Problem z EGR + wentylator

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
max164
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt mar 02, 2010 16:08
Lokalizacja: GOrzów Wlkp.
Kontakt:

Problem z EGR + wentylator

Post autor: max164 » wt mar 02, 2010 16:25

Witam, jestem właścicielem Golfa IV 1.9 TDI 110 AHF.

Po niedługim czasie od kupna zauważyłem, że silnik dobrze ciągnie tylko do mniej więcej 3800 obr/min po czym ma potężny spadek mocy i trzeba wrzucać kolejny bieg - moc znów wraca. skutkuje to np maksymalną prędkością - "tylko" ok 178 km/h wg GPS (licznikowe 185)

Postanowiłem się za to zabrać - zdiagnozowałem VAGiem, że nie działa zawór N75, więc go wymieniłem - teraz działa na pewno!!

Niestety w VAGu pozostaje błąd EGR - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground i klapka EGR dalej pozostaje otwarta na stałe.

Czy mógłby mi ktoś doradzić co powinienem sprawdzić, wyczyścić, aby auto jeździło normalnie???

Druga sprawa to włączające się wentylatory nawet przy odpalaniu zimnego silnika (nie zawsze ale często)

Czy winny może być termostat, bo wiem, że coś ostatnio niedomaga.... ?



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt mar 02, 2010 16:47

max164, czyszczenie EGRa masz opisane na forum od dechy do dechy, chyba nawet FAQ się to znajduje.

Termostat nie domaga bo wentylatory chodzą na okrągło, więc jak ma dogrzać jak się schładza cały czas?

Na VaGu nie wyszedł błąd czujki wentylatorów?


Dziki

Awatar użytkownika
max164
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt mar 02, 2010 16:08
Lokalizacja: GOrzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: max164 » wt mar 02, 2010 18:22

To że jest napisane jak wyczyścić to się zgadza, ale mi chodziło o jakieś może inne lekarstwo, jak już zacznę grzebać..

Może ktoś miał u siebie coś takiego - jakieś nieszczelności na wężykach czy coś.
Dodam, że ta klapka w EGR chodzi w miarę normalnie i można ją regulować naciskając palcem tą dźwignię. Wtedy słychać różnicę w kulturze pracy silnika....

Odnośnie wentylatorów to VAG nic nie widzi, jakby wszystko było ok. Co ciekawe - jak odepniesz czujnik poziomu płynu w zbiorniczku to nawet mi się kontrolka na desce nie zaświeca :P
Ostatnio zmieniony wt mar 02, 2010 18:29 przez max164, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt mar 02, 2010 18:44

max164, jak zaczniesz rozbierać to sprawdź wszystkie wężyki innego lekarstwa nie znam.
max164 pisze:Odnośnie wentylatorów to VAG nic nie widzi, jakby wszystko było ok. Co ciekawe - jak odepniesz czujnik poziomu płynu w zbiorniczku to nawet mi się kontrolka na desce nie zaświeca
No jest to conajmniej dziwne...


Dziki

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: pitru » śr mar 03, 2010 18:07

max164 pisze: Może ktoś miał u siebie coś takiego - jakieś nieszczelności na wężykach czy coś.
Dodam, że ta klapka w EGR chodzi w miarę normalnie i można ją regulować naciskając palcem tą dźwignię. Wtedy słychać różnicę w kulturze pracy silnika....

Odnośnie wentylatorów to VAG nic nie widzi, jakby wszystko było ok. Co ciekawe - jak odepniesz czujnik poziomu płynu w zbiorniczku to nawet mi się kontrolka na desce nie zaświeca :P
wypnij wtyczkę z czujnika na chłodnicy, jeżeli dalej będą się kręcić poruszaj kablami, może masz gdzieś zwarcie? Warto sprawdzić też przekażnik wentyli. Termostat nie ma nic do rzeczy w tym przypadku. Pomyśl kolego zapalasz zimny silnik dlaczego mają Ci się załączyć wentyle? nawet z otwartym termostatem nie zagrzeje Ci się tak szybko. dieselka ciężko jest zagrzać tak żeby się włączyły tym bardziej w zimę. na początek sprawdź czujnik na chłodnicy, przekaźnik czy nie jest sklejony. chyba że coś było wiercone i parę przewodów trafiono?
A zawór egr: jeżeli jest cały czas otwarty to jest zacięty (przynajmniej u mnie w AAZ tak jest) bo powinien być normalnie zamknięty. Poczytaj na forum jak jest nie sprawny to możesz go zaślepić :grin:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr mar 03, 2010 19:42

max164 pisze:Niestety w VAGu pozostaje błąd EGR - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground i klapka EGR dalej pozostaje otwarta na stałe.
Od siłownika klapy gaszącej idzie wężyk do elektrozaworu N239 sprawdź też przewody czy się nie przetarły lub nie stopiły wypnij wtyczkę i wyczyść np wd 40.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości