Strona 1 z 1
Problem z EGR + wentylator
: wt mar 02, 2010 16:25
autor: max164
Witam, jestem właścicielem Golfa IV 1.9 TDI 110 AHF.
Po niedługim czasie od kupna zauważyłem, że silnik dobrze ciągnie tylko do mniej więcej 3800 obr/min po czym ma potężny spadek mocy i trzeba wrzucać kolejny bieg - moc znów wraca. skutkuje to np maksymalną prędkością - "tylko" ok 178 km/h wg GPS (licznikowe 185)
Postanowiłem się za to zabrać - zdiagnozowałem VAGiem, że nie działa zawór N75, więc go wymieniłem - teraz działa na pewno!!
Niestety w VAGu pozostaje błąd EGR - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground i klapka EGR dalej pozostaje otwarta na stałe.
Czy mógłby mi ktoś doradzić co powinienem sprawdzić, wyczyścić, aby auto jeździło normalnie???
Druga sprawa to włączające się wentylatory nawet przy odpalaniu zimnego silnika (nie zawsze ale często)
Czy winny może być termostat, bo wiem, że coś ostatnio niedomaga.... ?
: wt mar 02, 2010 16:47
autor: maryjan
max164, czyszczenie EGRa masz opisane na forum od dechy do dechy, chyba nawet FAQ się to znajduje.
Termostat nie domaga bo wentylatory chodzą na okrągło, więc jak ma dogrzać jak się schładza cały czas?
Na VaGu nie wyszedł błąd czujki wentylatorów?
: wt mar 02, 2010 18:22
autor: max164
To że jest napisane jak wyczyścić to się zgadza, ale mi chodziło o jakieś może inne lekarstwo, jak już zacznę grzebać..
Może ktoś miał u siebie coś takiego - jakieś nieszczelności na wężykach czy coś.
Dodam, że ta klapka w EGR chodzi w miarę normalnie i można ją regulować naciskając palcem tą dźwignię. Wtedy słychać różnicę w kulturze pracy silnika....
Odnośnie wentylatorów to VAG nic nie widzi, jakby wszystko było ok. Co ciekawe - jak odepniesz czujnik poziomu płynu w zbiorniczku to nawet mi się kontrolka na desce nie zaświeca
: wt mar 02, 2010 18:44
autor: maryjan
max164, jak zaczniesz rozbierać to sprawdź wszystkie wężyki innego lekarstwa nie znam.
max164 pisze:Odnośnie wentylatorów to VAG nic nie widzi, jakby wszystko było ok. Co ciekawe - jak odepniesz czujnik poziomu płynu w zbiorniczku to nawet mi się kontrolka na desce nie zaświeca
No jest to conajmniej dziwne...
: śr mar 03, 2010 18:07
autor: pitru
max164 pisze:
Może ktoś miał u siebie coś takiego - jakieś nieszczelności na wężykach czy coś.
Dodam, że ta klapka w EGR chodzi w miarę normalnie i można ją regulować naciskając palcem tą dźwignię. Wtedy słychać różnicę w kulturze pracy silnika....
Odnośnie wentylatorów to VAG nic nie widzi, jakby wszystko było ok. Co ciekawe - jak odepniesz czujnik poziomu płynu w zbiorniczku to nawet mi się kontrolka na desce nie zaświeca
wypnij wtyczkę z czujnika na chłodnicy, jeżeli dalej będą się kręcić poruszaj kablami, może masz gdzieś zwarcie? Warto sprawdzić też przekażnik wentyli. Termostat nie ma nic do rzeczy w tym przypadku. Pomyśl kolego zapalasz zimny silnik dlaczego mają Ci się załączyć wentyle? nawet z otwartym termostatem nie zagrzeje Ci się tak szybko. dieselka ciężko jest zagrzać tak żeby się włączyły tym bardziej w zimę. na początek sprawdź czujnik na chłodnicy, przekaźnik czy nie jest sklejony. chyba że coś było wiercone i parę przewodów trafiono?
A zawór egr: jeżeli jest cały czas otwarty to jest zacięty (przynajmniej u mnie w AAZ tak jest) bo powinien być normalnie zamknięty. Poczytaj na forum jak jest nie sprawny to możesz go zaślepić
: śr mar 03, 2010 19:42
autor: italiano_83
max164 pisze:Niestety w VAGu pozostaje błąd EGR - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground i klapka EGR dalej pozostaje otwarta na stałe.
Od siłownika klapy gaszącej idzie wężyk do elektrozaworu N239 sprawdź też przewody czy się nie przetarły lub nie stopiły wypnij wtyczkę i wyczyść np wd 40.