Strona 1 z 2

Golf V koło dwumasowe

: pn mar 01, 2010 19:45
autor: markus-wielki
Witam mam pytanie dotyczące kola dwumasowego. Posiadam świeżo zakupionego golfa V 2006r przebieg 157tys TDI wersja linesport goal no i jest już problem chodzi mianowicie o stuki które słychać podczas gdy auto chodzi wolnych obrotach i silnikiem trzęsie wrażenie nie równej pracy jak wcisnę sprzęgło jest trochę lepiej już nim tak nie rzuca .byłem u mechanika stwierdzili ze to kolo dwumasowe i to ze ono jest przyczyna cena za naprawę 2000zl. Moje pytanie brzmi czy można z tym jeździć czy cos może się jeszcze uszkodzić więcej ? dzięki za odp. Wole na forum zapytać bo wiecie jak jest sami z mechanikami aby tylko zaprowadzić i kasę chcieli brać.

: pn mar 01, 2010 19:49
autor: italiano_83
Uszkodzone dwu masowe koło zamachowe będzie wywoływać drgania i obciążać układ korbowo -tłokowy- jego zadaniem jest niwelacja drgań a gdy jest uszkodzone to je wzmacnia, obciąża bardziej skrzynie biegów i poduszki silnika. Wymień na nowe.

: pn mar 01, 2010 19:51
autor: Haki
Szukanie nie boli :chytry:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=mk5


itp wiele tematów o dwu masach i MK5 na forum :pub:

: pn mar 01, 2010 19:57
autor: markus-wielki
A czy mozna to dwumasowe kolo zmienic na normalne sprzeglo bez jakis wynalazkow.dzieki za odp

: pn mar 01, 2010 20:02
autor: italiano_83
A czy mozna to dwumasowe kolo zmienic na normalne sprzeglo bez jakis wynalazkow.dzieki za odp
W VW golf 5 tego "myku" już się zrobić raczej nie da- osobiście nie słyszałem.

: pn mar 01, 2010 20:20
autor: markus-wielki
No to musze szukac używanego bo 2000zl wydać znowu masakra nie dawno wywaliłem 3000zl ponad na obsługę tzn. olej rozrząd itd. A mam pytanie jeszcze takie czy zadaniem tego kola jest takie ze np jak ruszam ostro to nie ma takiego szarpnięcie tylko tak delikatnie płynnie rusza ? bo ja mam wrażenie ze jakby sprzęgło się ślizgało – tak wygląda problem 1 biegu. No a podczas jazdy nie raz jest tak ze auto wyrywa się do przodu aż milo no ale jest i tak również ze obroty Ida a auto jakby stało .(silnik ryczy a przyspieszenie slabe).Mowie wam dalem 34tysiace za auto z niemiec a same problemy.To juz moje 5 auto mialem juz wszytkie modele golfa i stwierdzam ze najmniej bylo w mk1.

: pn mar 01, 2010 20:28
autor: italiano_83
Jeśli obroty silnika rosną (zazwyczaj gwałtowny skok) a auto nie przyspiesza to masz upalone sprzęgło, na pierwszym biegu jest to trudne do odczucia i wykonania, bo przełożenie jest "małe" , ale jak się walnie buta na trzecim biegu przy niższych obrotach to zazwyczaj w okolicach 2000 następuje uślizg sprzęgła, choć na wyższych biegach przy mocnym wciśnięciu gazu przy niższych obrotach też się potrafi ślizgać.
Jednym słowem sprzęgło do wymiany.

Re: Golf V koło dwumasowe

: pn mar 01, 2010 21:27
autor: LeszekR
markus-wielki pisze:Witam mam pytanie dotyczące kola dwumasowego. Posiadam świeżo zakupionego golfa V 2006r przebieg 157tys TDI wersja linesport goal no i jest już problem chodzi mianowicie o stuki które słychać podczas gdy auto chodzi wolnych obrotach i silnikiem trzęsie wrażenie nie równej pracy jak wcisnę sprzęgło jest trochę lepiej już nim tak nie rzuca .byłem u mechanika stwierdzili ze to kolo dwumasowe i to ze ono jest przyczyna cena za naprawę 2000zl. Moje pytanie brzmi czy można z tym jeździć czy cos może się jeszcze uszkodzić więcej ? dzięki za odp. Wole na forum zapytać bo wiecie jak jest sami z mechanikami aby tylko zaprowadzić i kasę chcieli brać.
Stawiałbym jednak na dwumasowe koło zamachowe. Mimo wszystko namawiałbym CIe na kupno nowego koła, wiem ze droższe ale miałbyś spokój na powiedzmy kolejne 150 tys km.Masz wersję 1,9 czy 2.0? Tak na marginesie witam kolegę z moich okolic(dawne woj. Kaliskie) :bigok:

: pn mar 01, 2010 22:38
autor: maxoff
LeszekR, dobrze gada, kupuj nowe, używkę to nie wiadomo jaką trafisz i będziesz płacił dwa razy za robotę, a to trza skrzynię rozpiąć
markus-wielki pisze:A czy mozna to dwumasowe kolo zmienic na normalne sprzeglo bez jakis wynalazkow.
teoretycznie są zamienniki VALEO i ludzie zakładają, tylko nie wiem co na to skrzynia biegów bo w MKV są dosyć delikatne. pozdro.

: wt mar 02, 2010 01:05
autor: markus-wielki
wersja 1.9

: wt mar 02, 2010 12:27
autor: wesol
Jak skrzynia 5 biegowa to nie podejdzie zestaw JM od 1Z??

: wt mar 02, 2010 17:51
autor: stepniak.p
markus-wielki pisze:A czy mozna to dwumasowe kolo zmienic na normalne sprzeglo
nie sprzęgło tylko jak już to koło zamachowe (tzw. jednomasowe) :crazy:

Po drugie... Mówisz same problemy.... trzeba było kupić normalne auto a nie z niemiec po dziadku co do kościoła jeździł :green_fuck: :green_fuck:
markus-wielki pisze:No to musze szukac używanego bo 2000zl wydać znowu masakra
Powodzenia....na używce pojeździsz miesiąc...dwa...w przypływie szału trzy miesiące :green_fuck:


Ale do rzeczy :

OPCJA 1. Wymienić koło dwumasowe + sprzęgło
OPCJA 2. Zamienić na zamach + sprzęgło

Innej opcji nie widze :D :bigok:

: wt mar 02, 2010 21:13
autor: markus-wielki
[b]Po drugie... Mówisz same problemy.... trzeba było kupić normalne auto a nie z niemiec po dziadku co do kościoła jeździł[/b]

widzialem juz duzo aut jak klepia i napewno w kraju nie kupie jest tyle cwaniakow. a to nie bylo od dziadka tylko z www.zech-automobile.de

: wt mar 02, 2010 21:40
autor: morfeusz86r