :chytry:

: pt mar 05, 2010 09:08
autor: florek186
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... light=n109 - elektrozawór w turbinie

Ale najlepiej podepnij go pod VAG-a to Ci wyskoczą może błędy

: pt mar 05, 2010 18:42
autor: Toledziak
damiano_mo, zależy jakie oznaczenia silnika. AGR miały stalą a ALH zmienną geometrie.

: pt mar 05, 2010 22:55
autor: leon79
Toledziak pisze:AGR miały stalą
Nie wszystkie.

: pt mar 05, 2010 23:14
autor: italiano_83
leon79 pisze:Toledziak napisał/a:
AGR miały stalą
Nie wszystkie.
A można wiedzieć jakie miały VNT (modela aut ewentualnie od kiedy montowali)- jedyne co różni te dwa silniki to turbo i jego sterowanie - ECU i instalacja podciśnieniowa, więc AGR z VNT to praktycznie ALH :grin: Osobiście nigdy nie słyszałem o takim AGR co by miał turbo VNT fabrycznie, więc się pytam z ciekawości :bajer:

: pt mar 05, 2010 23:29
autor: leon79
silniki Agr do numeru 100000 miały turbo bez vnt. Pozniejsze miały juz żaluzje.

[ Dodano: 05 Mar 2010 22:29 ]
Ups, pomyłka. Miałem na mysli, dwumas.

: pt mar 05, 2010 23:34
autor: damcio151
florek186 pisze:http://forum.vwgolf.pl/vi...&highlight=n109 - elektrozawór w turbinie
chyba w pompie :grin:
ludzie, nie piszcie czego to może być przyczyna, bo chłopak pół silnika zmieni ...
jedź na vag, zrób logi dynamiczne, będziesz wiedział gdzie leży problem
a czyszczenie przepływki bez 100% pewności, że to ona ... bez komentarza , łatwo uszkodzić coś co jest sprawne, ale później płacić kilkaset zł to nie ma komu :helm: