Strona 1 z 1
1.9 tdi 1Z wymiana wtrysków na ASV, gorsze osiągi?
: czw mar 04, 2010 15:36
autor: arturkw
witam otóż wymieniłam u siebie wtryski w swoim 1Z na te z asv i ustawiłem dawke na 3,5-3,8 i jest różnica na lepsze w przyspieszaniu i momencie obrotowym,ale jak testuje osiągi to mi wychodzi czas do 100 okolo 14-14,5 wczesniej mialem 12,5 na ori wtryskach czasy mierzone tak samo w tych samych warunkach na tej samej nawierzchni? o co chodzi skoro w aucie czuc znaczeni poprawę osiagów a jednak w prkatyce to sie pogorszyło, dodam jeszcze ze musze ustawić kąt wtrysku bo mam około 28-35. może jakies wężyki źle po podpinałem?
: czw mar 04, 2010 18:41
autor: Fucker
arturkw pisze:ze musze ustawić kąt wtrysku bo mam około 28-35
To najpierw ustaw. Masz sporo za późny kąt i tu przyczyna, że jest "niby" słabszy.
[ Dodano: 04 Mar 2010 17:44 ]
Masz wtryski 220/300bar?? Miałeś z okrągłą wtyczką wtrysk sterujący ??
Sprawdź prace silnika jak go odpalisz z rana (jak jest całkowicie zimny). Jedź na 1 i trzymaj równo 1200obr przez conajmniej 5-10sek.., czy nie zacznie ci stukać pompa... najlepiej jak byś jechał pod lekką górkę.
: czw mar 04, 2010 18:48
autor: arturkw
Fucker pisze:To najpierw ustaw. Masz sporo za późny kąt i tu przyczyna, że jest "niby" słabszy.
racja ale za 2 dni wymieniam rozrzad i potem jade na ustawienie kąta,
Fucker pisze:Masz wtryski 220/300bar?? Miałeś z okrągłą wtyczką wtrysk sterujący ??
tak zgadza sie a wtyk miałem taki sam jak w ori wtryskach taki chyba kwadratowy ciemno brązowy na 2 piny w środku
Fucker pisze:Sprawdź prace silnika jak go odpalisz z rana (jak jest całkowicie zimny). Jedź na 1 i trzymaj równo 1200obr przez conajmniej 5-10sek.., czy nie zacznie ci stukać pompa... najlepiej jak byś jechał pod lekką górkę.
ok sprawdze ale jak by cos stukało to czego to wina?
[ Dodano: 04 Mar 2010 18:03 ]
jako plus moge stwierdzic ze przed operacją doładowanie miałem 0,75 a teraz ładnie trzyma ciągle 0,8.
: czw mar 04, 2010 20:11
autor: Fucker
arturkw,
Jesteś pewny, że masz 220/300 bar. Nie pamiętam dokładnie, ale, chyba wtryski z okrągłą wtyczką miały 220bar. Po którymś tam roku wprowadzono takie ciśnienia. Osobiście przeczytałeś na wtrysku?? Ale skoro ci się kąt zmienił, to pewnie masz takie ciśnienia, chyba, że już wcześniej miałeś taki późny kąt.
arturkw pisze:ale jak by cos stukało to czego to wina?
Na razie sam dochodzę, czego jest to wina.
arturkw pisze:jako plus moge stwierdzic ze przed operacją doładowanie miałem 0,75 a teraz ładnie trzyma ciągle 0,8.
Normalne, bo więcej podlewa paliwa.
: czw mar 04, 2010 22:08
autor: GRIZLI
Że się wtrącę

, czy zawsze po wymianie w 1Z na ASV, zmienia się kąt wtrysku ? Bo u mnie zmienił się minimalnie jak dobrze pamiętam, spadł chyba z 53 na 49...?
: pt mar 05, 2010 00:02
autor: Fucker
GRIZLI pisze:czy zawsze po wymianie w 1Z na ASV, zmienia się kąt wtrysku ?
Jak włożysz wtryski 220/300 bar to na pewno się zmieni. W 1Z jest 190bar pierwsze ciśnienie. Zależy też w jakim stanie są te wtryski np. z ASV, bo jak mają dużo nalatane, lub ktoś jeździł na jakimś świństwie to mogą już nie trzymać ciśnienia i będą się otwierały np. przy 205bar, a nie 220 wtedy kąt się też zmieni, ale mniej.
: pt mar 05, 2010 14:15
autor: arturkw
na wtrysku było napisane 220bar, numerów nie sprawdzałem a na moich ori wtryskach było 190. a u ciebie po zmianie kata wtrysku cos sie zmieniło? tzn poprawiło?
[ Dodano: 20 Mar 2010 14:04 ]
a wiec ustawiłem idealny kąt wtrysku i koledzy nadal tak samo 14 sekund do setki oponki przód 204\45\16 na feldze 9j gdzie 1 i 2 bieg nawet spoko ale 3 strasznie długa i toporna jest kiedys przy takich samych ustawieniach miałem katalogowe osiągi 12,5 ciągle mi wychodziło tym samym miernikiem i na tej samej drodze mierzone w taki sam sposób. Co może byc nie tak?