Strona 1 z 3
przejscie z SDI na MTDI
: ndz lut 28, 2010 00:59
autor: MaSa_Golf
Witam
Czy ze zwyklasa SDI mozna zrobic MTDI, czyli jak to bedzie jezdzic, w przypadku zmiany pompy na pompe od 1.9TD i dolozenie turbo, np. K24 lub T2??
: ndz lut 28, 2010 01:42
autor: vwmkII
radze kupic caly silnik i zrobic przekladke wyjdzie taniej
albo zmienic auto
: ndz lut 28, 2010 02:21
autor: t0mal
vwmkII pisze:radze kupic caly silnik i zrobic przekladke wyjdzie taniej
A to czemu?
MaSa_Golf, dłubaj nie bój się, problem może być z wtryskami, bo chude i nie wiem jak tłoki, ale myślę że do serii 1Z spokojnie da rade dociągnąć.
: ndz lut 28, 2010 02:24
autor: vwmkII
t0mal, bylo o tym juz na forum ale jak kolega chce niech dlubie
: ndz lut 28, 2010 02:26
autor: t0mal
Chyba się mylisz, tu chodzi o TDI na całkowicie mechanicznej pompie, bez elektroniki.
[ Dodano: 28 Lut 2010 01:36 ]
Trochę poszperałem, więc tak, tłoki będą ok, potrzeba podstawę filtra (może się nada od twojego silnika), dopływ i spływ oleju do turbo, kolektor wydechowy, dolot może też zostać. Od bidy nada się pompa z AAZ, ale jak masz kupować to podobno z peugeota jest lepsza (nie wiem czemu)
: ndz lut 28, 2010 03:01
autor: MaSa_Golf
to raczej plan na przyszlosc, zeby osiagnac jakies 110 - 120 KM, nie wiecej
a jak ze stopniem sprężania, w SDI jest 22,5, a w TDI 19,5, trzeba bedzie jakos go odprezyc??
po moich zabawach z 1.6 TD ostał mi sie kolektor dolot, kolektor wydech pod k14, doplyw oleju, podstawe filtra tez powinienem znalezc. bedzie mi brakowac pompy, i turbo (mam k14 ale w kiepskim stanie) i odplywu oleju. podejda kolektory od 1.6TD?? wiem ze wydech pasuje od 1.6TD do 1.9TD a dolot juz nie
za jaka pompa sie rozgladac od 1.6 czy 1.9??
czytalem ze trzeba wsadzic fale od TDI, bo pompa od TD daje za małe cisnienie, a jak ma sie do tego fala z SDI, wystarczy??
turbo szukac ze zwykla czy zmienna geometria?? czy da sie w jakis prosty sposob zmieniac geometrie przy MTDI czy lepiej znalezc t2/k14 lub t3/k24, nie zaglebialem sie jeszcze w temat VNT
dzieki za wszystkie porady, bede wiedzial czy sie za to zabierac powoli, tzn. graty kompletowac
: ndz lut 28, 2010 03:48
autor: t0mal
110-120 da radę z 1.6 wycisnąć, zrób sobie do swojego pompę 10 lub 11 na bazie AAZ lub Peugeota 406 to będziesz miał podstawę do robienia porządnej pompy do m-tdi.
Stopień sprężania jest taki sam w TDI i SDI kolektor dolotowy też powinien pasować, ale ten z SDI będzie lepszy, zapewni Ci doładowanie dynamiczne
Co do pompy to jest zasada, że do wtrysku pośredniego dajesz falę z silnika z wtryskiem pośrednim i analogicznie do bezpośredniego.
Turbo to już tylko wyłącznie twoje widzimisię, na zmiennej geometrii licz się z zapiekaniem się kierownic, na wg będziesz miał laga.
: ndz lut 28, 2010 11:20
autor: wesol
Niech lepiej kolega poda jaki dokladnie silnik ma zamiar dlubac. Cos mi sie wydaje ze moze byc mylone pojecie silnika SDI z wolnossacym na posrednim wtrysku. Tez mi chodzi po glowie maly mod w moim polo 1.9D (AEF) zeby dolozyc turbine i wtedy ma sens podkrecenie wydatku na pompie bo tak to batory za mną.
: ndz lut 28, 2010 19:49
autor: MaSa_Golf
silnik AEY, ewentualnie 1Y, zalezy z jakim sie autko kupi
: ndz lut 28, 2010 20:43
autor: t0mal
1Y to jest zwykły diesel 1.9 z komorą wirową.
: ndz lut 28, 2010 22:15
autor: wesol
czyli jak przypuszczalem zaden tam SDI
: ndz lut 28, 2010 22:20
autor: piotrekgal
SDI to taki odpowiednik 1,9D z tym, ze calkowicie mechaniczny wolnossak, 1,9D ( 1Y ) to takie TD bez turba , SDI to takie TDI nieuturbione, mowiac najprosciej i najdoslowniej
: ndz lut 28, 2010 22:39
autor: t0mal
Ale AEY to już jest sdi
: ndz lut 28, 2010 22:42
autor: ZbyszekGolf
Tak AEY to jest silnik z bezposrednim wtryskiem i to jest sdi a 1y to silnik z posrednim wtryskiem