Strona 1 z 2

Schemat turbiny 1z

: ndz lut 28, 2010 01:57
autor: Manolt120
Witam golf 3 1z 280 tys, od dawna czuje słabe przyspieszenie i v max 160 z ciezkim bólem.Dzisiaj zainteresowałem sie turbina a dokładniej sztangą od zaworu upustowego.Pytanie z tego co mi wiadomo powinienem dac rade ruszyc sztange reka,mi nie udało sie ani kluczem,kombinerkami ani młotkiem ... nie ruszyła sie ani troche.N 75 czasami tyka,jak mu sie chce czyli cos tam do niego dociera ze czasami ma pracowac,ale watpie zeby spełniał swoja funkcje jak powienien.Przyczyna nie ruszania sie sztangi od strony puszki jesyt jasne,puszka albo nawalila albo czas ja wymienic,zaś jak to wyglada od strony turba?Zamierzam ja wyczycic,na czym sie skupic i co jest przyczyna stania sztangi w miejscu mimo uzycia sporej siły?

: ndz lut 28, 2010 02:24
autor: t0mal
A sciągnęłeś wężyk? Tam jest dość mocna sprężyna.

: ndz lut 28, 2010 10:29
autor: damian81Z
Manolt120, N75 tyka cały czas przynajmniej u mnie, sztange potrafie ruszyc reka bez uzycia narzedzi jest ciezko ale da sie, http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086 ten link powinien Ci pomóc jak wyczyscic turbinke

: czw mar 04, 2010 01:20
autor: Manolt120
Sciagałem i czysciłem N75 ale czy jezdziłem z nim czy tez bez niego roznicy nie było zadnej.Mysle ze to wina turbinki,sztanki nie idzie ruszyc za zadne skarby:( a przeciez tam nie ma zmiennej geometrii zeby cos sie zapiekło

: czw mar 04, 2010 01:55
autor: To_mas
Manolt120 pisze:Sciagałem i czysciłem N75 ale czy jezdziłem z nim czy tez bez niego roznicy nie było zadnej.Mysle ze to wina turbinki,sztanki nie idzie ruszyc za zadne skarby:( a przeciez tam nie ma zmiennej geometrii zeby cos sie zapiekło
ale tą od WG jest ciężej ruszyć niż tą co steruje łopatkami w VNT
Manolt120 pisze:Zamierzam ja wyczycic,na czym sie skupic i co jest przyczyna stania sztangi w miejscu mimo użycia sporej siły?
czyszczenie turbiny na WG to wg mnie mija sie z celem, przyczyną może być zardzewiały WG.
najlepiej w twoim wypadku było by zrobić logi ! wtedy miałbyś wszystko jak na dłoni a nie szukał po omacku, czasem w ogóle nie tam gdzie trzeba.
logi dynamiczne 008(bo możne to być prze pływka) + 011 oraz 011 ze zmostkowanymi wężykami niebieskim i czerwonym
damian81Z pisze:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086 ten link powinien Ci pomóc jak wyczyscic turbinke
. ten link pokazuje VNT17

: czw mar 04, 2010 02:15
autor: t0mal
Po mojemu to raczej nie możliwe, żeby się WG zapiekło, to nie jest td z K14, wszystko jest na wieszchu, zawór działa jak zawias.

: czw mar 04, 2010 02:28
autor: Manolt120
ja ruszałem bynajmniej sie starałem ruszyc sztangą ktora idzie do gruszki.Egr czysciłem ostatnimi czasy.Logi robilem u jakiegos magika,wyszlo 88km i 195Nm.Jednak jak z ciekawosci patrzyłem ostatnio na turbine wydało mi sie to podejrzane ze sztanga stoi w mijscu jak zamurowana,N 75 czasami tyka jak mu sie chce a gdy sciagne wezyki z N75 nie ma zadnej roznicy jak bylo tak jest.A tak byc chyba nie powinno ... na weekend mam zamiar zmostwowac wezyki,wyczytałem ze mozna tez cos sprawdzic i zajac sie ewentualnym czyszczeniem turbiny i sprawdzeniem gruszki po prawie 300 tys mogla sie uszkodzic.A co moze byc przyczyna zapieczenia sie czegos w turbinie jak tam nie ma zmiennej geometrii?

: czw mar 04, 2010 02:30
autor: t0mal
Manolt120 pisze:Logi robilem u jakiegos magika,wyszlo 88km i 195Nm
Znaczy byłeś na hamowni?

: czw mar 04, 2010 02:34
autor: Manolt120
Tak dokładnie,magik powiedzial ze wszystko ok.Ale mi sie to nie usmiecha i w/g mnie cos jest nie tak,albo z turbina,gruszką bądz N75.Przynajmniej ta sztanga pownna chodzic w koncu po cos ona jest,u mnie niestety nie chodzi

: czw mar 04, 2010 02:43
autor: t0mal
dmuchnij sprężarką w przewód do gruchy, jak się nie ruszy to będziesz się martwił, też kiedyś próbowałem to dygnąć i szło naprawdę ciężko.

: czw mar 04, 2010 02:47
autor: Manolt120
ok w piatek wjade na kanał dmuchne w to co wychodzi z gruszki i zobaczymy efekt.Niestety z tego co robiłem do tej pory czyli proba ruszenia reka,kluczem czy młotkiem w granicach rozsadku oczywiscie,nic nie dało stad podejrzewam jakis error:( w jakich granicach powinno oscylować cisnienie doładowywania w pełnym zakresie obrotów?Jutro podłacze pod vaga i zobacze co pokaze jesli chodzi o cisnienie

: czw mar 04, 2010 09:51
autor: munior
Manolt120 pisze:wjade na kanał dmuchne w to co wychodzi z gruszki
Jak masz jakąś sprężarkę ,albo nawet pompkę z manometrem podłącz normalnie końcówkę do wejscia w gruszcze i pompujesz .Przy ok 0,6 bara powinien zacząć się otwierać zawór WG .Raczej wątpię żeby się nie otwierał .U mnie da się go ruszyć ręką ,ciężko ale się da .U ciebie stawiam na N75 bo to on jest najczęściej sprawcą przeładowania.Prawidłowe ciśnienie to ok 0,85 -0,9 bara .Najprościej wykluczyć n75 robiąc bajpas ,podpinasz przewód idący z turbo bezpośrednio do gruszki.Jesli chcesz zmierzyc cisnienie doładowania to tylko w czasie jazdy bo gazując na jałowym na pewno nie pokaże tyle ile w czasie jazdy.

: sob mar 06, 2010 20:57
autor: Manolt120
Zamieniłem weze jak jest napisane wyzej,reakcja auto nie jedzie.Wychodzi ze N 75 jest sprawny bynajmniej w jakims stopniu.Czeka mnie chyba czyszczenie turbiny bo sztanga za zadne skarby sie nie ruszy co bym nie robil.W srodku w turbinie jest ten zawor upustowy westhage?w przyszlym tygodniu zamierzam ja wyczyscic,obecenie daje jakies oznaki zycia w postaci gwizdu,jego slychac az w kabinie jak jade.

: sob mar 06, 2010 22:32
autor: To_mas
Wg masz na 2 końcu sztangi
a co do turbiny to nie widze sensu jej czyszczenia