Strona 1 z 2

Dziwne zachowanie silnika

: ndz lut 28, 2010 13:50
autor: adamss3003
Witam.

Posiadam Golfa 2 TD rocznik 89,silnik o oznaczeniu JR. Silnik lubi przykopcić ale co najbardziej mnie dziwi nie zawsze.. tzn czasami odpalam auto i wszystko jest idealnie, nie póści najmniejszego dymku nawet jak sie go ostro butuje (moze odrobine czarnego :P jak to diesel, ale naprawde niektóre auta benzynowe więcaj kopcą :P) Ale czasami jest tak, ze silnik kopci na biało. Jest to gęsty biały dym, ze świata za mną nie widac..czasami przechodzi w taki siwy kolor. Najdziwniejsze jest to ze np jak odpale golfika przejade sie i widze ze kopci, wystarczy ze sie zatrzymam zgasze silnik, zapale jeszcze raz i jest wszystko OK. Tak jakby czasami sie cos przestawiało w silniku. Tak samo jest z zapalaniem. Czasami jest -20 i odpala odrazu a czasami mozna przy +15 cały akumulator wyczerpac i nie drgnie. Koncówki wtrysków były sprawdzane, sa OK. Akumulator jest nowy. Swiece w porządku. Kąt wtrysku OK. Autko bierze troche oleju ale nie jestem wstanie powiedziec czy przez cały czas czy tylko wtedy kiedy kopci. Do tego spalanie jest chyba nieco za wysokie bo wyszło mi prawie 9l na 100km. Z dziwnych rzeczy, które jeszcze zauważylem jest to że autko lepiej zapala bez wyciągnietej dzwigini wyprzedzenia kata wtrysku. Po zapaleniu zawsze ja wyciagam bo silnik wtedy równiej pracuje ale (nie wiem czy to normalne) obroty nie sa wyzsze.. Prosze o jakies wskazówki czym to wszystko moze byc spowodowane. Pozdrawiam

: ndz lut 28, 2010 14:47
autor: t0mal
Możesz mieć to samo jak w AAZ czyli klin a wale, albo walniętą głowicę, albo turbo, zależy czy ten biały dym to olej, płyn, czy paliwo wtryskiwane w nieodpowiednim momencie.

: ndz lut 28, 2010 15:03
autor: adamss3003
Zapomniałem własnie dodać ze płynu chłodniczego tez ubywa. Ale nie jestem pewien czy to poprostu nie jakiś wyciek na wezu bo było ich wczesniej kilka... Od czego zaczac sprawdzac co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Co bedzie najłatwiej/najtaniej sprawdzic?

: ndz lut 28, 2010 15:37
autor: t0mal
Turbo obadasz po zdjęciu węży i pipy z wydechu, śrubę na wale spróbuj kluczem odkręcić, sprawdź czy się nie poluzowała (powinno być to niemożliwe bez zablokowania wału i bez przedłużki), sprawdź czy masz masło pod korkiem wlewu oleju (powstaje jak płyn miesza się z olejem).

: pn mar 01, 2010 09:58
autor: Ł-u-k-a-s-z
adamss3003, albo uszczelka przepuszcza na gary i płyny bedzie ubywac i biały dym bedzie za toba

: wt mar 09, 2010 09:59
autor: adamss3003
Sprawdziłem klin i turbo. wydają sie byc ok. Masła bod korkiem nie ma, płyn w zbiorniczku tez jest czysty. Głowicy narazie niestety nie sprawdze bo mnie nie stać :/. Zaaplikowałem jakiś czas temu ceramizer (ten którego dolewa sie do oleju) i chyba jest poprawa. Tzn aktualnie auto kopci na biało/siwo/moze troszke niebiesko dopóki sie nie zagrzeje. W momencie kiedy silnik osiąga swoją temperature pracy kopcenie ustaje i jest wręcz idealnie. Chciałem jeszcze zapytac jak jest własciwie z tym wyprzedzeniem kata. Czy obroty powinny wzrosnący przy wyciągnieciu tej dzwigni? U mnie dzwiek silnika sie zmienia i na zimno silnik pracuje równiej przy wyciagnietej dzwigni. Obroty podnoszą sie zaledwie o jakieś 100..

: śr mar 10, 2010 02:13
autor: t0mal
Jeśli silnik powoli kręci przy odpalaniu, i słychać jakby chciał załapać, ale nie odpala i pogarsza się to po wyciągnięciu przyspieszacza, a po odpaleniu pracuje twardo trzeba odchylić pompę od silnika, około milimetr - wtrysk następuje zbyt wcześnie i paliwo zapala się zanim tłok dojdzie do GMP.
Natomiast jeśli silnik ciężko odpala, a po odpaleniu pracuje miękko i kopci na biało, albo po przytrzymaniu pedału gazu i utrzymaniu obrotów w okolicy 2500-3000 kopci na biało i przerywa (coś jak wypadające zapłony, np przez kable wysokiego napięcia w benzynie) dodatkowo podczas jazdy jest słaby z dołu i turbo przeładowuje to znaczy, że wtrysk następuje zbyt późno i trzeba pompę pochylić na silnik.

Jeśli nie dojdziesz z tym do ładu to jak poprosisz to mogę się poświęcić i pokażę jak silnik odpala i pracuje przy źle ustawionym początku wtrysku.

: śr mar 10, 2010 12:47
autor: adamss3003
U mnie zgadzaja sie chyba oba opisy. Odpala dokładnie tak jak mówisz. Słychac ze juz zaskakuje ale nie moze zaskoczyc, i z wyciagnietym przyspieszaczem jest jeszcze gorzej. Jak odpali to na zimno kopci od 1800 obrotów gdzies - na biało. Silnik pracuje wtedy bardzo twardo. Dopiero po rozgrzaniu ustaje kopcenie. Miesiąc temu byłem u mechanika i sprawdzał mi ten moment wtrysku (jakies urzadzenie wkrecał do pompy) i pokazało że wszystko jest OK. Czy mimo tego powinienem przestawić ta pompe?

: śr mar 10, 2010 14:39
autor: t0mal
To może rozrząd masz przestawiony, znaki się zgadzają?

: śr mar 10, 2010 15:31
autor: GregorGT
Sprawdź rozrząd. Mi zaczął się przestawiać i nie miałem kiedy sprawdzić co się dzieje... Efektem było rozwalenie głowicy :( Potem kupiłem używaną- mechanik ją sprawdził i ją założyłem. Ale teraz to już nie jest to samo auto... W dodatku jak się zagrzeje, czasami miga mi kontrolka oleju (na niskich obrotach).... Dlatego sprawdź zanim coś Ci padnie.

: śr mar 10, 2010 15:40
autor: t0mal
GregorGT, Pogięte korbowody i panewki do wymiany.

: śr mar 10, 2010 15:44
autor: grandi
Można to łatwo sprzwdzić jak odpalasz auto wyciagaj i wciskaj przyspieszacz szybko , jak zaskończy lepiej to pompa do ustawienia

: śr mar 10, 2010 15:49
autor: GregorGT
GregorGT, Pogięte korbowody i panewki do wymiany.
Pewnie masz rację... Ile kosztuje naprawa takiej sprawy?

: śr mar 10, 2010 16:15
autor: t0mal
Napewno nie mało, trzeba zdjąć skrzynię, miskę, wykręcić wał także jest sporo roboty. Części wyniosą cię około 800zł, zależy co będzie trzeba wymienić.