Strona 1 z 1

Skok dawki paliwowej na VP

: śr mar 03, 2010 02:43
autor: fleshu
Sprawdzałem jakiś rok temu dawkę 001 i była na poziomie 2,5.
Zawsze od tego czasu jakoś pomijałem 001 przy sprawdzaniu.
Autko mi trochę wolniej zaczęło się wkręcać na obroty. Dzisiaj sprawdzam > a tu 5,2.
Mam pytanko > czy dawka może się sama przestawiać stopniowo?
Korekcje wtrysków ok, 0 błędów, logi dynamiczne i statyczne ok, przepływka pokazuje te same dane co wcześniej i nie tnie, wszystkie części sprawne.
Nastawnik w normie, pali i śmiga super.
Zwiększyłem dawkę na 2,2 i jest super > wszystko w normie.
Dodam że silniczek jest zakręcony na box-ie (+30PS i 50Nm) > ale tym oryginalnym a nie z allegro > box chodzi dopiero przy pewnych granicach obrotowych.
Kąt wtrysku na środku wykresu.
I jeszcze jedno pytanko:
Czy mogę coś zniszczyć jak zejdę dawką do 1,5 > przestawiłem dla próby i idzie prawie na sam + > domyślam się że łopaty w turbince mogą dostawać troszkę mocniej.

Po przestawieniu:
Autko ma rzecz jasna jeszcze większego kopniaka;
Spalanie na Fis i rzeczywiste spadło do nawet 3,2 w trybie mieszanym. (tutaj wynik mnie zadziwił, najwięcej co z niego wykręciłem to 4,5 po trasie, normalnie jest na 5,2)
Auto rewelacyjnie kręci się na obroty.
Jest tylko mały - > przy zejściu z obrotów spada szybko do 1000rpm i troszkę wolniej do 930.
Daje to efekt lekkiego naciskania gazu a autko idzie jak strzała lecz przy próbie hamowania biegami jest wyczuwalna wyraźna różnica pomiędzy gazem wciśniętym a pedałem w pozycji statycznej tzn. nagle schodzi do hamowania biegiem i hamuje dosyć mocno.

Czy tak można śmigać?
Nie mam ciężkiej nogi do gazu więc deptam tylko czasami > a to co się dzieje przy ustawieniu na 1,5 , zbija spalanie o ponad litr > normalnie jak 126p hehe.

Dzięki za odp. i pozdrawiam Kolegów.

: śr mar 03, 2010 09:16
autor: damcio151
zbija spalanie :panna: prędzej ECU świruje, albo go po prostu oszukujesz
nie dość, że masz boxa, który zwiększa dawkę to jeszcze ustawiasz ją na tak wysokie wartości :crazy: chcesz mieć dużą dawke to ustaw na te 3, ale nie na 1-2 :panna:
ciągła jazda na dużej dawce ma swoje minusy , poczytaj temat o tuningu za 10gr

Re: Skok dawki paliwowej na VP

: śr mar 03, 2010 09:45
autor: mirass
pompa mocno obrywa. schodzenie na dawke ponizej 2.8 na sofcie jest hardcorem a w połączeniu z opornikiem to juz jak sex bez zabezpieczenia

: śr mar 03, 2010 12:02
autor: fleshu
damcio151 pisze:zbija spalanie
Box ten zmniejsza spalanie przy prędkościach około 110/h.
http://www.fgamotorsport.com/fr/shop/vw ... 110ch.aspx
Bez box-a:
Polska-Belgia 1200 km na jednym baku (zapaliła się rezerwa).
Z box-em:
Belgia-Polska 1280 km (blisko rezerwy, ale dojechałem pod sam dom).
damcio151 pisze:prostu oszukujesz
Nie oszukuje > wczoraj przejechałem 60 km z ustawieniem 1,5 > licznik praktycznie się nie ruszył > miałem tylko leciutko ponad rezerwę zatankowana i nawet się nie zapaliła.

Qurcze > zawsze miałem problemy z dziwnymi regulacjami i odwrotnymi reakcjami na to co robie > chyba to się dzieje przez to pudełko.
damcio151 pisze:poczytaj temat o tuningu za 10gr
Zrobiłem to ponad rok temu, przy okazji dylematu > śmigać czy nie śmigać na tym pudełku.

Wiem że dobrze napisany program nie zrobi takiego wira w baku co opornik za 10gr, lecz zostaje kwestia temperatury strumienia spalin. W przypadku opornika o ile dobrze pamiętam, znacznie ona spadała.
mirass pisze:pompa mocno obrywa
Od kupna autka robie eksperymenty eheh.
Wszystko zaczynało się od zaniedbania poprzedniego właściciela > notlauf i zabity kolektor dolotowy >>>> odma lała.
Następne przerabianie > polerka VNT turbo, kat wycięty, synchro wału wałka i pompy zrobione.
Na wiosne planowana zmiana pełnego zawieszenia, rozrząd, jednomas (dwumase tylko lekko zabiłem tym kręceniem), uszczelnienia skrzyni.
mirass pisze:w połączeniu z opornikiem
I tu właśnie jest ta kwestia > że nie jest to zwykły opornik.
Chcieliśmy to kiedyś rozpracować z kolegami na forum > ale jedyne co można w środku znaleść to:
- Przełącznik na 2 pozycje 1 i A (normalnie śmiga się na A > jeżeli ustawimy na 1 to wszystko szaleje, np fis pokazuje czły czas 40l/100km.
- Mały scalaczek na 8 nóg.
-PR-ka, mały potencjometr.
- 2 diody sygnalizacyjne, żółta i czerwona.

Reszta jest zalana lakiem jak kamień.

Box wpinany tak jak zwykle pomiędzy wtyczkę pompy a instalację na 6 kablach z których 2 są mostkowane i w efekcie do boxa włazi ich 4.
mirass pisze:to juz jak sex bez zabezpieczenia
Przejde na 2,5. Kumple mają szrot z częściami do vw. Jak zajadę pompkę to mam jeszcze z 8szt.

Wiedziałem co się dzieje jak dawka jest zbyt mała > ale nikt nie napisał co się stanie jak jest wysoka.

Tylko nie wiem skąd ten samoczynny spadek dawki był.

Dzięki za odpowiedzi Koledzy i pozdrowionka.

: śr mar 03, 2010 13:01
autor: damcio151
fleshu pisze:Nie oszukuje > wczoraj przejechałem 60 km z ustawieniem 1,5 > licznik praktycznie się nie ruszył > miałem tylko leciutko ponad rezerwę zatankowana i nawet się nie zapaliła.
zrób normalne testy, MFA przekłamuje
fleshu pisze:Zrobiłem to ponad rok temu, przy okazji dylematu > śmigać czy nie śmigać na tym pudełku.
Twoja sprawa ... i tak przy takich zabawach silnika dostaje trochę po tyłku
fleshu pisze:I tu właśnie jest ta kwestia > że nie jest to zwykły opornik.
Chcieliśmy to kiedyś rozpracować z kolegami na forum > ale jedyne co można w środku znaleść to:
- Przełącznik na 2 pozycje 1 i A (normalnie śmiga się na A > jeżeli ustawimy na 1 to wszystko szaleje, np fis pokazuje czły czas 40l/100km.
- Mały scalaczek na 8 nóg.
-PR-ka, mały potencjometr.
- 2 diody sygnalizacyjne, żółta i czerwona.
a działa to tak samo jak opornik :grin: tyle, że jest odpowiednio sterowane ... tak czy inaczej zwiększa dawkę
fleshu pisze:Tylko nie wiem skąd ten samoczynny spadek dawki był.
w jakich warunkach ją sprawdzałeś ? silnik był rozgrzany ?

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 12:05 ]
fleshu pisze:lecz zostaje kwestia temperatury strumienia spalin. W przypadku opornika o ile dobrze pamiętam, znacznie ona spadała.
hmm ... dużo paliwa= dużo dymu=wysokie EGT ... ale to IMO

: śr mar 03, 2010 15:14
autor: fleshu
damcio151 pisze:MFA przekłamuje
Box startuje dopiero od pewnych obrotów > wcześniej idzie jak seria > widać po czerwonej diodzie w box-ie.
O ile nie pajacuje z gazem to spalanie pokrywa się z MFA > jak kupiłem golfinę 2,5 roku temu to przy max buciku max spalanie na fis wyskakiwało do 18l > po wyczyszczeniu turbinki, kolektora i wybiciu kata wzrosło do 20l.
Wiadomo że po załączeniu boxa spalanie nie pokryje się w górnych granicach z tym co nalicza komp.
MFA jak wiadomo nie jest dokładny jak we wszystkich autkach.
damcio151 pisze:w jakich warunkach
Na gorącym. Jak wcześniej na gorącym miałem 5,0 i nie było to uzależnione praktycznie od temp silnika, tak teraz jak jest na 2,5 ustawione to na zimnym mam koło 3,7. Im silnik cieplejszy tym dawka się zwiększa.
damcio151 pisze:hmm ... dużo paliwa= dużo dymu=wysokie EGT
Właśnie reakcja tak samo ciekawa > brak dymu a sam silnik chodzi ciszej.
Co do ogranicznika dymienia to nie lukałem czy się podniosło.
Może to się wiązać z tym że podciągnięty mam początkowy pik na vnt > zapompowuje do 2200Mbar przy niecałym 2100 rpm > ciśnienie zaraz zostaje zbite do wymaganego > impuls dla N75 82. Powyżej tej granicy zaczyna ścinać przy depnięciach.

No i tak właściwie to na 100% pewny nie jestem czy coś z programem ECU nie było mieszane > autko jest z niemiec > jestem 3-cim właścicielem > firma w Belgii zakładała dla pierwszego właściciela zestaw caractere oraz box-a > a komp ma język portugalski ustawiony hehe.