Witam
W grudniu kupilem golfa iv variant '03 w wersji ocean, 1,9 tdi, 74 kw, 101ps, przejechane 130tys. Ogolnie jestem bardzo zadowolony, auto jest juz po wymianie kompletnego rozrzadu, wszystkich filtrow, oleju, oleju w skrzyni, napinacza alternatora, rury (kolanka) intercoolera - to ostatnie akurat z koniecznosci. Czeka mnie jeszcze wymiana łożyska oporowego, ale calosc chodzi bez problemu i wszelkich zarzutow.
Mam natomiast problem ze skrzynia. Staralem sie znalezc odpowiedz na forum, ale zlepek odpowiedzi w dziesiatkach tematow nie daje mi jasnego obrazu zo co moze chodzic.
Ostatnio wsiadlem do golfa kolegi w tej samej wersji silnikowej i zarowno na chodzie jak i na zimnym silniku skrzynia chodzi jakby to auto z 2002 swiezo wyjechalo z salonu - bez zadnego zaciecia, na zimnym i w czasie jazdy odczucie zmiany biegu jest takie samo - perfekcyjnie, nie za lekko za to miekko, bez luzow, biegi same wskakuja. Nie wiem jak to opisac, ale mysle ze wiecie jak powinna chodzic skrzynia golfa iv zwlaszcza z tych rocznikow.
U mnie na wylaczonym silniku nie ma problemu z wrzuceniem biegu, ale odnosze wrazenie, ze dzwignia przekladni chodzi za lekko, co zmienia sie po wlaczeniu silnika. Wtedy pojawia sie wczesniej wspomniane 'nie za lekko, ale miekko', rozumiem, ze olej wchodzi gdzie powinien, ale dochodza problemy ze zmiana biegow. Czesto musze poprawiac R, 1, 2, rzadziej 3 i 5 (nigdy nie ma problemu z dwoma biegami naraz - zawsze przycine sie tylko jeden). Za chwile wszystko przez chwile chodzi cudownie, a za chwile znowu - albo 1, albo 2, albo wsteczny. Moge na sile pchnac lewarek, ale przeciez to nie metoda. Tak jak wspomnialem - auto jest po wymianie oleju, co nic nie dalo. Ten model nie ma lacznikow, ktore mozna by wymienic - czytalem juz o tym na forum. Nie wiem jak z regulacja ciegien.
Chcialbym doprowadzic do dzialania skrzyni jak w gofie znajomego, gdzie na prawde roznica jest zadziwiajaca przy tym samym przebiegu auta. Czy wie ktos co moze odpowiadac za ta sytuacje?
Z gory dziekuje za odpowiedzi
Pozdrowienia
Problem ze skrzynia biegow - skad taka roznica w dzialaniu?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Na początek to sprawdź czy poduszki trzymające skrzynie biegów nadal spełniają swoją rolę. Ten sam silnik ma kolega ale czy tę samą skrzynie biegów- wątpię aby jeden rodzaj montowali więc sprawdź tez to. Na skrzyni masz zamontowany taki profilowany element "konik" on wspomaga cię podczas zmiany biegów, sprawdź czy on nie ma luzów - czy nie giba się na boki. Stan oleju w skrzyni - też jest istotny.
kEye mam podobne objawy ale rozwiązania jeszcze nie znalazłem.
Sugerują mi wymianę sprzegła ale to koszt ponad 2000zł i gwarancji 0% że pomoże
Link do mojego postu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=326444
Czy udało Ci się dojść do jakiś wniosków?
Sugerują mi wymianę sprzegła ale to koszt ponad 2000zł i gwarancji 0% że pomoże
Link do mojego postu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=326444
Czy udało Ci się dojść do jakiś wniosków?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości