Strona 1 z 2

Wymiana silnika czy remont

: wt mar 02, 2010 23:08
autor: polak-p1
opis auta golf iv 2000r. silnik 110 ahf 170tys przebiegu

mam pytanie otóż niedawno zajeździłem turbinę i po wymianie kopci mi na niebiesko a na początku myślałem że to przez olej ale to nie znika ciągle jest tak samo najgorzej jest jak jest zimny to wtedy daje na maksa ale jak już złapie temperaturę to wszystko jakby wracało do normy tylko jak stoję i przygazuję to znowu dymi bylem u mechanika a ten bez oglądania powiedział że uszczelniacze w głowicy i pierścienie do wymiany i teraz nie wiem co robić bo troszkę lipa jeździć takim zadymiaczem
mam do dyspozycji 3 tys
mam pytanie czy opłaca mi się remontować silnik i czy za te pieniądze jestem w stanie to zrobić
czy szukać gdzieś innego bo wiem że za tą kasę można znaleść jakiś w miarę z przyzwoitym przebiegiem
i czy szukać takiego samego czy inne też podejdą

: wt mar 02, 2010 23:15
autor: ZbyszekGolf
Witam jabym robił silnik bo nie wiadomo co kupisz wymieścisz się w tej kwocie

: wt mar 02, 2010 23:16
autor: souler
młodyś, wiedzy brak... mechanikowi pokaż faka, bo jest kretynem. co ma turbina do silnika? wytnij katalizator, przeczysc dolot i jezdzic, jezdzic, az ci sie znudzi.

: śr mar 03, 2010 16:43
autor: waldeklubon
Witam miałem tak samo po kilku tysiącach kilometrów dymienie ustało a mechanicy tez chcieli remontowac silnik.Wytrzymaj i przestanie dymić.

: śr mar 03, 2010 18:19
autor: polak-p1
no właśnie o to chodzi że już tak ok 6 miecha latam i nic nie ustaje płynu i oleju nie bierze więc nie weim na pewno jest zła kompresja bo jak zapale to mi telepie silnikiem i nie wiem chyba się zdecyduje na remont bo jak zmieszcze sie w 3 tys to chyba najlepsze rozwiązanie

: śr mar 03, 2010 20:32
autor: marcin999
Ja bym się wstrzymał tym bardziej jak silnik oleju nie bierze. To niby skad dym z wydechu??? Albo nawalone po awarii turbo, albo cos zle ustawione, najprawdopodobniej kat wtrysku. Podepnij pod vaga i posprawdzaj wszystko. Kupić drugi albo wyremontowac zawsze zdazysz. Z drugiej strony po 170 tys km zeby takie rzeczy sie dzialy ja mam 195 i jest lalunia.

: śr mar 03, 2010 21:23
autor: leon79
marcin999 pisze:Z drugiej strony po 170 tys km zeby takie rzeczy sie dzialy
:bajer:

: śr mar 03, 2010 23:22
autor: polak-p1
no właśnie z tym przebiegiem to taki :) no bo tyle mam na budziku więc może być kombinowane nie wiem podepne po vaga może coś wyjdzie a jak nie to remont przynajmiej będę wiedział na czym stoję

: śr mar 03, 2010 23:43
autor: souler
polak-p1 pisze:przynajmiej będę wiedział na czym stoję
tyś jest synek udany. sam bedziesz robil na najlepszych czesciach? oczywiscie jestes przygotowany na gruba kase za remont? jesli ani jedno ani drugie...

...to bedzie w 101% udany remont, tylko mam 2 pytania:
- po co ten remont?
- a po remoncie wrocisz jeszcze do nas zapytac co mechanik zrobil zle?

: śr mar 03, 2010 23:58
autor: Piasek
Koniec końców okaże się ze nie podpięli pewnie jakiegoś wężyka od podciśnienia podczas wymiany turbiny :)
Ty zmień najpierw mechanika lub skorzystaj z pomocy kogoś z tego forum... bo tu często wiedza i pomysły na wagę złota w cenie browara (zgrzewki lub skrzynki :) )

: czw mar 04, 2010 00:14
autor: Ceglarz
polak-p1, Jeśli Biłgoraj niestanowi dla Ciebie problemu to zapraszam na ocenę silnika, diagnostykę, pomiar kompresji etc

: czw mar 04, 2010 20:14
autor: *daniel*
oleju niebierze i płynu a tu kolega chce remontować :panna: :panna: :panna:

: pt mar 05, 2010 15:20
autor: zelu
jak masz wolne 3 tysie to zainwestuj w konkretną felge = silnik masz pewno zdrowy - jesli oleju nie ubywa nie ma mozliwosci aby go spalal w ilosci ponad przewidywaną normę - jesli olej jest spalany znaczy to ze musi go ubywac- sam przerabialem problem z dymieniem smrodzeniem itp- u mnie przyszla turbina i n75 i autko jak nowe- podepnij vaga- sprawdz bledy - a jesli nie masz mozliwosci jedz do jakiegos porządnego warsztatu ktory robi tylko diesle i oddaj auto na diagnoze fachowcom - te silniki wytrzymuje 170 x 4 bez remontow wiec bez przesady