Strona 1 z 1

zapieczone kierownice czy raczej vakum pompa paliwa

: ndz lut 28, 2010 20:22
autor: mg-maciek
witam
zacznę od objawów - rano próbowałem odpalić auto i za pierwszym razem kręciłem ale nie łapał, dopiero za drugim razem (niegdy wcześniej tego nie było) później podczas jazdy zaobserwowałem że przy ostrzejszym hamowaniu jeszcze na zimnym silniku obroty wzrosły do 1200 obrotów co również wcześniej się nie zdarzało - następnego dnia okazało się że brak mocy (odpalał już normalnie) więc wymieniłem filtr paliwa i powietrza - kiedyś zdarzało się że mulił identycznie a wymiana filtra paliwa pomagała

błędów z vaga żadnych nie było - co prawda logów nie robiłem i gruchy nie sprawdzałem ale pierwsza myśl to zapieczone kierownice bo to zima, ciągle nie dogrzany ale trochę poczytałem trochę przypomniałem sobie i no i w trasę co by przedmuchać i już prawie nabierał odechu a tu długa prosta gaz do 4 tys rpm no i przy ok 140 km/h i znowu muł,
acha żadnych nofaltów

i teraz to co wymyśliłem - proszę o radę czy mam rację - wydaje mi się że problem jest z wakum pompą ponieważ wcześniej pojawiały sie podobne objawy a wymiana filtra paliwa pomagała więc pompa miała problem ze zwiększonym oporem przy brudnym filtrze chociaż wymieniam wszystkie filtry co 10 tys tak jak olej, no i tylko wakum ma wpływ na hamulce i może na ten dziwny wzrost obrotów (w AJM nie ma pompy w zbiorniku - o ile się nie mylę)
spalanie też jakoś masakrycznie małe przy butowaniu (a raczej próbie butowania :-) na odcinku 40 km spadało aż do 5.8 l
i co Wy na to ?
pozdrawiam

: śr mar 03, 2010 16:11
autor: Artiks
Hej, pompa LUK?? Organoleptycznie-poci się ??

: śr mar 03, 2010 20:35
autor: mg-maciek
widzę że brak zaintresowania ale może pytanie źle zadane
napiszę co następuje - może komuś to pomoże
sprawa wygląda następująco - oddałem auto do mechanika i pech chciał że odczytał błąd 17958 - nieprawidłowe ciśnienienie w kanale dolotowym, którego wcześniej nie było
wymienili zawór ten przy podszybiu najbardziej widoczny - nazwali go elektrozawór, skasowali mnie z robocizną 320 i miało być dobrze bo nowy zawór pomaga w rozruszaniu kierownic a jak nie pomoże to pozostaje czyszczenie turbiny
także nie jest to nic z paliwem tak jakt to napisałem w temacie jako domniemaną przyczynę problemów
na koniec dodam że tryb awaryjny dalej łapie tyle że teraz przy ok 3200 obrotów i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu ciągnie znowu ja zły (tym razem błąd Vagiem sam już odczytałem i skasowałem)
chyba pojeżdże jeszcze trochę i jak dalej będzie przechodził w awaryjny to oddam do czyszczenia turbinkę
tak czy siak dam znać co i jak :-)

: śr mar 03, 2010 21:20
autor: leon79
Daj logi dynamiczne do działu diagnostyki

: śr mar 03, 2010 22:13
autor: waski1
mg-maciek pisze:chyba pojeżdże jeszcze trochę i jak dalej będzie przechodził w awaryjny to oddam do czyszczenia turbinkę
Nie czekaj tylko odrazu wyczysc geometrie w turbinie gdyz przy dalszej jezdzie moze ulec uszkodzeniu (skrzywieniu) oska w turbinie , cierpi tez sama geometria i jak tak dalej pojezdzisz to czysczenie moze nie zdac egzaminu.

: śr mar 03, 2010 23:05
autor: borat
zawór + robota =320zł
to ten mechanik za czyszczenie turbo zgoli cie ze 2000tys :goof:

: czw mar 04, 2010 08:10
autor: waski1
borat pisze:ze 2000tys :goof:
Ja bym spytal czy nie euro !!! :grin: :grin: :grin:

: pt mar 05, 2010 23:36
autor: mg-maciek
dlatego do, sorki za słowo gnojka więcej nie pojadę - postawił mnie przed faktem dokonanym
logi wrzucę jak się nauczę je robić - a jeszcze jestem w lesie ale muszę dokładnie go zdiagnozować bo łapie noufalt między 3200 a 4000 tys obrotów i chociaż można jeździć jak nie będę kręcił to dostaję piany że fura nie jest git na 100%
pozdrawiam, odezwę się :okej:

[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 15:59 ]
witam ponownie
Tu wrzuciłem logi
Mam na dzieję że da się znich coś wywnioskować bo nie mogę zaznać spokoku dopój autko coś boli :crazy: