Golf V koło dwumasowe

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
markus-wielki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 12:22
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Golf V koło dwumasowe

Post autor: markus-wielki » pn mar 01, 2010 19:45

Witam mam pytanie dotyczące kola dwumasowego. Posiadam świeżo zakupionego golfa V 2006r przebieg 157tys TDI wersja linesport goal no i jest już problem chodzi mianowicie o stuki które słychać podczas gdy auto chodzi wolnych obrotach i silnikiem trzęsie wrażenie nie równej pracy jak wcisnę sprzęgło jest trochę lepiej już nim tak nie rzuca .byłem u mechanika stwierdzili ze to kolo dwumasowe i to ze ono jest przyczyna cena za naprawę 2000zl. Moje pytanie brzmi czy można z tym jeździć czy cos może się jeszcze uszkodzić więcej ? dzięki za odp. Wole na forum zapytać bo wiecie jak jest sami z mechanikami aby tylko zaprowadzić i kasę chcieli brać.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn mar 01, 2010 19:49

Uszkodzone dwu masowe koło zamachowe będzie wywoływać drgania i obciążać układ korbowo -tłokowy- jego zadaniem jest niwelacja drgań a gdy jest uszkodzone to je wzmacnia, obciąża bardziej skrzynie biegów i poduszki silnika. Wymień na nowe.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn mar 01, 2010 19:51

Szukanie nie boli :chytry:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=mk5


itp wiele tematów o dwu masach i MK5 na forum :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
markus-wielki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 12:22
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: markus-wielki » pn mar 01, 2010 19:57

A czy mozna to dwumasowe kolo zmienic na normalne sprzeglo bez jakis wynalazkow.dzieki za odp



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn mar 01, 2010 20:02

A czy mozna to dwumasowe kolo zmienic na normalne sprzeglo bez jakis wynalazkow.dzieki za odp
W VW golf 5 tego "myku" już się zrobić raczej nie da- osobiście nie słyszałem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
markus-wielki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 12:22
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: markus-wielki » pn mar 01, 2010 20:20

No to musze szukac używanego bo 2000zl wydać znowu masakra nie dawno wywaliłem 3000zl ponad na obsługę tzn. olej rozrząd itd. A mam pytanie jeszcze takie czy zadaniem tego kola jest takie ze np jak ruszam ostro to nie ma takiego szarpnięcie tylko tak delikatnie płynnie rusza ? bo ja mam wrażenie ze jakby sprzęgło się ślizgało – tak wygląda problem 1 biegu. No a podczas jazdy nie raz jest tak ze auto wyrywa się do przodu aż milo no ale jest i tak również ze obroty Ida a auto jakby stało .(silnik ryczy a przyspieszenie slabe).Mowie wam dalem 34tysiace za auto z niemiec a same problemy.To juz moje 5 auto mialem juz wszytkie modele golfa i stwierdzam ze najmniej bylo w mk1.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn mar 01, 2010 20:28

Jeśli obroty silnika rosną (zazwyczaj gwałtowny skok) a auto nie przyspiesza to masz upalone sprzęgło, na pierwszym biegu jest to trudne do odczucia i wykonania, bo przełożenie jest "małe" , ale jak się walnie buta na trzecim biegu przy niższych obrotach to zazwyczaj w okolicach 2000 następuje uślizg sprzęgła, choć na wyższych biegach przy mocnym wciśnięciu gazu przy niższych obrotach też się potrafi ślizgać.
Jednym słowem sprzęgło do wymiany.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

LeszekR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 24, 2006 21:27
Lokalizacja: Koźmin

Re: Golf V koło dwumasowe

Post autor: LeszekR » pn mar 01, 2010 21:27

markus-wielki pisze:Witam mam pytanie dotyczące kola dwumasowego. Posiadam świeżo zakupionego golfa V 2006r przebieg 157tys TDI wersja linesport goal no i jest już problem chodzi mianowicie o stuki które słychać podczas gdy auto chodzi wolnych obrotach i silnikiem trzęsie wrażenie nie równej pracy jak wcisnę sprzęgło jest trochę lepiej już nim tak nie rzuca .byłem u mechanika stwierdzili ze to kolo dwumasowe i to ze ono jest przyczyna cena za naprawę 2000zl. Moje pytanie brzmi czy można z tym jeździć czy cos może się jeszcze uszkodzić więcej ? dzięki za odp. Wole na forum zapytać bo wiecie jak jest sami z mechanikami aby tylko zaprowadzić i kasę chcieli brać.
Stawiałbym jednak na dwumasowe koło zamachowe. Mimo wszystko namawiałbym CIe na kupno nowego koła, wiem ze droższe ale miałbyś spokój na powiedzmy kolejne 150 tys km.Masz wersję 1,9 czy 2.0? Tak na marginesie witam kolegę z moich okolic(dawne woj. Kaliskie) :bigok:
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2010 21:28 przez LeszekR, łącznie zmieniany 1 raz.



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » pn mar 01, 2010 22:38

LeszekR, dobrze gada, kupuj nowe, używkę to nie wiadomo jaką trafisz i będziesz płacił dwa razy za robotę, a to trza skrzynię rozpiąć
markus-wielki pisze:A czy mozna to dwumasowe kolo zmienic na normalne sprzeglo bez jakis wynalazkow.
teoretycznie są zamienniki VALEO i ludzie zakładają, tylko nie wiem co na to skrzynia biegów bo w MKV są dosyć delikatne. pozdro.



Awatar użytkownika
markus-wielki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 12:22
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: markus-wielki » wt mar 02, 2010 01:05

wersja 1.9



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt mar 02, 2010 12:27

Jak skrzynia 5 biegowa to nie podejdzie zestaw JM od 1Z??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
stepniak.p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: pn lis 17, 2008 18:38
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: stepniak.p » wt mar 02, 2010 17:51

markus-wielki pisze:A czy mozna to dwumasowe kolo zmienic na normalne sprzeglo
nie sprzęgło tylko jak już to koło zamachowe (tzw. jednomasowe) :crazy:

Po drugie... Mówisz same problemy.... trzeba było kupić normalne auto a nie z niemiec po dziadku co do kościoła jeździł :green_fuck: :green_fuck:
markus-wielki pisze:No to musze szukac używanego bo 2000zl wydać znowu masakra
Powodzenia....na używce pojeździsz miesiąc...dwa...w przypływie szału trzy miesiące :green_fuck:


Ale do rzeczy :

OPCJA 1. Wymienić koło dwumasowe + sprzęgło
OPCJA 2. Zamienić na zamach + sprzęgło

Innej opcji nie widze :D :bigok:


OBECNIE : MK6 1.6 TDI DSG

BYŁO: Polo IV 9n3
BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany :rozpacz:
BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE :rozpacz:

Awatar użytkownika
markus-wielki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 12:22
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: markus-wielki » wt mar 02, 2010 21:13

[b]Po drugie... Mówisz same problemy.... trzeba było kupić normalne auto a nie z niemiec po dziadku co do kościoła jeździł[/b]

widzialem juz duzo aut jak klepia i napewno w kraju nie kupie jest tyle cwaniakow. a to nie bylo od dziadka tylko z www.zech-automobile.de



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt mar 02, 2010 21:40




ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości