Strona 1 z 2

pompa wtryskowa sb/ra, jr czy one się różnią???

: śr mar 03, 2010 16:54
autor: dede_mk2
Witam,
zakładam nowy temat, bo nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie poprzez wyszukiwarkę :satan: Chcę kupić pompę wtryskową do mojego 1v, ale chcę żeby była mocna (w serii) i moje pytanie brzmi: czy pompy od 1.6 td z lda (z grzybkiem) różnią się wydajnością i jak poznać tą najmocniejszą???
Proszę o odpowiedź bo mam zakupiony rozrząd a przy okazji jego wymiany, wymieniłbym też pompę :grin:

: śr mar 03, 2010 17:21
autor: piotrekgal
dede_mk2 pisze:czy pompy od 1.6 td z lda (z grzybkiem) różnią się wydajnością i jak poznać tą najmocniejszą???
o ile jedna i druga ma grzybek to beda identyczne, kazda z nich podajze jest 8mm ( 9cio sa w AAZ )

: śr mar 03, 2010 17:50
autor: dede_mk2
piotrekgal pisze:
dede_mk2 pisze:czy pompy od 1.6 td z lda (z grzybkiem) różnią się wydajnością i jak poznać tą najmocniejszą???
o ile jedna i druga ma grzybek to beda identyczne, kazda z nich podajze jest 8mm ( 9cio sa w AAZ )
ok, chociaż chyba 1v to 8mm a reszta 9, ale sam nie wiem, może ktoś inny to potwierdzi, bo w postach które czytałem piszecie "wstawię pompę od SB" a ktoś inny "wstawię pompę od JR" i można wywnioskować, że takie pompy jednak się różnią, więc jak to jest??

: śr mar 03, 2010 18:12
autor: euglen
Pompa od 1V bez LDA ma tłoczek 8mm.
Pompy od pozostałych silników 1,6 TD mają tłoczek 9mm.
Poza tym pompa od SB ma dodatkową blaszkę wstawioną pomiędzy korpus a część wysokociśnieniową - co dodatkowo zwiększa wydajność pompy :bigok:

Pompy mogą się różnić też tym, że jedne oprócz przyśpieszacza kąta wtrysku mają mechanizm zwiększający dawkę - to wszystko działa przy wyciągnietym "ssaniu" :D

: śr mar 03, 2010 18:28
autor: piotrekgal
To nie ma tak tragicznie, bylem przekonany, ze wsie 1,6TD z LDA maja po 8mm, a tak z sama resztą to tak jak podejrzewalem, zadnych wiekszych znacznych roznic. Moze kolega szarpnalby sie na pompke od AAZ ktos ostatnio na forum 10tke chcial sprzedać :chytry:

: śr mar 03, 2010 18:52
autor: dede_mk2
piotrekgal pisze:To nie ma tak tragicznie, bylem przekonany, ze wsie 1,6TD z LDA maja po 8mm, a tak z sama resztą to tak jak podejrzewalem, zadnych wiekszych znacznych roznic. Moze kolega szarpnalby sie na pompke od AAZ ktos ostatnio na forum 10tke chcial sprzedać :chytry:
wiesz zależy ile buli taka 10'tka, a poza tym nie wiem kto to ma bo jestem tu świeżakiem :grrr: starczy mi 80-90kucy w przyszłości, obecnie i tak nie mam prawka bo brakuje mi półtora miecha do 18-stu :jezor:
euglen bardzo proszę kopsnij fotkę z zaznaczoną taką blaszką, bo to bardzo ułatwiłoby mi sprawę :chytry:

: śr mar 03, 2010 20:09
autor: vision
euglen pisze:Poza tym pompa od SB ma dodatkową blaszkę wstawioną pomiędzy korpus a część wysokociśnieniową - co dodatkowo zwiększa wydajność pompy :bigok:
jest to płyta wyrównawcza o rożnych grubościach stosowana w ra/sb

: śr mar 03, 2010 20:14
autor: dede_mk2
vision pisze:
euglen pisze:Poza tym pompa od SB ma dodatkową blaszkę wstawioną pomiędzy korpus a część wysokociśnieniową - co dodatkowo zwiększa wydajność pompy :bigok:
jest to płyta wyrównawcza o rożnych grubościach stosowana w ra/sb
więc czy mogę poznać czy dana pompa jest z sb/ra czy nie?? jest jakiś sposób??

: śr mar 03, 2010 20:23
autor: vision
dede_mk2 pisze:więc czy mogę poznać czy dana pompa jest z sb/ra czy nie?? jest jakiś sposób??
wiadomo po numerze pompy 0460 494 237 zmienia się końcówka 239 , 267 , 252 itd :grin: przykład takiej pompy http://allegro.pl/item937659672_pompa_w ... d_91r.html

: śr mar 03, 2010 21:50
autor: dede_mk2
dzięki, oczekiwałem właśnie odpowiedzi w tym stylu :bigok: zapewne do mojej dwójki wskoczy pompka z sb/ra :jezor: :grin: :grin:

: czw mar 04, 2010 01:57
autor: t0mal
Witam mam pompę u siebie z Audi RA i nie polecam - nie jest tak wydajna jak ta z JR albo MF i ma mniejszy zakres regulacji, mniejsze obroty maksymalne.
dede_mk2 pisze:czy mogę poznać czy dana pompa jest z sb/ra czy nie?? jest jakiś sposób??
Autodata np prawdę Ci powie, kosztuje 1800zł :) Pompy z RA/SB były na lepszym wypasie, miały podwójne sprężyny na dźwigni gazu, amortyzatorek, regulację obrotów z tyłu pompy, 'ssanie' z podbijaniem obrotów i podkładkę pod głowiczką.

[ Dodano: 04 Mar 2010 01:01 ]
euglen pisze:Poza tym pompa od SB ma dodatkową blaszkę wstawioną pomiędzy korpus a część wysokociśnieniową - co dodatkowo zwiększa wydajność pompy
Mógłbyś rozjaśnić, mam taką i nie wiem co z nią zrobić.
vision pisze:jest to płyta wyrównawcza o rożnych grubościach stosowana w ra/sb
Nie taka znowu płyta :bigok: raczej cieniutka blaszka, ale poco toto wsadzali?

[ Dodano: 04 Mar 2010 01:04 ]
Jedyne co mi przychodzi do pustego łba to to że delikatnie będzie się różnił początek wtrysku, tzn będzie bardziej opóźniony.

: czw kwie 08, 2010 16:22
autor: koniu36
Witam,
w moim Golfie mk2 1.6TDic 80KM padła mi pompa o nr 460 494 267
Pompę z ewentualnie jakim innym nr mogę zastosować aby wszystko grało i buczało :)

Dziękuję za odpowiedź

: czw kwie 08, 2010 20:05
autor: t0mal
Najlepiej z takim samym :bigok: albo porostu - jeśli nie stosujesz modów to kup pompę z 1.6 która z zewnątrz wygląda tak samo i będzie śmigać.

Tak przy okazji co się stało z twoją starą pompą?

: pt kwie 09, 2010 18:39
autor: arwam
euglen pisze:Poza tym pompa od SB ma dodatkową blaszkę wstawioną pomiędzy korpus a część wysokociśnieniową - co dodatkowo zwiększa wydajność pompy
euglen, Twoje zasługi na tym forum są duże ale teraz zalałeś bombę na maxa :D
to jest tylko dystans chcąc zwiększyć wydajność pompy trzeba zwiększyć podsadzenie tłoczka w pompie wtryskowej lub zmienić falę na taką o większym wzniosie krzywek
przecież pierścień dozujący nijak nie jest związany z głowiczką tylko z obudową poprzez dźwignię dozownika.
to jest tylko dystans ale nie do tego służy