Dziwne zachowanie silnika
: ndz lut 28, 2010 13:50
Witam.
Posiadam Golfa 2 TD rocznik 89,silnik o oznaczeniu JR. Silnik lubi przykopcić ale co najbardziej mnie dziwi nie zawsze.. tzn czasami odpalam auto i wszystko jest idealnie, nie póści najmniejszego dymku nawet jak sie go ostro butuje (moze odrobine czarnego jak to diesel, ale naprawde niektóre auta benzynowe więcaj kopcą ) Ale czasami jest tak, ze silnik kopci na biało. Jest to gęsty biały dym, ze świata za mną nie widac..czasami przechodzi w taki siwy kolor. Najdziwniejsze jest to ze np jak odpale golfika przejade sie i widze ze kopci, wystarczy ze sie zatrzymam zgasze silnik, zapale jeszcze raz i jest wszystko OK. Tak jakby czasami sie cos przestawiało w silniku. Tak samo jest z zapalaniem. Czasami jest -20 i odpala odrazu a czasami mozna przy +15 cały akumulator wyczerpac i nie drgnie. Koncówki wtrysków były sprawdzane, sa OK. Akumulator jest nowy. Swiece w porządku. Kąt wtrysku OK. Autko bierze troche oleju ale nie jestem wstanie powiedziec czy przez cały czas czy tylko wtedy kiedy kopci. Do tego spalanie jest chyba nieco za wysokie bo wyszło mi prawie 9l na 100km. Z dziwnych rzeczy, które jeszcze zauważylem jest to że autko lepiej zapala bez wyciągnietej dzwigini wyprzedzenia kata wtrysku. Po zapaleniu zawsze ja wyciagam bo silnik wtedy równiej pracuje ale (nie wiem czy to normalne) obroty nie sa wyzsze.. Prosze o jakies wskazówki czym to wszystko moze byc spowodowane. Pozdrawiam
Posiadam Golfa 2 TD rocznik 89,silnik o oznaczeniu JR. Silnik lubi przykopcić ale co najbardziej mnie dziwi nie zawsze.. tzn czasami odpalam auto i wszystko jest idealnie, nie póści najmniejszego dymku nawet jak sie go ostro butuje (moze odrobine czarnego jak to diesel, ale naprawde niektóre auta benzynowe więcaj kopcą ) Ale czasami jest tak, ze silnik kopci na biało. Jest to gęsty biały dym, ze świata za mną nie widac..czasami przechodzi w taki siwy kolor. Najdziwniejsze jest to ze np jak odpale golfika przejade sie i widze ze kopci, wystarczy ze sie zatrzymam zgasze silnik, zapale jeszcze raz i jest wszystko OK. Tak jakby czasami sie cos przestawiało w silniku. Tak samo jest z zapalaniem. Czasami jest -20 i odpala odrazu a czasami mozna przy +15 cały akumulator wyczerpac i nie drgnie. Koncówki wtrysków były sprawdzane, sa OK. Akumulator jest nowy. Swiece w porządku. Kąt wtrysku OK. Autko bierze troche oleju ale nie jestem wstanie powiedziec czy przez cały czas czy tylko wtedy kiedy kopci. Do tego spalanie jest chyba nieco za wysokie bo wyszło mi prawie 9l na 100km. Z dziwnych rzeczy, które jeszcze zauważylem jest to że autko lepiej zapala bez wyciągnietej dzwigini wyprzedzenia kata wtrysku. Po zapaleniu zawsze ja wyciagam bo silnik wtedy równiej pracuje ale (nie wiem czy to normalne) obroty nie sa wyzsze.. Prosze o jakies wskazówki czym to wszystko moze byc spowodowane. Pozdrawiam